Problemer med 7500'eren
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 29-05-02 19:29

Hej med Jer,

Nu er der igen problemer med TNT'en... og det endda da jeg havde
overtalt ham til at forsøge at smide X ind på den... håber at I kan
hjælpe med problemerne.

System 9.1 har tidligere været installeret på computeren. Nu forsøges
den installeret på den nye harddisk "Seagate Barracuda IV". Dette volder
problemer idet både installation fra system 9 CD'en og fra system 9.1
CD'en ikke når længere end til punktet "Apple Software Restore". Denne
fil må springes over for at færdiggøre installationen. Herefter ser alt
tilsyneladende rigtigt ud på trods af den manglende software. Endnu et
problem opstår når der skal vælges "Startdisk" fra det installerede
system, for så fryser computeren.

Et sådant system kan man altså ikke bygge videre på.
Jeg har tilmed forsøgt mig med at fjerne "Sonnet Crescendo G3 375
processorkortet" og sætte det gamle "PowerPC 604e 200 Mhz" kort i igen.
Dette ændrer ikke ved ved de opståede problemer i forbindelse med
installation af system 9-9.1.

Computerdata som følger:

PowerMac 7500 bestykket med:
Processor:
Sonnet Crescendo G3 375/512 Mhz med tilhørende udvidelse.
(512 Mb Cache RAM er fjernet da det allerede er i Sonnet processoren)
RAM:
184 mb
Harddisk:
1 stk. Seagate Barracuda ATA IV 40 Gb.
1 stk. tidligere iMac 4 Gb IDE harddisk.
1 stk. extern 4 Gb SCSI harddisk.
PCI-kort:
PCI/IDE "Promax TurboMax/ATA-33 controller"
(til IDE- harddiske).
PCI/"Macally PCI to USB-Card"
(til HP 1220C printer og Logitech 3 knapsmus).
PCI/"iX3D Ultimate-Rez Rev. 1.01 skærmkort"
(til ekstra skærm - 1705 Apple Multiple Scan).
Hovedmonitor:
SONY Multiscan 17seII.
Udover ovennævnte er der forbundet to ældre externe SCSI enheder. En
Microtek skanner og en LaCie brænder.

Det åndsvage er netop, at den samme cd har installeret os9.1 før på den
selvsamme maskine...

Tak for hjælpen

anr

"Ohh! A trillion-dollar bill! That's a spicy meatball!"
-Homer Simpson

Fra : Mikael Kern

Dato : 31-05-02 12:12

> [...]
> CD'en ikke når længere end til punktet "Apple Software Restore". Denne
> fil må springes over for at færdiggøre installationen.

Har du prøvet en standard installation (clean install)? Installer en ny
systemmappe, først fra 9.0 CD´en, derefter 9.1 opdatering. Hvis det ikke
funker, så send en mail eller ring. Men ikke midt i Frankrig-Senegal!

mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 31-05-02 18:05

Mikael Kern <spamRE@MOVEkern.dk> wrote:

> Har du prøvet en standard installation (clean install)? Installer en ny
> systemmappe, først fra 9.0 CD´en, derefter 9.1 opdatering. Hvis det ikke
> funker, så send en mail eller ring.

Desværre er dette prøvet... både 9.04 og 9.1 cd'erne siger det samme. Nu
har vi dog også prøvet at køre samme process på den gamle quantum 4gb
som han fik fra min iMac/a -> samme resultat!

Kan det skyldes noget helt andet? Det kan vel ikke være hardware for det
har jo spillet før? (han kørte endda 9.2.1 på den døde hd [anden sag]
tidligere)

Ellers tak for at du reagerede - jeg var lige ved at tro at jeg var helt
alene.

> Men ikke midt i Frankrig-Senegal!

Hehe, det endte vist ikke som du havde regnet med?

anr

"Does anyone have change for a button?"
-Montgomery Burns