Min Guzzi vil ikke gazze ...
Fra : Philip

Dato : 29-05-02 13:32

Hej Gruppe -

Jeg har netop købt en Moto Guzzi V35 II, som min gode ven allerede har
haft et par indlæg om (med rigtig gode svar tilbage, tak for dem!).

Nu vil jeg selv spørge! Som nybegynder på MC er det hele meget nyt og
uforudsigeligt som min macintosh computer, så vær flinke hvis jeg
spørger dumt.

Men jeg har problemer med at give gas. Det startede sådan set da jeg i
lørdags gav den en let gang vask. Bagefter vasken, kørte den lidt
sløjt. Efterfølgende tjekkede jeg tændrørene, men de er okay
(tilsodede men hva). For at teste tændrørene, tog jeg først det ene,
dernæst det andet af. Begge gange startede maskinen. MEN jeg opdagede
til gengæld, at jeg ikke kunne gasse op, når maskinen havde frakoblet
venstre tændrør. Der er altså tilsyneladende noget i højre side, som
gør at motoren ikke reagerer når jeg giver gas.

På gaden udmønter det sig således, at jeg kan accellerere i alle gear,
men kun til et vist punkt. Hvis jeg herefter giver mere gas,
accellerer maskinen ikke yderligere. Omdrejningerne stiger ikke. Lyden
ændrer sig dog(!) - den bliver anderledes. Jeg kan ikke beskrive det
nærmere end at det ville svare til at man drejer på equalizer knappen
på et anlæg. Lyden bliver mørkere (eller lysere). Anderledes. Men der
kommer ikke mere fart på eller flere omdrejninger.

Jeg håber, nogen kender til problemet og kan hjælpe.

På forhånd tak -
Philip
Guzzi V35 II

Fra : Luffe

Dato : 29-05-02 14:12

Hej Philip

Uden at være ekspert på motor-området, tror jeg du skal koncentrere dig om
at få renset din venstre kaburator. Det minder om de samme problemer, jeg
til tider har haft med div. mcér, som er blevet løst med en rengøring af
kaburatoren.

Held og lykke.

Mvh Søren
Ducati 900SS

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 29-05-02 16:47

lyder som et el-problem. Muligvis har du været lidt for grundig i din vask
Har selv oplevet lignende problemer på en gammel GS400, hvor samme
symptomer gør sig gældende når lyset er slukket ??

--
----
Regards

Fra : Philip

Dato : 30-05-02 13:16

Tak for svarene.

jeg vil vaske den mindre en anden gang og kigge nærmere på karburatoren.

Venligst
Philip