Baghjulet 'driver'
Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 30-05-02 12:26

Hej
Hvad er det der sker med min gamle zuki? Når jeg bruger bagbremsen føles
det som om at baghjulet trækkes til højre, og ved efterfølgende
(kraftig) acceleration føles det som baghjulet trækkes til venstre. Jeg
ved ikke om dette faktisk finder sted, men det føles sådan!
Den logiske forklaring er vel, at baghjulet ikke er fikseret ordentligt
- men jeg kan bare ikke mærke noget slup i det hvis jeg tager fat. Kan
det være et leje der er gået? Eller måske slid i den gummidims der
sidder i baghjulsnavet?

Martin
gsx750ex

Fra : Søren Johansen

Dato : 30-05-02 12:35

"Martin Rudbeck Jepsen" skrev:
> [...]
> - men jeg kan bare ikke mærke noget slup i det hvis jeg tager fat. Kan
> det være et leje der er gået? Eller måske slid i den gummidims der

Prøv at checke lejerne i bagsvingeren! Det er mere sandsynligt her det er galt.

Mvh
Søren
888

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-02 19:23

On Thu, 30 May 2002 13:34:51 +0200, Søren Johansen
<sjohansen@vip.cybercity.dk> wrote:

Hej Martin.

>Prøv at checke lejerne i bagsvingeren! Det er mere sandsynligt her det er galt.

Jeg holder med Søren.
Lejefejl, enten i bagsvingeren eller i baghjulet.
Stil cyklen på centralstøttebenet og løft i baghjulet, prøv at skubbe
hele svingeren fra side til side i vandret plan, og prøb at vride
baghjulet fra side til side.
På den måde kan du kontrollere om alle lejer er i orden.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Thomas Nybom

Dato : 30-05-02 13:05

Hej Martin

Det er ikke sådan at du lige har strammet kæden, for hvis den er for stram
køre den som du skriver.

Hilsen Thomas
LC 1500

"Martin Rudbeck Jepsen" <stimarXX@infosport.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3CF60C57.CEADB5D6@infosport.get2net.dk...

Fra : Frank

Dato : 30-05-02 13:18

"Thomas Nybom" <nybom@pc.dk> wrote in message
> Hej Martin
>
> Det er ikke sådan at du lige har strammet kæden, for hvis den er for stram
> [...]

Sagde manden UDEN kæde

/Frank

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 30-05-02 14:34

Thomas Nybom wrote:

> Hej Martin
>
> Det er ikke sådan at du lige har strammet kæden, for hvis den er for stram
> [...]

Nej, kæden er måske lige en anelse til den løse side.
Martin

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 31-05-02 00:12

> Nej, kæden er måske lige en anelse til den løse side.
> Martin

Er der eger, kan det være dem der er løse.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Rudbeck Jepse~

Dato : 02-06-02 21:01

Uups - opdagede idag, at baghulsakslen kunne spændes en lille omgang - det
hjalp! Godt jeg kun har brugt den en gang hver 3. uge i denne sæson.
Martin
gsx750ex

Fra : Armand

Dato : 21-06-02 14:39

Martin Rudbeck Jepsen <stimarX@infosport.get2net.dk> skrev i en
> Uups - opdagede idag, at baghulsakslen kunne spændes en lille omgang -
det
> hjalp! Godt jeg kun har brugt den en gang hver 3. uge i denne sæson.

Hæ!
Klassikeren!
Er det noget der opstår pludseligt, er det ofte fordi man selv er årsag
til det på én eller anden måde

Slitage á de nævnte svingerlejer opstår jo på snigende vis, hvorved man
oftest ikke lægger mærke til det p.g.a. vanen - Først efter en
reperation mærker man den positive forskel.
Ikke mindst omkring (flad/) nedslidning af dækkene vil man opleve dette
fænomæn jævnligt!

--
Armand.