For mange pærer på et lille træ?
Fra : goofey

Dato : 29-05-02 16:09

Hej
Jeg har et 3 år gammel pæretræ , i år er der ca. 50 , omtrent ærtestørrelse.
Skal jeg fjerne en pæn del , eller regulerer træet selv?
Vil nødigt have , at træet bryder sammen:)
MVH
Goofey

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 29-05-02 19:34

Hej Goofey

Vil du have mange og små pærer, så lader du pærene blive på dit træ, - vil
du have få men store pærer, så tynder du ud i bestanden af frugter.
Derudover skal du tynde ud, hvis du i løbet af sommeren vurderer, at mængden
af frugt er for stor ift. det lille træ.

--
mvh.
Klaus Eriksen

goofey <someone@dk.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf4eeec$1$11898$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 30-05-02 08:29

"goofey" <someone@dk.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ærtestørrelse.
> Skal jeg fjerne en pæn del , eller regulerer træet selv?
> Vil nødigt have , at træet bryder sammen:)

Hej Goofey
Vent lige lidt inden du fjerner frugter. Pæretræer har ligesom æbletræer et
"sommerfald", hvor de knapt så godt bestøvede frugter falder af, når det er
sket - og jeg gætter på, at det er om ca en måned - så kan du bedre vurdere,
hvor meget udtynding du har behov for.

Venlig hilsen
Lars

Fra : goofey