THX solgt til..........
Fra : Agricola

Dato : 30-05-02 15:58

Måske ikke den rigtige gruppe, men jeg kunne ikke lige finde en mere
passende.

Læste lige at George Lucas har solgt 60% af THX til ingen andre end
Creative. Gad vide hvor lang tid der går inden de begynder at lave "THX
ULTRA SUPER DUPER vers. III" lydkort?

http://www.highfidelityreview.com/news/news.asp?newsnumber=499199

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-05-02 20:56

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Måske ikke den rigtige gruppe, men jeg kunne ikke lige finde en mere
> passende.

Det er den vel også.. THX er svjv. kun anvendt i film...

> Læste lige at George Lucas har solgt 60% af THX til ingen andre end
> Creative. Gad vide hvor lang tid der går inden de begynder at lave "THX
> ULTRA SUPER DUPER vers. III" lydkort?

Ja det har du nok ret i.. puha..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Klaus G.

Dato : 30-05-02 22:01

> [...]
>
> Læste lige at George Lucas har solgt 60% af THX til ingen andre end
> Creative. Gad vide hvor lang tid der går inden de begynder at lave "THX

1.april? næh

George Lucas mangler penge? næh

Creative prøver at sælge et produkt vha. et navn? ja

Er der nogen af jer som har andre svar?

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Agricola

Dato : 30-05-02 21:33

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> 1.april? næh
>
> George Lucas mangler penge? næh
>
> Creative prøver at sælge et produkt vha. et navn? ja
>
> Er der nogen af jer som har andre svar?

Måske har George indset at hans THX mærke er blevet så udvandet, at han vil
lave noget helt nyt. Og så er han nok sikret en lille procent del hver gang
Creative sælger et kort med THX mærket på, hvilket godt kunne gå hen og
blive til et par kroner. Absolut 100% spekulation

Fra : Peden

Dato : 31-05-02 00:38

> Måske har George indset at hans THX mærke er blevet så udvandet, at han
vil
> lave noget helt nyt.
Det lyder fornuftigt nok, allerede nu er der jo noget der hedder THX ultra,
og der skal umiddelbart ikke det store til for at forstærkere etc. får THX
mærket.

mvh
Peter

Fra : CybaMerc

Dato : 30-05-02 22:57

A long time ago in a galaxy far, far away....
"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote:

[snip]

>Læste lige at George Lucas har solgt 60% af THX til ingen andre end
>Creative.

[snip]

Det lyder meget mystisk. Dels kan jeg ikke forestille mig, at Lucas
skulle have interesse i at skille sig af med firmaet, dels kan jeg
ikke se, hvilken nytte Creative skulle have af at eje THX.

Fra : Peter Larsen

Dato : 31-05-02 11:17

"CybaMerc" <CybaMerc@image.dk> wrote in message
> [...]
> skulle have interesse i at skille sig af med firmaet, dels kan jeg
> ikke se, hvilken nytte Creative skulle have af at eje THX.

$$$$$$$$$$

er vel grund nok? :)

hilsen

Peter

Fra : CybaMerc

Dato : 31-05-02 20:59

Peter Larsen wrote:

>$$$$$$$$$$
>
>er vel grund nok? :)

Nu er det jo ikke fordi Lucas er i fare for at ende på fattiggården
lige foreløbig :P

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-06-02 09:35

> A long time ago in a galaxy far, far away....

> Nu er det jo ikke fordi Lucas er i fare for at ende på fattiggården
> lige foreløbig :P

ohhh, jeg troede du mente den anden vej rundt. Asso hvorfor Creative købte
THX.
Tjaa, hvem ved. Faktisk er det lidt mærkeligt da GL mister kontrollen med
sin lille
baby, men mig kan det egentlig ikke hidse op, har aldrig rigtig haft så
meget respekt
for THX.

Hilsen

Peter

Fra : René Eske Jensen

Dato : 31-05-02 21:35

"Agricola" <vadsholt@(remove)e-box.dk> wrote in message

> Læste lige at George Lucas har solgt 60% af THX til ingen andre end
> Creative. Gad vide hvor lang tid der går inden de begynder at lave "THX
> [...]

8 millioner dollars? Det lyder ikke af meget! Det vil sige at markedsværdien
af THX skulle have en markedsværdi på en 13-14 millioner dollars - det lyder
umiddelbart ikke af meget (husk på vi snakker hollywood penge).

/Rene

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-06-02 09:37

"René Eske Jensen" <rene.eske@jensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
lyder
> umiddelbart ikke af meget (husk på vi snakker hollywood penge).

Må da være milliarder...? De må da få det tidobbelt hjem bare på licens
penge årligt.

Hilsen

Peter

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 01-06-02 13:39

> [...]
>
> Læste lige at George Lucas har solgt 60% af THX til ingen andre end
> Creative. Gad vide hvor lang tid der går inden de begynder at lave "THX

Synes THX er blevet misbrugt meget her på det sidste. Engang var kravene at
det skulle have en hvis mængde effekt samt have 20-20kHz i frekvensområde.
Så ser man billige taiwan højtaler sæt til Pc'er blive solgt som THX
godkendte...
Tror bestemt igen af de produkter bare lever en promille op til kravene...

Hygge