Tasker
Fra : Christian Stidsen

Dato : 28-05-02 23:44

Jeg overvejer at anskaffe et sæt tasker til MC'en.
Hvor store bør disse være for at dække et normalt behov ?
Hvilke tasker passer bedst til FZS600 ?

M.v.h.

Christian Stidsen

--
FZS600
- formodentlig kun på gaden 3 måneder dette år...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-05-02 15:32

Hvad er normalt behov. Jeg har normalt ikke brug for tasker, kun på ferie
o.l. og der bruger jeg kun en topboks. Det er vist meget individuelt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Per M. Pedersen

Dato : 29-05-02 21:18

"Christian Stidsen" <christian@stidsen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> FZS600
> - formodentlig kun på gaden 3 måneder dette år...

Hvis du vil have noget der virker, så køb et GIVI-wingrack med 45 l topboks
med stoplys og 2 stk. 36 liters sidetasker. Givi laver nogle rigtig gode
taskesystemer og det ved de desværre godt da de også er rimelig dyre. Med
ovenstående valg af tasker vil jeg mene at det dækker et "normalt" behov.

--
Med Venlig Hilsen
Per Milborg Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-02 23:43

On Tue, 28 May 2002 23:44:12 +0100, "Christian Stidsen"
<christian@stidsen.net> wrote:

Hej Christian.

>Jeg overvejer at anskaffe et sæt tasker til MC'en.
>Hvor store bør disse være for at dække et normalt behov ?
>Hvilke tasker passer bedst til FZS600 ?

Jeg har lige købt et par GIVI Voyager slyng over tasker til min Paso.
Valget af løse tasker til at lægge over bagsædet var ret nemt, idet
der ikke er nogen steder på Paso'en hvor man kan komme til at skrue
noget fast.
Den er helt dækket af plastic
Taskerne har en lidt skrå bund der passer med linierne af mine potter,
men på den måde de hænger på cyklen kan de aldrig komme ned til dem.
De er lette at lægge på og tilpasse, har mange øler hvor der kan
sættes stropper i til fastgørelse.
Bl. a. er der et øje i bunden der sidder lige over min bageste
fodhvilere, og dertil kan de fastgøres med en plasticstrip.
Så løber de ingen steder.
Taskerne kan udviddes i bredden ved at lukke en lynlås op der
omkranser hele tasken.
Jeg vil tro, at taskerne i "lukket" tilstand kan indeholde 15 liter
stykket, og åbne det dobbelte.
I åben tilstand er de lidt bredere end styret, og udgør dermed en
noget forøget vindmodstand.
Jeg har telt, liggeunderlag, toiletgrej, lidt tøj og regntøj i den
ene, og sovepose og mere tøj samt sko i den anden.
Jeg har ikke kørt med dem endnu, men jeg glæder mig faktisk til ikke
mere at have noget "stående" på bagsædet, som jeg skal være bange for
falder af.
De bliver prøvet tik Ducati klubbens generalforsamling i week-enden

Der er en ulempe ved dem - Jeg kan ikke have passagerer med, men det
bliver heller ikke aktuelt.
Bedstemødre er ikke meget for at køre MC, og slet ikke for at bo i
telt

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750