bedehus
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 29-05-02 14:50

non stop Bøn - hele året rundt
en god side hvis du er til bøn.
http://www.bedehus.dk/

www.nydheder.subnet.dk

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-05-02 16:03

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:ad2mac$8ql$1@sunsite.dk...
> non stop Bøn - hele året rundt
> en god side hvis du er til bøn.
> http://www.bedehus.dk/
>

> www.nydheder.subnet.dk

2.Bed for regeringen og kongehuset. 1. Tim 2:1-2
.. det kommende EU formandskab.
.. politikere som bekender sig som kristen

Er det ikke de Politiker, der ikke bekender sig som kristne der har brug for
bønnen???

Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 30-05-02 05:48

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har nu læst en del af dine indlæg , jeg må indrømme du er klog på mange
ting , ja mon du ikke er en den kommende kirkeminister, der trænges nemlig
folk som dig i toppen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 30-05-02 06:04

"Børge Højlund Jensen der bor i Viborg ." <b-h-j@oncable.dk> skrev i en
meddelelse news:ad4bca$uf$1@sunsite.dk...

> [...]
mange
> ting , ja mon du ikke er en den kommende kirkeminister, der trænges nemlig

Den kommende ??

Men mange af de kirkeministre der har været, bekendte sig ikke som kristne,
deriblandt var vist en Jøde.

Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Sebastian

Dato : 30-05-02 15:23

> Men mange af de kirkeministre der har været, bekendte sig ikke som
kristne,
> deriblandt var vist en Jøde.

Ser du det som noget negativt?

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 30-05-02 17:56

"Sebastian" <casm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Erik Engelbrecht Larsen <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i

> kristne,
>
> Ser du det som noget negativt?

Fra et Bibelsk synspunkt om ledelsen af Kristi kirke, Ja!

--
Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 31-05-02 20:12

On Thu, 30 May 2002 18:56:15 +0200, "Erik Engelbrecht Larsen"
<ErikLarsen@oncable.dk> wrote:

>Fra et Bibelsk synspunkt om ledelsen af Kristi kirke, Ja!

Hvilke bibelske synspunkter om ledelsen af Kristi kirke mener du ?
- altså udover Matt 16,18-19, som jeg ikke går ud fra du anerkender.

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
31 maj AD 2002
Jomfru Marias besøgelse

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 01-06-02 15:32

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke bibelske synspunkter om ledelsen af Kristi kirke mener du ?
> - altså udover Matt 16,18-19, som jeg ikke går ud fra du anerkender.

Første Timotheusbrevet

Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 01-06-02 22:47

On Sat, 1 Jun 2002 16:32:08 +0200, "Erik Engelbrecht Larsen"

>Første Timotheusbrevet

Der står en del om hvordan man finder gode tilsynsmænd (biskopper?)
men ikke en dyt om kirkeministre. Og så står der en del om hvordan man
holder kvinder uden for indflydelsen - det vil jeg tillade mig at mene
er af mindre betydning...

Det mest anvendelige råd synes at være 1 Tim 5,23

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
1 jun AD 2002
Skt. Justinus

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 02-06-02 06:58

> [...]
> men ikke en dyt om kirkeministre. Og så står der en del om hvordan man
> holder kvinder uden for indflydelsen - det vil jeg tillade mig at mene

Hvis ikke Kirkeministeren indgår under kirketjener, så er han vel ikke
indsat af Gud og så skal vi over på dk.livssyn.politik for at diskutere om
en tjener for Guds kirke kan være folkvalgt og om man kan vedtage Guds
vedtægter ved lov i folketinget (ifølge grundloven)

> Det mest anvendelige råd synes at være 1 Tim 5,23

1 Tim v23 Drik ikke længere bare vand, men tag lidt vin for din mave, og
fordi du så tit er syg.

Hvad har det med kirkeministeren at gøre, har han dårligt mave som Timotius
havde

Erik L

Ord 10v7 Den retfærdige nævnes i velsignelser,
uretfærdiges navn rådner.
v8 Den, der har visdom i hjertet, tager budene til sig,
den, der har dumhed på læben, bringes til fald.
v9 Den, der vandrer retsindigt, vandrer i tryghed,
den, der går krogveje, bliver afsløret.