myrer?
Fra : Rundude

Dato : 29-05-02 21:16

Hejsa!

hvad kan man gøre for at få fjernet de myrer der er mange steder i min have?
de er bl.a. ved soklen til huset og langs flere bede bygget op med
knækfliser.

Jeg er villig til at afprøve alle seriøse forslag både toxic/nontoxic - men
det vil naturligvis være fedest med en løsning der skåner miljøet (bare ikke
myrerne!!!).

mvh
Rundude

Fra : Nielsen

Dato : 29-05-02 22:54

Vi fik for nyligt at vide at kaffegrums skulle kunne gøre det. Vi har
prøvet, og det ser faktisk ud til at myrerne forlader tuen. De vil jo så nok
finde et andet sted at slå sig ned, så hvis du er ude på at slå dem helt
ihjel, så skal der nok stærkere midler til.

--
Nielsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-02 07:28

"Rundude" <rundude@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
men
> det vil naturligvis være fedest med en løsning der skåner miljøet (bare

Strå nogen fint køkkensalt ud, hæld kogende vand fra el-kedelen over. Det
virker fint og er godt mellem fliserne.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Bent E.

Dato : 30-05-02 16:03

> [...]
toxic/nontoxic - men
> det vil naturligvis være fedest med en løsning der skåner miljøet

Lidt brun sæbe i kogende vand, evt. en sjat sprit i også (så får de en
behagelig død )
Hæld blandingen ned i boet, der hvor der er mest aktivitet.

Mvh.
Bent E.

Fra : Rundude

Dato : 30-05-02 16:49

takker for de hurtige svar - er beredt med brun sæbe, salt og kogende vand.

hav en god sommer

Fra : trinita

Dato : 30-05-02 23:11

Du skal finde deres gange og sprøjte midlerne derned i og ødelæg gangene og
sørg for at få dronningen.
VH Trinita

<3cf64a09$0$9259$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...