Det VÆLTER ind med mails fra invest-firmae~
Fra : Peter | Paintbox

Dato : 30-05-02 12:02

Er det mon kun hos mig?

Jeg afmelder og afmelder, men der dukker hele tiden nye op.
Hvad kan man gøre?!

Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-05-02 12:09

In article <B91BD361.72AD%peter@paintbox.dk>,
Peter | Paintbox <peter@paintbox.dk> wrote:

> Hvad kan man gøre?!

Er det danske firmaer?

Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 30-05-02 12:25

Martin Edlich wrote:

> [...]

å avmelde er også en bekreftelse på at adressen ar aktiv, det kan være
bedre å ignorere. Ikke send tilbakemelding/avmelding så fremt det ikke
er fra et kjent/seriøst firma
SPAM skal ikke svares på, da blir det bare verre.

--
Aksel-Johan Hegrem
Brækkatunet 48

Fra : Peter | Paintbox

Dato : 30-05-02 13:18

in article newsspam4-E84B38.13085730052002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich

Nææh - amerikanske. Det er f***** irriterende!

Fra : Jesper

Dato : 30-05-02 15:17

Peter | Paintbox <peter@paintbox.dk> wrote:

> in article newsspam4-E84B38.13085730052002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich

> Nææh - amerikanske. Det er f***** irriterende!

Som det hedder i Monty Python sketchen: Spam, spam ,spam, spam, spam
,spam, spam!

Det er svært at gøre noget ved, hvis ens mailudbyder har mailfiltre der
er koblet til ORDB og SPEWS er det faktisk det mest effektive, altså
lige bortset fra slet ikke at få spam. Der er mange robotter der høster
emailadresser til spam fra news og hjememsider, derfor skal man være
forsigtig med hvor man bruger sin emailadresse og skrive den i news og
på sin hjemmeside i et format der ikke kan høstes af spamrobotter.

--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-05-02 12:44

In article <B91BD361.72AD%peter@paintbox.dk>, Peter | Paintbox wrote:
> Er det mon kun hos mig?
>
> Jeg afmelder og afmelder, men der dukker hele tiden nye op.
> Hvad kan man gøre?!

Hvad har det specielt med mac at gøre ??
Brug dk.admin.netmisbrug

JonB

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-05-02 15:19

Peter | Paintbox <peter@paintbox.dk> wrote:

> Er det mon kun hos mig?
>
> Jeg afmelder og afmelder, men der dukker hele tiden nye op.
> Hvad kan man gøre?!

Hvis du poster via en valid e-mail adresse i en NG, kan du forvente en
del spam.

Jeg får vel ca. en 30 - 50 om dagen alt efter hvilken ugedag det er.

Du skal aldrig unsubscribe, da det blot fortæller at der er en i den
anden ende, så slet dem og ignorer skidtet.

Du kan bede din udbyder om at slette dem også, men det er ikke alle der
vil det.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-05-02 15:52

On 30.5.2002 16:18, in article 1fd07u0.12bewp11ss25vkN%jesper@gylling.net,
"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote:

> [...]
> anden ende, så slet dem og ignorer skidtet.
>
> Du kan bede din udbyder om at slette dem også, men det er ikke alle der

Min Entourage har et virkningsfuldt spam filter, der lige så stille og
roligt rykker spam ned i mappen med deleted. Når jeg lukker Entourage ned,
bliver de så trashet, så jeg behøver slet ikke se dem. I starten kigger man
lige for at justere filtret.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-05-02 16:17

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Du skal aldrig unsubscribe, da det blot fortæller at der er en i den
> anden ende, så slet dem og ignorer skidtet.

Det har jeg prøvet et par gange, med en til lejligheden oprettet
email, og endnu har jeg ikke modtaget noget spam på den adresse.

Til gengæld får jeg masser til både den adresse der står i From feltet
på mine postings, samt den jeg anvender i min signatur.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Zorilla

Dato : 31-05-02 17:55

> Hvis du poster via en valid e-mail adresse i en NG, kan du forvente en
> del spam.

??
Er det sandt ? Hvorfor ? Er der robotter der gennemsøger news-indlæg og
registrerer adresserne ?

Peter

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 31-05-02 18:01

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> ??
> Er det sandt ? Hvorfor ? Er der robotter der gennemsøger news-indlæg og
> registrerer adresserne ?

Præcis... og derfor kører mange af os uden den rigtige email adresse (se
min)... det har jeg gjort lige så længe jeg har haft @mac.com adresse og
jeg får _aldrig_ spam...

anr

"I could crush him like an ant - but that would be too easy. No, revenge
is a dish best served cold - I'll bite my time and when he least expect
it, I'll... - Ah, what the hell, I'll just crush him like an ant!"
-Montgomery Burns

Fra : thomas tomcat

Dato : 31-05-02 18:23

in article 1fd2a22.vv2zal1cssthcN%anrNOTPART@OFMAILmac.com, Andreas N
Rasmussen at anrNOTPART@OFMAILmac.com wrote on 31/05/02 19:00:

> Præcis... og derfor kører mange af os uden den rigtige email adresse (se
> min)... det har jeg gjort lige så længe jeg har haft @mac.com adresse og
> jeg får _aldrig_ spam...

Hvordan gør jeg detsamme som dig (med adressen)?
Jeg er nemlig begyndt at få spam, siden jeg begyndte at poste lidt her i
gruppen.

Jeg kan ikke finde det i Preferences ejheller i Accounts.

På forhånd tak.

PS

> "I could crush him like an ant - but that would be too easy. No, revenge
> is a dish best served cold - I'll bite my time

Du mener "bide my time" ...'bite my time' ville betyde "at bide i min tid"

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 31-05-02 19:06

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> [...]
> gruppen.
>
> Jeg kan ikke finde det i Preferences ejheller i Accounts.

Internetkontrolpanelet -> Privat -> Epostadresse

anr

"Ohh! A trillion-dollar bill! That's a spicy meatball!"
-Homer Simpson

Fra : thomas tomcat

Dato : 31-05-02 21:20

in article 1fd2d43.1nlq7eep490sqN%anrNOTPART@OFMAILmac.com, Andreas N
Rasmussen at anrNOTPART@OFMAILmac.com wrote on 31/05/02 20:06:

> Internetkontrolpanelet -> Privat -> Epostadresse

1000 tak

Fra : thomas tomcat

Dato : 31-05-02 21:27

Hov. Det virker ikke.

Jeg prøver en gang til...

Fra : thomas tomcat

Dato : 31-05-02 21:32

in article B91DA69C.1EF5%tomcat@pc.dk, thomas tomcat at tomcat@pc.dk wrote
on 31/05/02 22:19:

> in article 1fd2d43.1nlq7eep490sqN%anrNOTPART@OFMAILmac.com, Andreas N

> 1000 tak

Øv, det virker ikke.

Har prøvet at genstarte.

... Og det _er_ det aktive sæt, jeg har ændret i, og ændringen er der stadig
efter genstart...

Hvad kan det være, jeg mangler at gøre?

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 01-06-02 07:27

> Øv, det virker ikke.
> .. Og det _er_ det aktive sæt, jeg har ændret i, og ændringen er der stadig
> efter genstart...
>
> Hvad kan det være, jeg mangler at gøre?

Hvis du er helt sikker på at du ikke kan skrive din emailadresse i
Accounts/preferences i Outlook så ved jeg det ikke. Bruger ikke selv OE.

anr

"Oh, oh. My heart just stopped ... There it goes."
-Barney Gumble

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-06-02 02:14

anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) writes:

> Præcis... og derfor kører mange af os uden den rigtige email adresse (se
> min)... det har jeg gjort lige så længe jeg har haft @mac.com adresse og
> jeg får _aldrig_ spam...

Jeg, personligt, forventer at jeg kan skrive til folk på adressen, og
jeg kigger ikke engang efter men skriver og sender bare.

Hvis det kommer tilbage i hovedet igen, så skal jeg

1) være i meget godt humør
2) virkelig have _lyst_ til at det jeg skrev kom frem
3) gide sidde og fedte med at redigere i brevet og sende det igen

En del forhindringer det skal over. Derfor bruger jeg altid lovlige
emailadresser selv, men det er ikke sikkert at de gælder 1 måned fra
datoen jeg sendte indlægget. mac.com adressen er dog en undtagelse.
Den regner jeg ikke med at jeg bruger i al evighed.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 01-06-02 07:27

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
>
> En del forhindringer det skal over. Derfor bruger jeg altid lovlige
> emailadresser selv, men det er ikke sikkert at de gælder 1 måned fra

Det er jo så prioritering... du vælger at ville modtage spam (i
perioder) med den fortjeneste at folk kan maile til dig umiddelbart. Jeg
mener bare at de fleste diskussioner alligevel bedst hører hjemme i NGen
og når jeg opfordrer til at skrive til mig, skriver jeg også lige
adressen som anr [ at ] mac.com

anr

"When you think about it, mud is nothing but wet dirt."
-Homer Simpson

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-06-02 21:04

> [...]

> bedst hører hjemme i NGen og når jeg opfordrer til at skrive til
> mig, skriver jeg også lige adressen som anr [ at ] mac.com

Det er ikke bedre. Jeg skal stadig ind manuelt og skrive din adresse.

Jeg betragter det lidt som en butik. Der er grænser for hvor mange
gange man kommer igen hvis der er lukket når man kommer.

Jeg ville blot give udtryk for en anden holdning en den meget synlige
"nospam" politik som mange bruger. Det skal de have lov til, bare de
ved hvad det indebærer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-06-02 00:01

In article <kk1ybqsr3w.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Jeg ville blot give udtryk for en anden holdning en den meget synlige
> "nospam" politik som mange bruger.

jeg er helt enig med dig - det er i øvrigt forbløffende hvor god en
virklig en adresse som eks. spam@domainenavn er til at afskrække
spammere.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-05-02 17:29

Hej Peter

Lad være med at svare på dem. Dine 'afmeldinger' registreres ikke. De
firmaer, der sender disse investment promotions bruger programmer, der
'faquer' deres afsenderadresse, så de ikke registreres, hvis man
afmelder.

Det eneste, du kan gøre er at samle dem sammen inkl. den fulde header og
sende dem med en abuse til deres udbyder. Du får højst sandsynlig en
masse fra både hotmail.com, yahoo.com og excite.com.

Jeg samlede på et tidspunkt omkring 30 stks. alle fra yahoo.com og
sendte dem med abuse til yahoo.com, og det har da dæmpet dem en del, så
nu får jeg kun omkring 8-10stks. om dagen...

Problemet er, at det er delvis lovlig iflg. amerikansk lov. Det fremgår
som regel nederst på siden, men den lov gælder ikke for hverken Danmark
eller EU, så her er det ikke lovlig.

Men lad for himlens skyld være med at følge deres investeringsråd! Det
er som oftest meget små og ukendte firmaer, der ad den vej forsøger at
skaffe kapital, når de er ved at gå nedenom og hjem. Det eneste af de
investment suppliers, jeg har fået fra, der for mig virker seriøse, er
dem, der kommer fra selve Nasdac. - Men det er stadig spild af penge at
investere i de firmaer, der reklameres for.

Peter | Paintbox wrote:

> Er det mon kun hos mig?
>
> Jeg afmelder og afmelder, men der dukker hele tiden nye op.
> Hvad kan man gøre?!

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-05-02 21:12

In article <3CF65355.2C131B63@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard Sørensen
<kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> firmaer, der sender disse investment promotions bruger programmer, der
> 'faquer' deres afsenderadresse, så de ikke registreres, hvis man

Jeg var ellers ude for noget "sjovt" engang. Jeg havde fået noget spam,
hvor man kunne afmelde på en bestemt hjemmeside. På en måde virkede
firmaet seriøst, og jeg tænkte, at nu ville jeg lige prøve for at se,
hvad der skete. På den pågældende hjemmeside skulle man skrive sin
e-mailadresse, hvilket jeg også prøvede. Da jeg ville skrive "@" lød
der et "beeep", og der kom en fejlmeddelelse frem om, at man ikke kunne
bruge "@" på den side. På en måde syntes jeg, det var ganske
humoristisk fundet på.

> [...]
> dem, der kommer fra selve Nasdac. - Men det er stadig spild af penge at
> investere i de firmaer, der reklameres for.

På den anden side er det såmænd heller ikke for godt at investere i de
papirer, ens bank anbefaler.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-05-02 03:58

Hej Henrik

"Henrik Münster" wrote:

> [...]
> e-mailadresse, hvilket jeg også prøvede. Da jeg ville skrive "@" lød
> der et "beeep", og der kom en fejlmeddelelse frem om, at man ikke kunne

Den er jeg også hoppet på - med samme resultat...-))

> På den anden side er det såmænd heller ikke for godt at investere i de
> papirer, ens bank anbefaler.

Enig, men der er dog en lille forskel, - eller det bliver der ihvertfald.
Der er en revision af bankloven på vej, og det vil medføre en
'ansvarliggørelse' af bankernes investeringsrådgivere, så både de og banken
kan stilles til ansvar ved åbenlys forkerte og vildledende rådgivninger.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-05-02 20:29

<peter@paintbox.dk> wrote:

> Er det mon kun hos mig?

Nej. Jeg har også fået mange af dem på det sidste. Det er noget med
billige huslån, gældssanering, større penis og øget sex-lyst og -evne.
Konen har bedt mig om at slette de sidstnævnte. Hun har brug for sin
nattesøvn.

> Jeg afmelder og afmelder, men der dukker hele tiden nye op.
> Hvad kan man gøre?!

Ingenting. Svarer man siges det, at de så opdager, at adressen duer.
Jeg har prøvet at bounce (returnere) med Mail.app, men der kommer
stadig spam. Nogle siger, at den hopper spammerne ikke på. Jeg har nu
sat min mac.com adresse her på news i stedet for mit eget domæne, så
spam går til mac.com. Nu får jeg spam begge steder.
Min erfaring gennem årene er, at spam kommer i perioder. Der kan
være en periode næsten uden spam, og så pludseligt vælter det ind nogle
uger. Måske har det noget at gøre med, at der lige udkommer en ny cd
med e-mailadresser. Måske er jeg kommet til at poste i en international
nyhedsgruppe eller på anden måde kommet til at offentliggøre min
e-mailadresse et uheldigt sted.
For nogle år siden oprettede jeg en webmailadresser hos Eudora
<http://www.eudoramail.com> til både min svigerinde og mig selv. Vi har
stort set ikke brugt adresserne, og det er nok i hvert fald 3-4 år
siden, de er blevet brugt af nogen af os. Jeg tømmer dem en gang
imellem. På min adresse er der stort set aldrig noget, mens min
svigerinde har masser af spam. Hun har kun brugt sin webmail engang,
hun var på rejser i Japan. Det var altså ikke fra hendes egen computer,
så hendes adresse burde ikke være blevet opfanget fra browseren af en
hjemmeside. Hvorfor hendes adresse er blevet ramt, mens min ikke er,
forstår jeg ikke.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-05-02 21:31

<peter@paintbox.dk> wrote:

> Hvad kan man gøre?!

For at få en svag fornemmelse af at man rent faktisk gør noget ved det
kan man kopiere sovsen til mailen og hoppe hen på http://spamcop.net/
og oprette en gratis konto. Her paster man sovsen ind i et textarea der
så parser alle headers og sender mails til de ansvarlige for
mail-misbrug i den anden ende. Ved ikke om det hjælper, men man kan da
håbe.

Ellers kan det _altid_ betale sig at slette dem, og _aldrig_ sende en
mail til en unsubscribe adresse.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |