Myretue ved pæretræ
Fra : Lotte

Dato : 29-05-02 08:55

Ved mit pæretræ har myrene efterhånden fået bygget sig en tilpas stor
bolig. Træet vrimler med dem. Kan rødderne evt. tage skade?
Skal jeg sprøjte med nget myregift eller lade dem være i fred?

Hilsen Lotte

Fra : S. B. [8000]

Dato : 29-05-02 12:14

"Lotte" <lottejul@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> bolig. Træet vrimler med dem. Kan rødderne evt. tage skade?
> Skal jeg sprøjte med nget myregift eller lade dem være i fred?

Har selv haft en stak myrer på min terrasse, satte en af de der grønne
myrelokkedåser der ud, 3 dage senere var der ikke flere tilbage.
Dåserne virker altså også udendørs

/Søren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-05-02 22:41

Lotte <lottejul@ofir.dk> skrev i en
> [...]
> bolig. Træet vrimler med dem. Kan rødderne evt. tage skade?
> Skal jeg sprøjte med nget myregift eller lade dem være i fred?

Måske skyldes trafikken at pæretræet er fuld af lus. De tiltrækker myrer,
der henter lusenes saftudskillelse, der indeholder sukker.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen