Andet multimedie
bentjuul 3670
Købes: Bog, Adobe Photoshop 6.0 - Classroo~
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 30-05-02 08:08

Crossposting virkede åbenbart ikke..

På engelsk! Kun Kbh/Nordsjælland - afhentning..

e-mail:
KENNETH
"AT"
DARLING
"DOT"
DK

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 08:10

30 May 2002 07:08:20 GMT, skrev Kenneth Darling Soerensen
<dont@sp.am>:

>Crossposting virkede åbenbart ikke..

Det er også en dårlig og oftest unødvendig ting.

Men køb/salg er uønsket udenfor markedsgrupperne, så brug
venligst disse, når du ønsker at handle.

Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html>

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 30-05-02 09:21

Knud Gert Ellentoft wrote in message
<4ujbfucgmphromcg03l1sb20c2voi8ar5h@dtext.news.tele.dk>...
>30 May 2002 07:08:20 GMT, skrev Kenneth Darling Soerensen
><dont@sp.am>:
>
>Men køb/salg er uønsket udenfor markedsgrupperne, så brug
>venligst disse, når du ønsker at handle.

Kurt og andre, der har så travlt med at irettesætte og
forfølge enhver lille afvigelse fra fundatsen.

Kan I ikke holde op med at irettesætte alle og enhver - bare
fordi det er en lille smule OT.

Lige netop Kenneths ønske om at købe en så speciel bog vil
aldrig kunne gå i opfyldelse i nogen af markedsgrupperne, da
evt. sælgere af en sådan fagbog/lærebog næppe vil læse i
markedsgrupperne.
Det er jo kun i en fagligt orienteret gruppe som denne at
der vil være en chance for, at nogen vil sælge.

Kan vi ikke være en lille smule MERE TOLERANTE og lidt
MINDRE REGELSTIVE.

mvh
Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 09:29

Thu, 30 May 2002 10:20:53 +0200, skrev "Lars E. Knudsen"
<lars@dtp-consult.dk>:

>Kurt

Hvem er det?

>og andre, der har så travlt med at irettesætte og
>forfølge enhver lille afvigelse fra fundatsen.

Ikke når det gælder indlæg med handel.

Det vil ødelægge enhver gruppe, hvis det bliver accepteret.

Så vil enhver komme og sige, at det de ønsker at handle er så
specielt, at i markedsgrupperne, er der ingen der ser det, så jeg
må bruge en debatgruppe til det.

Og så vil debatgrupperne hurtigt blive mindre anvendelige.

Fut: news:dk.admin.netikette

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-05-02 12:43

> [...]
> der vil være en chance for, at nogen vil sælge.
>
> Kan vi ikke være en lille smule MERE TOLERANTE og lidt

Nej vi er nød til at stoppe fejlpostteringer og gør det ikke kun for at
genere fejlposteren, men ofte vil han have meget mere glæde af at poste det
rigtige sted, så det er faktisk også ment som en hjælp til ham.

At der er nogle få brugere, der gerne vil have at det hele skal være en stor
rodebutik, synes jeg ikke skal ødelægge det for os andre, der godt kan holde
et minimum af orden. Og når man ligefrem har prøvet at Crossposte, så er
man helt forkert på den!

Fuld opbakning til Knud herfra - også selv om han også har "været efter" mig
tidligere!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-05-02 15:43

Thu, 30 May 2002 10:20:53 +0200, "Lars E. Knudsen"
<lars@dtp-consult.dk> wrote:

>Kurt og andre, der har så travlt med at irettesætte og
>forfølge enhver lille afvigelse fra fundatsen.

>Kan I ikke holde op med at irettesætte alle og enhver - bare
>fordi det er en lille smule OT.

Det er ikke en "lille afvigelse" eller "en lille smule OT". Det er
væsentligt.

>Lige netop Kenneths ønske om at købe en så speciel bog

Og lige netop køb og salg skal standses i opløbet. Accepteres det, kan
det hurtigt gøre gruppen uanvendelig til sit egentlige formål.

xfut: news:dk.admin.netikette

hilsen pl

Fra : Kurt Lund

Dato : 30-05-02 17:20

"Lars E. Knudsen" <lars@dtp-consult.dk> skrev:

> Kurt og andre, der har så travlt med at irettesætte og
> forfølge enhver lille afvigelse fra fundatsen.

Tja - jeg har nu ikke været med på denne, men kun fordi
Knud kom mig i forkøbet.

> Kan I ikke holde op med at irettesætte alle og enhver - bare
> fordi det er en lille smule OT.

Køb og salg i en debatgruppe er ikke "en smule OT". Det er
*meget* OT.

> [...]
> markedsgrupperne.
> Det er jo kun i en fagligt orienteret gruppe som denne at
> der vil være en chance for, at nogen vil sælge.

Et meget dårligt argument. Så vil enhvers specielle ønske kunne
retfærdiggøres. Plæderer du for dk.altmuligtmellemhimmelogjord?
Nej, vel?

> Kan vi ikke være en lille smule MERE TOLERANTE og lidt
> MINDRE REGELSTIVE.

Tolerance har sin grænse - og vi har sikkert alle vores. Det duer
bare ikke i denne situation. Hvis du læser tilbage i netop
dk.edb.grafik vil du se, at der yderst sjældent opstår kontroverser.
Alle følger normalt nogle fornuftige retningslinier, hvad der gør
denne gruppe en fornøjelse at følge. Undlad venligst at lade
andre gruppers problemer overføre til denne.

Videre diskussion hører til i dk.admin.netikette, hvortil jeg
futter.

--
Kurt Lund

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-05-02 19:28

Køb hellere Visual quickstart guide: Photoshop 6. Pris: ca. 250 Kr

Den bruges på mange skoler. Det er langt bedre end den du spørger efter. Det
var nok det Knud hentydede til. Step by step bøger er ikke ret gode til
indlæring.

mvh

Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 20:21

Thu, 30 May 2002 20:27:45 +0200, skrev "Kasper Christensen"
<Eksisterer@ikke.dk>:

>Køb hellere Visual quickstart guide: Photoshop 6. Pris: ca. 250 Kr
>
>Det var nok det Knud hentydede til.

Nej, selv om det havde været ovennævnte bog ville mit svar have
været det samme.

Fra : Kasper Christensen

Dato : 30-05-02 23:13

> Nej, selv om det havde været ovennævnte bog ville mit svar have
> været det samme.

Jamen så er vi 2 personer med 2 forskellige meninger

mvh

Kasper

Fra : REMOTE_ADDR

Dato : 31-05-02 13:42

"Kasper Christensen"
> [...]
Det
> var nok det Knud hentydede til. Step by step bøger er ikke ret gode til

Uenig. Læring er en individuel proces.
Jeg kan varmt anbefale både Bible og WOW(!) serierne.
Disse bøger går ekstremt meget i dybden med de forskellige
værktøjer og teknikker.
Det Classroom og Quickstart lærer dig er en overfladisk
omgang øregas-teori og discount effekter.

/_[NICK] ± X = ~?
/ «The last Christian died on the cross»
/ F. W. Nietzsche 1844-1900

Fra : Mythos

Dato : 31-05-02 15:19

> [...]
> Mvh
> /_[NICK] ± X = ~?
> / «The last Christian died on the cross»

Hmmm, er man ikke lige som nød til at starte et sted, så hvorfor med det
sværeste først ?

Kim Larsen

Fra : $REMOTE_ADDR

Dato : 31-05-02 18:48

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> wrote

> Hmmm, er man ikke lige som nød til at starte et sted, så hvorfor med det
> sværeste først ?

Jo selvfølgelig, men disse bøger (specielt WOW)
er netop så gode og pædagogisk velskrevne at hvem
som helst kan lærer stoffet. Jeg har aldrig lært
så meget dybdegående teori om Photoshop end
da jeg læste Photoshop 5.5 WOW. Man får
indblik i utroligt mange teknikker og forståelse for
hvordan de forskellige værktøjer arbejder; netop
dette skiller "fårene fra bukken". Altså fra at kunne
knalde predefined effects på materialet, til selv
at kunne styre hvad det egentlig er man foretager sig.
Det er af mit indtryk at denne kontrol kun er en fordel
for alle. Man er ikke længere begrænset af diverse filtre
og 3rd party plugins; eller også forstår man at bruge
disse på en mere hensigtmæssig måde end bare at
trykke løs.
Al respekst for alle disse IT efterudd. kurser der findes,
men det er mit indtryk at kursister herfra er blevet
gjort til "filternarkomaner/coolier" uden selv at være klar
over at det netop er en negativ ting. Hvis folk nu bare
gad at tage sig den tid det tager at lære photoshop...

Fra : Mythos

Dato : 31-05-02 19:02

> [...]
> over at det netop er en negativ ting. Hvis folk nu bare
> gad at tage sig den tid det tager at lære photoshop...

Nu har jeg ikke selv set bogen, og vil derfor ikke udtale mig om den.
Jeg giver dig ret i at kurset ikke ligefrem fremmer forståelsen af
PhotoShop. Jeg betragter det mere som en gennemgang af programmet, og de
muligheder der er i , og så er det op til folk selv at lære videre der fra.
Bevar mig vel, det er ikke nogen af de store dyre kurser jeg har været på,
men på de par måneder de andre vare, så tvivler jeg på de er så meget bedre.
Så det kunne da godt være man skulle se lidt efter denne omtalte bog. Er det
en man kan finde på biblioteket ?

Kim Larsen

Fra : $REMOTE_ADDR¨

Dato : 31-05-02 19:09

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk>

> Bevar mig vel, det er ikke nogen af de store dyre kurser jeg har været på,
> men på de par måneder de andre vare, så tvivler jeg på de er så meget
bedre.

Ja lige præcis. Problemet er netop det tager betydeligt længere tid at sætte
sig
godt og grundigt ind i Photoshop end det der med rimelighed kan proppes ind
hovedet på 3 måneder til et kursus.

> Så det kunne da godt være man skulle se lidt efter denne omtalte bog. Er
det
> en man kan finde på biblioteket ?

Ja, jeg benyttede mig selv af biblo med WOW. Er lidt i tvivl om Bible, men
du kan prøve via http://www.bibliotek.dk

Husk dog på at du nok ikke skal forvente at blive guru efter fuldendt
læsning.
For at opnå dette skal man nok rode med programmet i adskillige år *og*
have lyst til at prøve dets grænser af.
Eneste udvej er trial & error.