At unlocke.....
Fra : Steen

Dato : 29-05-02 12:48

Jeg så i 'Rene ord for pengene' forleden dag, at teleselskaberne gratis skal
oplyse koden til mobiltelefoner, så disse kan løses fra den typiske
kontraktperiode på 6 måneder.

Kan man så selv låse telefonen op - ved bare at indtaste den kode man får?

Steen

--
_/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
Email minus .com

Fra : Fischer

Dato : 29-05-02 12:51

> Kan man så selv låse telefonen op - ved bare at indtaste den
> kode man får?

Ja.

*Fischer

Fra : Steen

Dato : 29-05-02 12:53

Tak

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
: > Kan man så selv låse telefonen op - ved bare at indtaste den
: > kode man får?
:
: Ja.
:
: *Fischer
:
:
:

Fra : VisseVasse

Dato : 30-05-02 07:49

Til Steen

Med hvilken begrundelse er teleselskaberne forpligtet til at udlevere
simkoden inden 6 mdr. uden vederlag?
Takker

/Jacob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-06-02 19:50

VisseVasse skrev:

>Med hvilken begrundelse er teleselskaberne forpligtet til at udlevere
>simkoden inden 6 mdr. uden vederlag?

Sådan er det nu engang. Selskaberne (i Danmark) må binde kunderne i op
til 6 mdr. - og efter denne periode skal det være muligt at sige
abonnementet op, og det skal være muligt at bruge telefonen med alle
selskaber. Jeg skal ikke kunne henvise til noget sted i lovgivningen,
men sådan er det nu engang i Danmark. I andre lande må man binde
kunderne i længere tid - jeg har set steder hvor man bliver bundet i
24 mdr.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-06-02 09:09

> [...]
> til 6 mdr. - og efter denne periode skal det være muligt at sige
> abonnementet op, og det skal være muligt at bruge telefonen med alle

Jacob spørger: "_Med hvilken begrundelse er teleselskaberne forpligtet til
at udlevere
simkoden inden 6 mdr. uden vederlag?_".

Der tror Lasse har ret i, at det er _efter_ 6 mdr. du har krav på at få
udleveret unlock koden.

Per

Fra : @ndersson

Dato : 03-06-02 10:53

klip>
> Jacob spørger: "_Med hvilken begrundelse er teleselskaberne forpligtet til
> at udlevere
> simkoden inden 6 mdr. uden vederlag?_".

Sådan er loven omkring telemarked. var bl.a. i rene ord for pengene for
nyligt.. Du har simpelthen krav på alle koder efter 6 måneder..

Hilsen

Andy

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-06-02 12:34

> Sådan er loven omkring telemarked. var bl.a. i rene ord for pengene for
> nyligt.. Du har simpelthen krav på alle koder efter 6 måneder..

Ja _efter_ de 6 mdr., men spørgsmålet gik på: '_inden_ de 6 mdr.'

Per