Apropos stavekontrol (cocoAspell)
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-05-02 21:28

Hejsa,

Jeg troede at jeg havde fået cocoAspell til at virke, da den rigtigt nok
vælger dansk i kontrolpanelet og Aspell er valgt som stavekontrol i
Cocoa-programmer.

Desværre så melder programmerne, at der ingen kontakt er til
stavekontrollen. Det er meget irriterende i OmniWeb, der tilsyneladende
skal bruge stavekontrollen under normaling browsning...

Er der nogen der ved, hvad der er galt her eller skal jeg bare skrotte
cocoaSpell. Jeg benytter alligevel så sjældent stavekontroller, men min
far har mere brug for den, så det ville være rart om det virkede.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-05-02 21:35

In article <rfn-36A7FF.22275728052002@dtext.news.tele.dk>, René Frej
Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

[snip...]

> Desværre så melder programmerne, at der ingen kontakt er til
> stavekontrollen. Det er meget irriterende i OmniWeb, der tilsyneladende
> skal bruge stavekontrollen under normaling browsning...

Desværre er det præcis samme melding jeg får. Hvis du starter den fra
terminalen:
/Library/Services/cocoAspell.service/Contents/MacOS/cocoAspell

Holder terminal-vinduet synlig, åbner TextEdit, taster et ord på dansk
og ctrl-klikker på det, så går der badebold i den, der står "Abort..."
i terminalvinduet, og hvis man tjekker endnu et ord melder den at den
ikke kan få kontakt med stavekontrollen igen.

Jeg har prøvet, synes jeg, alle mulige kombinationer af at installere
det i forskellige libraries, anvende både prekompilerede som
hjemmekompilerede ordbøger, og lige meget hjælper det.

Tilsyneladende ved manden bag godt at der er noget i vejen, men kan
ikke finde fejlen, da han ikke kan reproducere fejlen på sit eget
system.

<http://www-ciir.cs.umass.edu/~leouski/cocoaspell/problems.html>

Virkelig en skam, men den engelske stavekontrol i cocoAspell virker
fint.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-06-02 22:32

In article <280520022234508283%spamthis@verture.net>,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

[snip]

> Tilsyneladende ved manden bag godt at der er noget i vejen, men kan
> ikke finde fejlen, da han ikke kan reproducere fejlen på sit eget
> system.

Øv...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 28-05-02 22:23

> [...]

> cocoaSpell. Jeg benytter alligevel så sjældent stavekontroller, men min
> far har mere brug for den, så det ville være rart om det virkede.

Prøv at installere i /Library fremfor i ~/Library - altså i systemets
frem for i brugerens. Jeg havde samme problem, men det forsvandt da
CocoApell moduler røg i /Library.

Thomas Tvegaard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-05-02 06:53

In article <tvegaard-3D7EDD.23230728052002@sunsite.dk>,
Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> Prøv at installere i /Library fremfor i ~/Library - altså i systemets
> frem for i brugerens. Jeg havde samme problem, men det forsvandt da
> CocoApell moduler røg i /Library.

Det prøver jeg, tak!

--
Mvh.