[gnus] Tråde i træer og binære filer
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-05-02 20:10

Hej

Jeg har to problemer med gnus, som jeg kører under Win2000:

1/
Hvordan ser/hører/læser man binære filer? Jeg prøver at højreklikke på
filens navn og vælge "view interactively". Jeg har prøvet at skrive
explorer og iexplorer, men de starter bare den "forkerte" explorer
op. Jeg vil jo gerne have at Internet Explorer finder ud af hvilke
type fil det er og åbner den derefter. I stedet åbner den den explorer
der hjælper med at finde ting på computeren. Hvordan kan jeg gøre det?

2/
Når jeg læser news sker det sommetider at jeg gerne vil se _hele_
tråden, også "sidegrenene". Jeg ved at man bruger ^ for at se de
indlæg som postingen er "under", men hvordan ser man de andre veje
ned.

Jeg håber I forstår mine spørgsmål, og at der er en der kan hjælpe
mig.

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-05-02 20:23

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> [...]
> tråden, også "sidegrenene". Jeg ved at man bruger ^ for at se de
> indlæg som postingen er "under", men hvordan ser man de andre veje

Kender I det? Lige når man beder om hjælp, så finder man (eller ens
mand) ud af det!

Løsningen er 'A T'. Den kaldes gnus-summary-refer-thread

Hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det binære problem vil jeg
stadigvæk blive meget glad.

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-05-02 21:58

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Løsningen er 'A T'. Den kaldes gnus-summary-refer-thread

Se i øvrigt under "Threads"-menuen og "Article"-menuen når du står i
din *Summary*-buffer. Der er flere spændende ting, og genvejs-tasterne
står som regel ud for.

--
Jacob - www.bunk.cc
We can predict everything, except the future.

Fra : Jesper Harder

Dato : 28-05-02 21:53

> [...]

> type fil det er og åbner den derefter. I stedet åbner den den explorer
> der hjælper med at finde ting på computeren. Hvordan kan jeg gøre det?

Jeg mener den kommando du mangler hedder "start". Det virker i win98 --
jeg kender ikke win2000.

Men *achtung*! Det er en farlig måde at gøre det på¹. Den Rigtige Måde
er at lave en `~/.mailcap' fil.

Det er en fil som fortæller, hvilke programmer Gnus skal bruge til de
forskellige MIME-typer. Det kunne fx være

image/*; photoshop "%s"
audio/wav; wavplayer "%s"

som betyder at alle image-filer skal åbnes med Photoshop og wav-filer
med wavplayer².

Men tænk over, hvad du putter i din .mailcap -- at åbne farlige formater
i et usikkert program er en sikkerhedsrisiko.

¹ Se <news:m3y9e7903r.fsf@defun.localdomain>.

² Se RFC 1524 for alle detajler om hvad man kan bruge mailcap til,
<http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1524.html>