Hvor ligger resultatet fra en Query?
Fra : // Overby

Dato : 29-05-02 17:25

Hejsa...

Jeg er ved at udvikle en lille applikationer, der henter nogle informationer
og chauffører fra en database, disse informationer skal så skrives ud i en
combobox. Her er koden til min query

With DM.IBQuery1 do
begin
Close;
SQL.Add('SELECT Navn, Adresse FROM Chauffor');
Open;
end;

Jeg skal så have tilføjet alle chaufførerne til min combobox. Jeg formoder
det skal være noget lign. dette:

for i := 0 to et-eller-andet.Count-1 do
Combobox1.Items.Add(et-eller-andet[i].Navn+et-eller-andet[i].adresse );

Daniel

Fra : Harald

Dato : 29-05-02 18:44

"// Overby" <daniel@NOToverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> for i := 0 to et-eller-andet.Count-1 do

Combobox1.Items.Add(et-eller-andet[i].Navn+et-eller-andet[i].adresse );

Hej

Her er noget lige fra hukommelsen så det er ikke sikkert det virker helt.

DM.IBQuery1.First;
While not DM.IBQuery1.eof do
begin
Combobox1.Items.Add(DM.IBQuery1.FieldByName('Navn').AsString+'
'+DM.IBQuery1.FieldbyName('Adresse').AsString);
DM.IBQuery1.next;
end;

Mvh
HK