PCI grafikkort til spil?
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 30-05-02 13:07

Hvis man er begrænset af, at ens bundkort ikke har AGP, men gerne vil have
det vildeste spil-grafikkort, hvad skal man så købe?

VH Thomas Antonsen

Fra : Martin K

Dato : 30-05-02 13:32

Thomas Antonsen wrote:
> Hvis man er begrænset af, at ens bundkort ikke har AGP, men gerne vil
> have det vildeste spil-grafikkort, hvad skal man så købe?

Jeg ved at man kan få... øhh nej - købe et GeForce 2 MX400 hos SHG somer til
PCI. Jeg har også hørt snak om, at der skulle komme et GeForce 4 til PCI,
men har dog aldrig set det i butikkerne. Et helt andet alternativ er, at
købe et ECS K7S5A og en AMD Athlon XP CPU af en eller anden slags for ca.
kr. 1500-1600. Så er du flyvende (under forudsætning af, at du kan genbruge
dit gamle kabinet og ram. Du skriver intet om hvad for noget hardware du har
i maskinen nu)... Jeg ville nok først smide penge efter et CPU og bundkort
før jeg gik ud for at se på et nyt gfx-kort...

Blot min holdning...

--
Martin K

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 30-05-02 13:35

Så nemt er det desværre ikke, bundkortet sidder i et meget lille FlexATX
kabinet, dvs. udskiftning af bundkort ikke muligt.

VH Thomas

Fra : Martin K

Dato : 30-05-02 13:45

Thomas Antonsen wrote:
> Så nemt er det desværre ikke, bundkortet sidder i et meget lille
> FlexATX kabinet, dvs. udskiftning af bundkort ikke muligt.

Har du evt. et link til et billede eller noget, da jeg ikke rigtig kan
forestille mig et kabinet hvor man ikke kan skifte bundkort.... det er måske
en mærkevare PC, hvor hovedvægten er lagt på designet...?

--
Martin K

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 30-05-02 14:29

lige præcis,

http://www.shuttleonline.com/spec.php3?model=ss40

Fra : Tinky Winky

Dato : 30-05-02 17:42

> Så nemt er det desværre ikke, bundkortet sidder i et meget lille FlexATX
> kabinet, dvs. udskiftning af bundkort ikke muligt.

Hvis du kan/vil udskifte kabinettet, så kan et nyt fås for under 300,- incl.
PSU.

Fra : Martin K

Dato : 31-05-02 08:04

Tinky Winky wrote:
> Hvis du kan/vil udskifte kabinettet, så kan et nyt fås for under 300,-
> incl. PSU.

Ja, men hvor god kvalitet er PSU'en så...? Jeg kan varmt anbefale et AOpen
HQ45 Pro. Her er en god PSU kombineret med et smart kabinet... (efter min
mening)!

--
Martin K