GN250'er motor i en Jawa? Må man det?
Fra : Ukendt

Dato : 29-05-02 22:07

Se topic!

Må man det?

Mvh
Allan Rasmussen
Jawa 350/640 - der er træt af at holde stille...

Fra : Mads Lund

Dato : 30-05-02 12:06

> Må man det?

Ja, hvis du ikke hæver effekten med mere end 20%

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Lasse Madsen

Dato : 30-05-02 13:56

> Ja, hvis du ikke hæver effekten med mere end 20%

Er du sikker på det !? man må da ikke lave konstruktive ændringer på
motor/stel på ethvert køretøj uden det skal synes og typegodkendes igen !?

m.v.h.
Lasse madsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-02 22:43

> Er du sikker på det !? man må da ikke lave konstruktive ændringer på
> motor/stel på ethvert køretøj uden det skal synes og typegodkendes igen !?

Det var netop det jeg tænkte på... Den der med de 20 % - Det er kubik man
tænker på ik?
For der er vel ikke grænser for hvor meget en motor må tunes? Eller det er
der måske?

Der er faktisk to spørgsmål jeg godt kunne tænke mig at få svar på...

1. Må jeg smide en GN250'er motor i Jawa'stellet. Med dermed følgende
ændringer som primært vil indbære flytning af motorophæng samt vende
baghjulet om - da kæden jo sidder på den forkerte side på sådan en maskine.
(venstre side)

2. Må jeg tune motoren til at yde f.x. 30 hk (fra de 18) - Det er jo rent
procentmæssigt et pænt stykke over de 20 %... Eller er det stadig kubikkene
man tæller på...

Mvh
Allan Rasmussen
Jawa 350/640 - der stadig holder stille

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 31-05-02 06:37

"Allan Rasmussen" <jawa350 at HOTMAIL . COM> skrev i en meddelelse
> [...]
!?

Du må ikke skære i stellet f.eks. men du må gerne lave nye motorbeslag

> [...]
> tænker på ik?
> For der er vel ikke grænser for hvor meget en motor må tunes? Eller det er

Standart motoren må tunes til de uendelige, så længe den ikke konstruktivt
ændres, dvs ikke gå fra 8 til 16 ventiler, eller ændre slagvolumen. men en
turbo betegnes ikke som konstruktiv ændring (heldigvis)

> [...]
> ændringer som primært vil indbære flytning af motorophæng samt vende
> baghjulet om - da kæden jo sidder på den forkerte side på sådan en

Tror jeg bestemt ikke du vil høre klager over

> 2. Må jeg tune motoren til at yde f.x. 30 hk (fra de 18) - Det er jo rent
> procentmæssigt et pænt stykke over de 20 %... Eller er det stadig
kubikkene
> man tæller på...

de 20% er effekten....

> Mvh
> Allan Rasmussen
> Jawa 350/640 - der stadig holder stille

Alt dette er som jeg mener det er, og ikke noget jeg vil jæges for, hvis det
er forkert :d

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-02 12:13

> Du må ikke skære i stellet f.eks. men du må gerne lave nye motorbeslag

Hmn - der er jo masser af plads i sådan et Jawastel.. Må jeg gerne svejse
nye beslag på?
Og lade de gamle blive siddende?

> Alt dette er som jeg mener det er, og ikke noget jeg vil jæges for, hvis
det
> er forkert :d

he he!

Er der nogle der er kompetente nok til at "jage" Tommy lidt rundt?

Mvh
Allan

Fra : Søren Lindholt

Dato : 01-06-02 16:51

"Allan Rasmussen" <jawa350 at HOTMAIL . COM> skrev i en > Hmn - der er jo
meddelelse news:3cf75a9e$0$74258$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Jeg mener ikke man må svejse i stellet... beslagene skal således boltes på
el.l.

mvh Søren