Maling af drivhus
Fra : Viggo K. Pedersen

Dato : 28-05-02 22:30

Jeg har netop købt et nyt drivhus - sådan et af de traditionelle af
aluminiumsprofiler.
Nu har jeg planer om at det skal males.
Er der nogen der har erfaring med det?
Hvilken type maling er bedst?
Skal derforetages nogen form for grund/overfladebehandling først?
Og holder det?

mvh
Viggo Pedersen
viggo@privat.tele.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-05-02 23:17

Viggo K. Pedersen <viggo@privat.tele.dk> skrev i en
> [...]
> Er der nogen der har erfaring med det?
> Hvilken type maling er bedst?
> Skal derforetages nogen form for grund/overfladebehandling først?

Hvis du maler et nyt drivhus, så er det vel for at komme i Rekordbogen?

Pil det ned og køb et eloxeret i den farve du måtte ønske, det holder. Men
det koster nok også. Hvis du skal have maling til at bide på nyt aluminium,
skal det sikkert renses af med kaustisk soda eller lignende (et gæt). Du får
ikke huset til at holde længere ved at male det, der er nemlig ingen
holdbarhedsproblemer.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ida Nielsen

Dato : 29-05-02 05:16

Hej
Drivhuset kan males med hammerite el- granville.
Du bruger først den beregnede primer og maler der efter over med lakfarven.
Hilsen
Ida
Farvehandler