mærkelige tegn i Explorer?
Fra : Jørgen Emborg

Dato : 28-05-02 20:49

Jeg vedligeholder en Performa 6300 for en bekendt der ikke har råd til
at købe noget bedre. Maskinen kørte for et stykke tid siden med system 7.6.
Der blev klaget over at internettet gik ned for tit - Explorer 4.5 kunne
ikke rigtig vise de efterhånden mange sider der kræver moderne browsere. Jeg
opdaterede derfor til system 8 for at kunne installere en Explorer 5.0.
Så langt så godt. Jeg åbner Explorer og ser til min store rædsel at
stort set ingen sider vises korrekt. Ikke engang Google vises ordentligt.
Mærkelige tegn er der overalt i stedet for alt det jeg kender og størrelsen
på siden er helt forkert. Næsten ingen tekst vises rigtigt. Grafik kan den
dog vise.
Jeg kigger i indstillinger og tjekker at java er aktiveret. Hvilken
version af MRJ ved jeg ikke rigtigt, men noget java skal den vel kunne. Jeg
prøver forskellige tegnsæt. Intet hjælper. Alt ser fuldstændig tosset ud.
Netscape 4.0 og Opera virker fint, men kan for eksempel ikke vise den blå
avis og så mange andre sider . Hvad i alverden er der galt med ??
MVH Jørgen Emborg

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-05-02 21:05

In article <3cf3df45$0$18640$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Jørgen Emborg" <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad i alverden er der galt med ?

Gammelt kendt problem. Text Encoding Converter er en forkert version.
Jeg kan ikke huske hvilken version det skal være.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 30-05-02 08:25

> Gammelt kendt problem. Text Encoding Converter er en forkert version.
> Jeg kan ikke huske hvilken version det skal være.

Prøv at fjerne den version der ligger i systemmappen(i udvidelser +
mappen "kodet tekst"), og kør så IE's self-repair/first run. det skulle
installere den version Explorer anser for at være den rigtige. For at
være på den sikre side mht. at andre programmer senere kan opdatere
versionen: Læg en kopi af Text Encoding Converter samt den tilhørende
mappe: "Kodet tekst" i samme mappe som Explorer - så skulle den være
ligeglad med hvilken version der ligger i systemmappen.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...