Hjælp til at redde data (igen)
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-05-02 21:33

Undskyld mig, at denne henvendelse er en gentagelse af en tidligere
forespørgsel, men min veninde har altså meget brug for sine data. At hun
har bedt mig om hjælp er måske ikke noget godt tegn, men jeg prøver at
gøre det bedste, jeg kan (det er nok ikke så meget - derfor appellen til
eksperterne her i gruppen)

Maskinen er en iMac 400 MHz slotloading, blå (bondi blue?).
HD en Quantum Fireball 13,0 Gb (som maskinen var født med). Der er
brændt en Phillips chip af.

Jeg søger derfor en tilsvarende printplade, som jeg kan låne eller købe,
for at få pillet data ud af disken.

Forbrugeroplysning:
- har prøvet producenten
- har annonceret her tidligere
- har annonceret på dk.marked. privat.edb.mac og den mere generelle (men
der skændes de vist stadigvæk om, hvem der sælger (snyder) med bærbare ?
I hvert fald fik jeg _ikke_ noget brugbart ad den vej.
- har netop i dag været forbi sælgeren, hvor Niels J kunne vise mig en
HD mage til med nøjagtig samme (mønster af) afbrænding på den samme
Phillips chip, så han kunne heller ikke hjælpe. Jeg kunne se, at det
sårede den flinke mands faglige stolthed ...
- jeg mener, at det var Morten (?), der sagde, at den kunne gå direkte
på bussen via kablet til CD-drevet i en G3, men kan den det uden en
virksom printplade? Det er da der, at stikkene sidder ...

Mit håb er derfor, at (alle) Mac-vennerne endnu en gang kan træde
hjælpende til.

Så har jeg også gjort noget, som jeg ikke har prøvet før: lagt et par
billeder ind på min HP, men jeg er ikke nogen ørn til at give den rette
URL (nej, se bare, den blev vist ikke engang blå i hovedet, den
henvisning), så anvisningen er:

http://home5.inet.tele.dk/michotto/index2.html

gå til: personligt i navigationsbarren, hvor billederne er linket lidt
nede på siden under det almindelige vrøvl.
Jeg er ikke nogen ørn til det der HP brygning, syntes det var skægt for
nogle år siden, men har ikke haft rigtigt haft brug for det siden. Så
tilgiv mig det antikverede udseende af netsteddet, men det passer vel
meget godt til de historiske emner?

I må godt drille, men jeg vil ikke hånes Hellere hjælpes med
HD-problemet.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-05-02 21:54

In article <1fcwyyc.hd9pxu13ck4dsN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> - jeg mener, at det var Morten (?), der sagde, at den kunne gå direkte
> på bussen via kablet til CD-drevet i en G3, men kan den det uden en
> virksom printplade? Det er da der, at stikkene sidder ...

Der må vist være tale om en misforståelse.

> http://home5.inet.tele.dk/michotto/index2.html

Det ligner nøjagtigt dem jeg har fået ombyttet.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-05-02 20:22

> Det ligner nøjagtigt dem jeg har fået ombyttet.

Kunne du løfte sløret for, hvem der har byttet dem for dig? Det kunne jo
være, at de har en af de gamle liggende endnu i en skrotkasse?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-05-02 23:41

In article <1fcyp0k.1dvunqq2yhckwN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Kunne du løfte sløret for, hvem der har byttet dem for dig?

Jeg mener det var Caslon.

> Det kunne jo være, at de har en af de gamle liggende endnu i en
> skrotkasse?

Mjoe, men de har jo i så fald også en afbrændt chip, så det hjælper dig
jo ikke.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-05-02 00:04

> Mjoe, men de har jo i så fald også en afbrændt chip, så det hjælper dig
> jo ikke.

Got your message. Så en fuldstændig identisk afbrændt Phillips chip hos
Niels J, som jeg nævnte i et tidligere indslag, samme afbrænding i en
ret vinkel... Men håbet er jo - som bekendt lysegrønt (hvorfor egentlig
det?) - og jeg håbede at en af jeres diske var stået af i 'læseren', så
der fandtes en intakt printplade.

Håber meget, Martin, at dit (snart) gamle tilbud om hjælp står ved magt,
for jeg er snart ved at være ved det stadie, der hedder afmagt .... øv!

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-05-02 00:35

In article <1fcz1ep.x0c16j1qirogkN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
> [...]

> Niels J, som jeg nævnte i et tidligere indslag, samme afbrænding i en
> ret vinkel... Men håbet er jo - som bekendt lysegrønt (hvorfor egentlig

Forår....

> - og jeg håbede at en af jeres diske var stået af i 'læseren', så
> der fandtes en intakt printplade.

Sådan nogen har vi også haft, men de er smidt ud for længe længe siden i
en galaxe osv....

> Håber meget, Martin, at dit (snart) gamle tilbud om hjælp står ved magt,
> for jeg er snart ved at være ved det stadie, der hedder afmagt .... øv!

Det gør det.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-05-02 05:34

Hej Mich

Kun et par tip... - men først et spørgsmål...

Kan du se det helt exakte kodenr./typenr. på printpladen? - For, har du
den, så er det muligvis langt lettere at komme videre.

Prøv at kontakte Philips Danmark og spørg efter deres
komponentafd./reservedelsafd..
Prøv evt. Philips Holland, hvis Philips Danmark ikke kan hjælpe dig
Prøv evt. Århuis Radiolager, - de kan lidt mere end deres 'fadervor'...
Prøv evt. at kontakte Peter 'Teknik' Hansen hos OfficeLine her i Århus. Jeg
tror endda, du kan finde hans mailadresse på deres hjemmeside
www.officeline.dk under Århus afd..

- Og så lader jeg lige ørerne 'blafre' lidt rundt omkring, og kommer der et
eller andet ind i dem, lader jeg dig det vide.

mvh. Erik Rihcard

"Mich. Ottosen" wrote:

> Jeg søger derfor en tilsvarende printplade, som jeg kan låne eller købe,
> for at få pillet data ud af disken.
>
> Forbrugeroplysning:
> - har prøvet producenten

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-05-02 20:22

> Kan du se det helt exakte kodenr./typenr. på printpladen? - For, har du
> den, så er det muligvis langt lettere at komme videre.

Nej.

> [...]
> Prøv evt. at kontakte Peter 'Teknik' Hansen hos OfficeLine her i Århus. Jeg
> tror endda, du kan finde hans mailadresse på deres hjemmeside

Tak for oplysningerne, men det der med at lodde er ikke lige mig. Men
jeg holder da oplysningerne i reserve.

> - Og så lader jeg lige ørerne 'blafre' lidt rundt omkring, og kommer der et
> eller andet ind i dem, lader jeg dig det vide.

Skal vi så til at kalde dig "Dumbo"?
Men: tak.

--
Med venlig hilsen,