diskette "Den nye jæger"
Fra : Karina Frandsen

Dato : 29-05-02 21:23

Hej.

jeg skal til at tage jagttegn og har lånt "den nye jæger på biblioteket, men
den diskette som var med bogen, virkede ikke.

biblioteket ville ikke bestille en ny diskette, så jeg vil høre om der er
nogen nye jægere, som har disketten.

Hvis der nogen der har den vil i så ikke sende den med en vedhæftet fil til
mig, så jeg kan øve mig på jagt prøven på min computer.

Fra : Casper

Dato : 30-05-02 11:22

On Wed, 29 May 2002 22:23:25 +0200, "Karina Frandsen"
<karina-f@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis der nogen der har den vil i så ikke sende den med en vedhæftet fil til
>mig, så jeg kan øve mig på jagt prøven på min computer.

Den findes også på cd-rom som er langt bedre, da vildtkendskab
(billeder) er inkluderet. Den kan ligeledes lånes på biblioteket, og
hvis de ikke har den på dit lokale, så kan den med sikkerhed bestilles
hjem...

Knæk og bræk

Casper

Fra : jenssommerhus

Dato : 30-05-02 13:57

Jeg vil sige det samme som Casper.
Cd-romen kan du øve alt med. Jeg bestod mit jagttegn udelukkende ved at
bruge Cd`en uden brug af bogen. Du kan se/øve alle spøgsmålene du kan
være ud for at komme op i. Bedst af alt kan du også øve teste som de er
i den virkelige test.
Mvh Jens

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 30-05-02 14:29

> [...]
> bruge Cd`en uden brug af bogen. Du kan se/øve alle spøgsmålene du kan
> være ud for at komme op i. Bedst af alt kan du også øve teste som de er

Det var flot må jeg sige
?????

Hvad med lovstof...?? Din jagtprøve må sku have ekstrem nem eller oxo kunne
du hovedsagligt alt om lovstof inden????
Til min jagtprøve ( 1maj 2002) var der cirka 5 spørgsmål i lovstof...Og jeg
kunne ikke ha svaret på dem uden at ha læst lovstof i bogen....fortæller
cd-rommen dig hvilke dyr der er jagtbar???? ud af dem du skulle kunne til
jagtprøven???

Brian W.

" 0 fejl "

Fra : Per Krabbe

Dato : 30-05-02 17:20

"> Det var flot må jeg sige

Jeg kender også een der gjorde det samme så det kan godt lade sig gøre ved
selvstudium.

> [...]
> cd-rommen dig hvilke dyr der er jagtbar???? ud af dem du skulle kunne til

Cd-rommen indeholder ALLE spørgsmål man kan komme op i. Så hvis du bare kan
huske de 4-500 spørgsmål udenad er det ingen problem......

MVH Per Krabbe

Fra : Thomas

Dato : 31-05-02 08:31

Det kan sagtens lade sig gøre at bestå jagtprøven, ved kun at bruge
CD-rommen. Jeg vil vove den påstand, at det faktisk gør det lettere at
bestå. Der er to grunde til, at jeg fravalgte lærebogen:

1. At bestå jagtprøven er et spørgsmål om udenadslære og her er CD-rommen
langt mere nyttig.
2. Lærebogen er, især hvad lovstoffet angår, meget lidt brugervenlig.

Selv om det kan virke som en halsløs gerning at sætte sig ned og lære
samtlige spørgsmål udenad, så er det på ingen måde en uoverkommelig opgave.
Jeg brugte ca. 1½ time på denne praksis et par måneder inden jagtprøven og
jeg havde ingen fejl til prøven. Til sidst var den største udfordring at
tage jagtprøverne på tid. Det er blot et spørgsmål om at klø på. Dette skal
dog ikke opfattes som om, at lærebogen er ubrugelig, for som opslagsværk er
den såmænd udmærket. Men eftersom jagtprøven blot er JA og NEJ spørgsmål, er
jeg af den opfattelse, at man kan vente med at fordybe sig i de mange
forskellige emner inden for jagt, når jagttegnet er vel i hus.

/Thomas

Fra : Christian H Jørgense~

Dato : 30-05-02 22:36