JavaMail problem
Fra : Dennis T. Holm

Dato : 28-05-02 21:03

Jeg har lavet en servlet som skal hente indholdet fra nogle felter fra en
normal HTML side... felterne er:

fra (indeholder navnet på den som har skrevet beskeden)
besked (besken i sig selv)
subject (emnet)

jeg henter disse attributer over i diverse strenge fra min servlet med
fra = request.getParameter("fra");
besked = request.getParameter("besked");
subject = request.getParameter("subject");

problemet ligger i at jeg når jeg skal sende en mail så kan man ikke lave
mellemrum i fra feltet.. så som hvis jeg nu skrev mit navn (Dennis Holm)...
Så snart jeg prøver at sende får jeg en exception i min Tomcat
Server...noget med

Illegal whitespace in address in string '' Dennis Holm '' at
javax.mail.internet.InternetAddress.checkAddress(osv..)

Hvad fander er der galt ?,.. :)

Håber nogen kan hjælpe...

MVH.. DENNIS HOLM

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-05-02 21:25

"Dennis T. Holm" wrote:

> javax.mail.internet.InternetAddress.checkAddress(osv..)

Læg mærke til, at javax.mail.internet.InternetAddress skal have adressen i
RFC822 format (f.eks. noget i retning af "Fornavn Efternavn
<email@domain.dk>").
En e-mail adresse uden noget andet skulle også være valid, men et navn alene
er ikke en gyldig adresse. (Kig evt. på de forskellige constructorer til
InternetAddress).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-05-02 21:36

"Dennis T. Holm" <dennis@contempt.dk> wrote in message
> [...]
>
> Illegal whitespace in address in string '' Dennis Holm '' at
> javax.mail.internet.InternetAddress.checkAddress(osv..)

Der må ikke forekomme et mellemrum i en email adresse.

Nu kan jeg ikke huske hvordan det skal formateres for at du får vist folks
navn i stedet for, men kig en den RFC der omhandler email adresser.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Dennis T. Holm

Dato : 28-05-02 21:34

Tak .. det virker nu.. :)

Havde bare ikke lige tjekket min kode ordenligt, men fandt ud af at min
setFrom(argument) skulle bruge en InetAddress og ikke kun en normal string..
:)

Dennis