Mit Ti4200
Fra : Ulrik

Dato : 29-05-02 10:03

Hejsa!

Har lige fået mit Palit Geforce 4 ti4200 med 128mb ram og tv out.

Købt hos compumail.dk for 1649.

Jeg for i 3dmark SE 8469 med følgende maskine;

Athlon XP 1800+ (ej OC)
Geforce 4Ti4200 (ej OC)
256 mbram PC2100
ECS Bundkort

Jeg har intet tweaket (med Geforce utility osv, for at få flere points som
så mange andre)

Alt er default både i WIN XP og 3dmark.

Er det godt?

Vil gerne have hvis folk kunne sammenligne, men uden at de har geforce
utility fra guru liggende osv.

!

Fra : Bear

Dato : 29-05-02 16:33

Hej Ulrik!

Hvad fulgte der med kortet?
Har det DVI-udgang?
Ved du hvilken tv-chip der sidder på?
Ved du hvilke RAM-kredse der sidder på (hvordan er de rated) ?

Jeg har tænkt på at købe selvsamme kort, men da jeg ikke kan se kortet på
palit's hjemmeside, og en mail til compumail.dk ikke gav et brugbart
resultat tænkte jeg, at du måske kunne være behjælpelig?!!

Mvh Bear

Fra : Trickysparrow

Dato : 29-05-02 16:46

"Bear" <knudsgaard@hotmail.com> wrote in message news:mv6J8.7$Pd7.167991@news.orangenet.dk...
> [...]
> palit's hjemmeside, og en mail til compumail.dk ikke gav et brugbart
> resultat tænkte jeg, at du måske kunne være behjælpelig?!!

Det samme kunne jeg også godt tænke mig at vide.

Martin.

Fra : Ulrik

Dato : 29-05-02 16:47

> [...]
> palit's hjemmeside, og en mail til compumail.dk ikke gav et brugbart
> resultat tænkte jeg, at du måske kunne være behjælpelig?!!

Har det store forstand på det. Det er samsung ram?? Jeg kan sgu ikke sige
andet :)

Jeg for 8694 points nu, jeg har lige lagt en ny bios ind. Stadig; INTET er
tweaked eller OC!

Det har DVI udgang ja, tvchip, aner det ikke. Jeg har testet det en del i
3dmark og jeg kan kun sige at jeg er glad for det.

Alle de andre gfx kort jeg har haft har latid lagt 10-15 % under point
stillingen i 3dmark online resultbrowser. (altså i følge deres database
burde jeg have fået 10-15 points mere!!)

Her ligger jeg kun 2 % under!! Stadigvæk, ingen lamme guru geforce tweak
eller noget! Jeg fatter ikke hvorfor folk bruger disse bare for at få mere
points, det ser jo for lamt ud. Hvis jeg siger fast settings ved geforce
tweak for jeg sikkert 10000 points, men til hvad nytte? Det er jo ikke
"default" mere, og derfor kan man ikke sammenligne mere, det ødelægger hele
"sammenligning-sporten"

Jeg er for første gang glad for min score hos 3dmark!
Såehn sku det bar vær!

Fra : Bear

Dato : 29-05-02 17:53

Hej igen!

Tak for det!
På RAM-klodserne er der en række tal. Kan du se hvad de sidste 2 cifre i det
lange tal er (40 ller 45 eller lign.) ?
TV-out chippen er en relativt stor chip, der sidder umiddelbart til højre
for tv-out porten (står der connexant, philips eller lign.) ?

Mvh Bjørn

P.S. det er lækkert med et kort der giver 8500+ point til 1650 spir, hva??

Fra : sharkandk

Dato : 29-05-02 18:32

> TV-out chippen er en relativt stor chip, der sidder umiddelbart til højre
> for tv-out porten (står der connexant, philips eller lign.) ?

Jeg har også lige modtaget dette kort. Det er en Philips 7102 som ikke
understøttes i Tvtool, men der er jo Twinview, så hvad skal man så med
tvtool.

RAM'en kører 446 MHz ( 2 x 223 MHz). Jeg vil se hvor meget det kan OC
senere.

Fra : Søren Thing Pedersen

Dato : 29-05-02 18:53

TV-tool er godt til at lave overscan, så billedet fyldes helt ud i
alle sider. - Et 21" fjernsyn er småt nok i forvejen

Det kan jeg ikke med Twinview alene (på mit Geforce2 MX)

Kan du det på dit grafikkort?

Fra : sharkandk

Dato : 29-05-02 19:01

> Kan du det på dit grafikkort?

Nej, desværre ikke, men mon ikke der dukker noget op som kan gøre det.

Fra : Bear

Dato : 29-05-02 19:44

Hej Sharkandk!

Tak for hjælpen!
TV-Tool kommer sandsynligvis til at understøtte dit kort inden for en
overskuelig fremtid!
Held og lykke med overclocking'en, og hold os underrettet !!

Mvh Bear

Fra : nikolajp

Dato : 05-06-02 13:38

> Jeg har også lige modtaget dette kort. Det er en Philips 7102 som ikke
> understøttes i Tvtool, men der er jo Twinview, så hvad skal man så med
> tvtool.

Er philips godt???
Og er 2D kvaliteten på dette kort godt???

Jeg lurer på disse 4200 kort, men er bange for at købe et kort med sløret 2D/3D
billede.
Hvad er din mening om dette kort??

..nikolajp

Fra : Wizeguy

Dato : 30-05-02 00:33

> [...]
>
> Er det godt?
>
> Vil gerne have hvis folk kunne sammenligne, men uden at de har geforce

Det er en udemærket score. Til sammenligning får jeg ca. 11000 med:

Pentium 4 1.6@2.2 GHz
512 MB RDRAM PC800
Creative 3DBlaster 4 Ti4400 overclocket fra 275/550 til 300/640
Anders

Fra : f00ge

Dato : 30-05-02 11:10

Ulrik <Ulrik@stopOT.com> skrev:

> Har lige fået mit Palit Geforce 4 ti4200 med 128mb ram og tv out.

Lige et spørgsmål:

I Egenskaber for skærm, har du et fanebald, som hedder "Color Correction"?
Der er Color Management hos mig, men ingen "Color Correction".

Jeg har prøvet fem slags drivere og to styresystemer - uden held.
Jeg savner det meget, da jeg gerne vil kunne sætte gamma'en.

Jeg har samme kort som dit.

Hvis du har, kan du så ikke fortælle mig, hvilke drivere du har brugt?

Fra : sharkandk

Dato : 30-05-02 14:12

> I Egenskaber for skærm, har du et fanebald, som hedder "Color Correction"?
> Der er Color Management hos mig, men ingen "Color Correction".

Jeg har samme kort.

Den ligger under nView og Device Settings.

Jeg bruger nVidia 29.40.

Fra : f00ge

Dato : 30-05-02 15:20

sharkandk <sharkandk@hotmail.com> skrev!

> Den ligger under nView og Device Settings.

Du er dagens mand i skysovs. TAK! :)

Fra : Cp

Dato : 30-05-02 21:13

> [...]
>
> Er det godt?
>
> Vil gerne have hvis folk kunne sammenligne, men uden at de har geforce

Jeg får ca. 7000 point m. default

T-bird 1200 (Ikke oc'et)
256mb Sdr (pc 133)
Leadtek Geforce 4ti 4400 (Ikke oc'et)

Mvh Cp

Fra : sharkandk

Dato : 30-05-02 22:09

> Jeg får ca. 7000 point m. default
>
> T-bird 1200 (Ikke oc'et)
> 256mb Sdr (pc 133)
> Leadtek Geforce 4ti 4400 (Ikke oc'et)

Jeg får ca. 7300 ponits m. default

Athlon XP1600+ @1400 (default)
512 MB SDRAM
Daytona Geforce 4 Ti4200 ( ikke OC )

Med driver 29.40

Fra : Lars N

Dato : 30-05-02 22:12

> Jeg får ca. 7300 ponits m. default
>
> Athlon XP1600+ @1400 (default)
> 512 MB SDRAM
> Daytona Geforce 4 Ti4200 ( ikke OC )
>
> Med driver 29.40

Hej! Jeg for 8560 points med default; (intet oc eller tweaked af software!)

Athlon XP1800+
256 mb ddr pc 2100 ram
Daytona Geforce 4 ti4200 128mbram.

Lars

Fra : sharkandk

Dato : 31-05-02 10:31

> Hej! Jeg for 8560 points med default; (intet oc eller tweaked af
software!)

> Athlon XP1800+
> 256 mb ddr pc 2100 ram
> Daytona Geforce 4 ti4200 128mbram.

Ja, men det er pga. DDR RAM. Det bliver også det næste jeg skal have fat i,
fordi det giver langt bedre ydelse i tests og så vel også generelt.