Forsikring v. kørsel til syn
Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 29-05-02 12:45

Hvis jeg kører en bil til syn for en jeg kender, hvor står jeg så rent
forsikringsmæssigt, hvis der sker et uheld?

Fra : Bjørn

Dato : 29-05-02 14:34

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg kører en bil til syn for en jeg kender, hvor står jeg så rent
> forsikringsmæssigt, hvis der sker et uheld?

Hvis bilen er forsikret, er det forsikringstagers problem

--
Mvh Bjørn,
Opel Kadett E Club Caravan 2.0i '90

Fra : Peden

Dato : 29-05-02 21:19

> Hvis bilen er forsikret, er det forsikringstagers problem
Hvis den har plader, så er den forsikret, det er nemlig et krav at bilejere
skal have en ansvarsforsikring ;)

mvh
Peter

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-05-02 22:10

Peden wrote:

> Hvis den har plader, så er den forsikret,

- Ellers skal man i hvert fald ikke vifte for meget med pladerne foran en
politibetjent...

Hvis forsikringen ophører, har selskabet pligt til at orientere politiet, som
så vil inddrage pladerne.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Evald Christensen

Dato : 29-05-02 21:25

"Bjørn" <bnp@teamopelprikdk> skrev i en meddelelse
> "[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

Hvis der ikke er nr.plader på den.
Har man kasko på prøvepladerne ( det koster ca. 2000,- pr. år.)
eller få bilen forsikret i den periode der ingen plader er på den.

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-05-02 21:27

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev Wed, 29 May 2002
13:44:43 +0200

>Hvis jeg kører en bil til syn for en jeg kender, hvor står jeg så rent
>forsikringsmæssigt, hvis der sker et uheld?

Hvis bilen allerede er indregistreret er det dens forsihring der gælder.
Hvis den ikke er indregistreret er den vel forsynet med prøveplader, og
så er det den dertil hørende forsikring der gælder.

Sidstnævnte dækker dog kun ansvar, ikke kasko.!

--
mvh, A:\Feldborg