Titel og eventuel kunstner på vise
Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 29-05-02 13:53

Hej Gruppe

Det er første gang jeg er her, og jeg vover et lille spørgsmål:

For så mange år siden, at det ligeså godt ku være løwn (det er i starten af
halvfjerdserne...) hørte jeg på Grønlands Radio en vise. En del af teksten
lyder nogenlunde sådan:

"Der stråled hist i Schwaben en by med tusind tårne og kobbertag som græs"

Visen er en meget morsom ballade om denne bys erobring og efterfølgende
plyndring.

Hvad hedder denne vise, og hvem sang den? Visen var gammel allerede på
daværende tidspunkt, jeg gætter på 50erne.

Faktisk var visen blevet optaget på et kasettebånd på familiens lille
Dux-båndoptager, men båndet er gået hedent for næste ligeså mange år siden.

De venligste hilsner
Lars

Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 29-05-02 14:51

og jeg _har_ prøvet Google.........

uden resultat

Lars

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-05-02 19:32

"Lars M. Pedersen" <lars@tyf.dk> wrote in message
> og jeg _har_ prøvet Google.........
>
> uden resultat

ups ja ... det er nok vigtigt lige at få det pointeret fra starten ... men
hva' så med Altavista, Yahoo, Webcrawler, Lycos osv. osv? . ... det er
officielt ikke tilladt at spørge om noget som helst her i gruppen, før ALLE
de ovenstående er afprøvet

mvh
Kim Frederiksen