Klippes nu?
Fra : Preben Boch

Dato : 29-05-02 16:18

I oktober 2000 plantede jeg en bøgehæk, som nu har nået den højde, jeg gerne
vil have den i (1½m). Jeg har slet ikke klippet i den, og nu stritter den
til alle sider. Er det forsvarligt at klippe den til nu ?
Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-05-02 16:37

On Wed, 29 May 2002 17:18:24 +0200, "Preben Boch" <hpb@mail.dk> wrote:

>I oktober 2000 plantede jeg en bøgehæk, som nu har nået den højde, jeg gerne
>vil have den i (1½m). Jeg har slet ikke klippet i den, og nu stritter den
>til alle sider. Er det forsvarligt at klippe den til nu ?

Du kan sagtens klippe den nu. Men så slipper du nok ikke for at klippe
den en gang mere sidst på sommeren.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 30-05-02 07:54

Mads Lie Jensen wrote:

> Du kan sagtens klippe den nu. Men så slipper du nok ikke for at klippe
> den en gang mere sidst på sommeren.

Vent lidt med at klippe den, der kan jo være en masse fuglereder med
unger i hækken som du kan komme til at forstyre eller gøre skade på...
Så vidt jeg husker bør man vente til _efter_ St. Hans med
hækkeklipningen, hvis man vil passe på de små.

Pia