Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
3 nye Nikon Coolpix
Fra : Morten Winther

Dato : 29-05-02 17:07

Hej

Efter at have kigget på de 3 nye Coolpix, må jeg nok sige at Coopix 4500
virker lækker.

Det er en efterfølger til Coolpix 995, som har været populær p.g.a dens
"dreje-kamerahus".

Masser af nyt på www.dpreview.com og www-steves-digicams.com og hvad de
ellers hedder.

/ morten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-05-02 19:53

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Efter at have kigget på de 3 nye Coolpix, må jeg nok sige at Coopix 4500
> virker lækker.

En 5700 til mig, tak. 5 mega pixels og en 8x optisk zoom svarende til
35-280 mm. med lysstyrke f2.8-4.2!

> Det er en efterfølger til Coolpix 995, som har været populær p.g.a dens
> "dreje-kamerahus".
>
> Masser af nyt på www.dpreview.com og www-steves-digicams.com og hvad de
> ellers hedder.

Der er link til nogle flotte billeder på den side du angiver, og der er
nogle flere her:

http://www.digitalkamera.no/nyheter/mai_2002/nikon_superkamera.html

- specielt sommerfuglen nederst.... det tog mig 10 min at downloade den 1,7
MB store fil (serveren har travlt) men det var det værd!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Morten Winther

Dato : 29-05-02 21:14

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:os9J8.28944$4f4.1061234@news000.worldonline.dk...

> "Morten Winther" <mw@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> En 5700 til mig, tak. 5 mega pixels og en 8x optisk zoom svarende til
> 35-280 mm. med lysstyrke f2.8-4.2!

Ja jeg ved ikke rigtig. Hvis den kommer til at ligge på 15.000, så hellere
give lidt over 20.000 for en D100. Objektiver man køber til en evt D100 kan
jo genbruges til en D2 når den kommer.

> Der er link til nogle flotte billeder på den side du angiver, og der er
> nogle flere her:
>
> http://www.digitalkamera.no/nyheter/mai_2002/nikon_superkamera.html

Ja, jeg hentede dem også i aften. Jeg prøvede omkring kl 11.00 i formiddags
men det var næsten umuligt.

> - specielt sommerfuglen nederst.... det tog mig 10 min at downloade den
1,7
> MB store fil (serveren har travlt) men det var det værd!

Jeg uploadede dem lige til megapixel for at se EXIF data. Billederne er helt
tilbage fra februar, hvis man kan stole på de data. Firmware fra 5700'eren
ser stadig ud til kun at være en beta.

<http://www.megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=3426&kode=&exif=ja>

/ morten

Fra : Psyman

Dato : 01-06-02 01:19

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:os9J8.28944$4f4.1061234@news000.worldonline.dk...
snip..
> - specielt sommerfuglen nederst.... det tog mig 10 min at downloade den
1,7
> MB store fil (serveren har travlt) men det var det værd!

Kl. 02:15 lykkedes det mig at hente billedet på 4 sek. Den der gemmer til
natten.... gemmer til folk med stor båndbredde

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-06-02 10:50

> 1,7
>
> Kl. 02:15 lykkedes det mig at hente billedet på 4 sek. Den der gemmer til
> natten.... gemmer til folk med stor båndbredde

Fnis! Men nu er serveren nok heller ikke så hårdt belastet som da nyheden
var ny og hot, vel ?
Min båndbredde: 384 kbit/sek
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-05-02 22:11

Morten Winther wrote:

> Hej
>
> Efter at have kigget på de 3 nye Coolpix, må jeg nok sige at Coopix
> 4500 virker lækker.

Og Nikon Coolpix 5700 ligner næsten til forveksling Fuji Finepix 6900,
nå men det skyldes jo nok, at den udformning er er et godt konstruktions
koncept, sådan har det også været med SLR-kameraerne, de har jo lignet
hinanden til forveksling.