UltraStar HD ny firmware
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-05-02 21:18

Hejsa - Jeg har forgæves prøvet at finde Firmaware upgrade til en UltraStar
8Gb disk på IBM's website, det er sikkert bare mig
Er der en venlig sjæl der kan pege mig i den rigtige retning

Skal jeg have fat i Utils til Raid controlleren i stedet eller er der noget
dedikeret til IBM diske?

Den eneste hit på ultrastar fandt jeg i dk.edb?
XFUT: dk.edb.hardware.drev, dk.edb.hardware.server, dk.edb

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 29-05-02 21:23

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote:

> Hejsa - Jeg har forgæves prøvet at finde Firmaware upgrade til en
UltraStar
> 8Gb disk på IBM's website, det er sikkert bare mig
> Er der en venlig sjæl der kan pege mig i den rigtige retning

Hvorfor vil du opgradere firmware på disken ?

> Skal jeg have fat i Utils til Raid controlleren i stedet eller er der
noget
> dedikeret til IBM diske?

Du skal have fat i IBM, de har ikke firmware på deres web site, og de kræver
at du har en Support Note fra producenten af RAID controller før de vil
sende ny firmware til dig.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-05-02 22:42

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in message

> UltraStar
>
> Hvorfor vil du opgradere firmware på disken ?

Fordi jeg har fået tudet ørerne fulde af IBM at det er vigtigt at firmwaren
på diskene er uptodate og matcher Bios/firmware på RAID Controller, der igen
skal matche sofware/drivere til RAID controlleren
Alle tre dele er bleven ført uptodate ved Garanti besøg for nogle måneder
siden, men nu skal jeg expande et raidset med en ny disk...

> [...]
kræver
> at du har en Support Note fra producenten af RAID controller før de vil

Hmm, må se om jeg kan drible noget ud af IBM så (det er en Netfinity 5000,
med IBM RAID controller/diske)

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 29-05-02 22:58

> [...]

> Alle tre dele er bleven ført uptodate ved Garanti besøg for nogle måneder
> siden, men nu skal jeg expande et raidset med en ny disk...

Check fysisk på disken, der står på alle IBM diske hvilken firmware revision
der er på disken.

Hvis det er den samme som den du har på diskene i systemet kan du bare køre
løs.

> Hmm, må se om jeg kan drible noget ud af IBM så (det er en Netfinity 5000,
> med IBM RAID controller/diske)

Firmware til UltraStar diskene er ikke noget det kommer hver dag, så hvis
det ikke er så lang tid siden du fik serviceret systemet er der ikke så stor
chance for at der er kommet noget nyt.

Chancen for at der er rettet fejl der vedkomemr dit hardware er endnu
mindre.

Fra : Henning

Dato : 30-05-02 09:44

>kræver
Pjat - det ligger offentligt tilgængeligt under den enkelte server!

>Hmm, må se om jeg kan drible noget ud af IBM så (det er en Netfinity 5000,
>med IBM RAID controller/diske)

Download UpdateXpress 1.05 (som er nyeste version) og kør alle
opdateringer derfra. Den indeholder microcode til diske & tape, fw til
controller, bios til motherboard, drivere til operativsystemet og
andet relevant.
Det er en ISO-fil på godt 500MB!

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 30-05-02 22:15

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote:

> Pjat - det ligger offentligt tilgængeligt under den enkelte server!

Da jeg svarede på Peters indlæg var der ingen der havde talt om en IBM
server, kun en IBM disk.

IBM storage udleverer IKKE firmware uden du har en support note, og det er
også noget besværligt at opgradere denne.

> [...]
> opdateringer derfra. Den indeholder microcode til diske & tape, fw til
> controller, bios til motherboard, drivere til operativsystemet og

Som sikkert kun fungerer på en IBM server right ?

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 31-05-02 10:07

> IBM storage udleverer IKKE firmware uden du har en support note, og det er
> også noget besværligt at opgradere denne.
jeg har download firmware til HDD og et LTO drev fra deres website og jeg
har ikke
nogen support aftale

> Som sikkert kun fungerer på en IBM server right ?
jeg har ikke prøvet, men jeg tror kun det virker hvis det er en IBM server

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 31-05-02 19:14

"Thomas B. Johansen" <tooms@post1.tele.dk> wrote:

> jeg har download firmware til HDD og et LTO drev fra deres website og jeg
> har ikke
> nogen support aftale

Kan du ikke give mig et link til hvor man kan downloade firmware til IBM
Ultrastar diske.

Jeg skriver ikke at du skal have en support aftale, det er fint nok at have
en Support Note af f.eks. Adaptec der siger at netop det problem du har
løses med en nyere firmware.

De gange jeg har manglet firmware har Adaptec Support direkte skrevet i
deres note at firmware kan man kun få ved henvendelse til IBM Storage, og
det har jeg derfor gjort, uden at lede for meget på deres web site.

Men kom med et link, det ville hjæle mig og måske andre i dagligdagen.

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 02-06-02 10:36

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse

> er

> Kan du ikke give mig et link til hvor man kan downloade firmware til IBM
> Ultrastar diske.
jeg kan husk at det var lang tid som jeg brugt på at finde det, men den som
jeg skulle bruge var der
kan du ikke bare søg efter det med dit part nummer ?

Fra : Asle Bjerva

Dato : 31-05-02 22:29

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i melding

> [...]
> siden, men nu skal jeg expande et raidset med en ny disk...
>
> Hmm, må se om jeg kan drible noget ud af IBM så (det er en Netfinity 5000,

Hvilken biosversjon / driverversjon er det den Raidcontrolleren har ?

--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern spamblock9 for Epost)

Fra : Henning

Dato : 01-06-02 06:28

On Fri, 31 May 2002 21:29:14 GMT, "Asle Bjerva"
<asle.bjerva@oslo9.online.no> wrote:

>"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i melding

>firmwaren
>igen

>Hvilken biosversjon / driverversjon er det den Raidcontrolleren har ?

Den nyeste hedder 4.84.01. Kendte fejl på 4.50 og tidligere er, at den
"taber" diskene vilkårligt (lyser orange). De fejler intet, kan tages
ud og ind igen, hvorefter controlleren rebuilder.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 30-05-02 10:05

hej peter

hvis det er en IBM server, disk og ibm controller skal du bare downloade
denne cdrom
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/MIGR-4VVNTP.html
også sætte den i din server og boote på cdrom, så kommer der et menu system
som kan
update alle dine firmware og andre ting som har brug for en update !!!!

det virker kanon for mig en gang jeg stod med samme problem

mvh
Thomas B. Johansen

Fra : Henning

Dato : 30-05-02 15:41

On Thu, 30 May 2002 11:05:02 +0200, "Thomas B. Johansen"
<tooms@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>som kan
>update alle dine firmware og andre ting som har brug for en update !!!!

Ikke kun boote på den - husk at starte med at opdatere drivere o.a. i
WIndows, inden du booter på maskinen Driveren til ex. controlleren
skulle gerne passe til firmwaren (pt. 4.84.01).

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 30-05-02 17:44

ja, jeg glemt lige at få det med

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-05-02 18:41

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> Ikke kun boote på den - husk at starte med at opdatere drivere o.a. i
> WIndows, inden du booter på maskinen Driveren til ex. controlleren
> skulle gerne passe til firmwaren (pt. 4.84.01).

Tak til jeg begge
Jeg var sgu løbet sur i deres support site, det er ellers sjældent det sker

mvh/Peter Lykkegaard