6310i - kan koble på Telia, TDC og Sonofon~
Fra : Alex Tiedemann

Dato : 28-05-02 19:55

Hejsa,

Det er godt nok spøjst, forsøgte for sjov skyld at sætte et Orange
Mayday kort i min Nokia 6310i, der er købt uden abonnement, og ikke er
låst til nogen operatør.
Af en eller anden årsag, får jeg No Access, når jeg manuelt forsøger
at vælge Orange som operatør under Network selection, men vælger jeg
derimod Sonofon, så virker det fint nok, og der står Orange neden
under Sonofon i displayet, og der kan ringes op og modtages opkald.

Telefonen kan sagtens anvendes med kort fra Telmore (TDC's net) samt
kort fra Telia, hvor den fint finder Home network.

Men, sætter jeg samme kort i en gammel Nokia 6150 eller en Ericsson
A2618s, kan jeg sagtens vælge Orange som Home network, hvor det ikke
er nødvendigt at roame over Sonofon's net.

Når jeg tænder 6310i'eren, sker det nogle gange, at der vises Orange i
displayet, med 3-4 bjælker i signalstyrke, men så forsvinder det igen
efter ca. 2-4 sekunder.

For at prøve, om det var fordi der manglede signal, stillede jeg mig
ret tæt op ad en af Oranges master, men stadig uden at kunne vælge
Orange som Home network, hvor det stadig virkede på de to andre nævnte
telefoner.

Mayday kortet er iøvrigt købt uden telefon inden for de sidste en til
to måneder, og der er den ekstra menu med Orange Services på det.

Talte med Orange Kundeservice, der kunne se, at 6310i'eren var koblet
på, og roamede over Sonofon, og oplyste at det måtte være noget med
opsætningen af 6310i'eren, som gør at jeg ikke kan vælge Orange som
Home network på den.

Jeg har ingen ide om, hvad jeg kan ændre i opsætningen på 6310i'eren,
som har software version 4.07 fra 17/4-2002, måske nogen af jer har
nogle gode ide'er til hvad jeg kan forsøge mig med, for at få det til
at rulle ?

--
Mvh.
Alex T.

Fra : B. Dam

Dato : 28-05-02 20:49

> Det er godt nok spøjst, forsøgte for sjov skyld at sætte et Orange
> Mayday kort i min Nokia 6310i, der er købt uden abonnement, og ikke

Jeg ville prøve at få fat i et nyt SIM-kort. En af mine venner har en
6310i der virker perfekt med Orange.

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 29-05-02 10:39

Hej,

B. Dam wrote:

>Jeg ville prøve at få fat i et nyt SIM-kort. En af mine venner har en
>6310i der virker perfekt med Orange.

Det har jeg lige prøvet, her oplever jeg det samme, at der er No
Access til Orange, men sagtens kan anvende Sonofon og roame på Orange
abonnementet.
Dette kort virker udemærket i en anden Nokia, hvor jeg ikke behøver at
roame, for at bruge Orange.

Det virker som om, at 6310i'eren af en eller anden årsag ikke bryder
sig om Oranges net.

Nogle ide'er til hvad det ellers kan være ?

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 29-05-02 11:22

Hej,

Alex Tiedemann wrote:

>Det har jeg lige prøvet, her oplever jeg det samme, at der er No
>Access til Orange, men sagtens kan anvende Sonofon og roame på Orange
>abonnementet.

Hvaaad!!!
Kom lige hend til fonen og så, at der nu er Orange med fuldt udslag,
og der roames ikke på Sonofons net, og går jeg ind og vælger Orange
manuelt under operatører, kobler den på med det samme nu, og skriver
Home network selected, ikke noget med No Access.

Men det kan kun lade sig gøre nogle gange, og efter at have prøvet og
slukke/tænde telefonen, fik jeg samme besked som før, No Access.
Og, den gør det ikke på det andet kort jeg har prøvet med, der får jeg
stadig No Access konstant, så mon ikke der er noget, som ikke helt
svinger hos Orange?

--
Mvh.
Alex T.

Fra : B. Dam

Dato : 29-05-02 23:51

> stadig No Access konstant, så mon ikke der er noget, som ikke helt
> svinger hos Orange?

Måske. Har lige snakket med min ven. Han har også problemer med at hans
6310i falder ud. Måske det er derfor at Orange ikke har 6310i i sortiment.

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 30-05-02 00:42

Hej,

B. Dam wrote:

>Måske. Har lige snakket med min ven. Han har også problemer med at hans
>6310i falder ud. Måske det er derfor at Orange ikke har 6310i i sortiment.

Ok, men kan han overhovedet tale i den, når den viser Orange i
displayet?
Det kan man nemlig ikke i min, netop pga. den er defekt, og ikke kan
bruge 1800MHz. (Se andet indlæg i denne tråd).
Så her er det hverken sim-kort eller Oranges net, som ikke svinger.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-05-02 08:53

"B. Dam" <mob51641@orangenet.dk> wrote:

>Måske. Har lige snakket med min ven. Han har også problemer med at hans
>6310i falder ud. Måske det er derfor at Orange ikke har 6310i i sortiment.

Den er på vej hos Orange. De skulle have den i begyndelsen af juni.

Peter

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 30-05-02 10:05

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev i en meddelelse
> "B. Dam" <mob51641@orangenet.dk> wrote:

> Den er på vej hos Orange. De skulle have den i begyndelsen af juni.

Det lyder godt - Jeg venter spændt på at få en derfra. Ved du om de
kommer til at føre alle farver?

På forhånd tak

Nikolaj Hommelgaard

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-05-02 09:11

"Nikolaj Berliner Hommelgaard" <spamtrap020202@hommelgaard.com> wrote:

>"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev i en meddelelse

>Det lyder godt - Jeg venter spændt på at få en derfra. Ved du om de
>kommer til at føre alle farver?

Jeg ved det ikke. Men de plejer at have dem alle (ikke altid hjemme), så
mon ikke.

Peter

Fra : B. Dam

Dato : 30-05-02 14:28

> Jeg ved det ikke. Men de plejer at have dem alle (ikke altid hjemme),

Så vidt jeg har fået at vide fra en Orange butik. Så skal de først have
solgt alle deres alm. 6310, før end i-modellen ryger i sortiment. Så der
kan da godt gå et stykke tid. Alt efter hvor mange de selvfølgelig har
på lager.

Fra : Nikolaj Berliner Hom~

Dato : 31-05-02 22:05

> Jeg ved det ikke. Men de plejer at have dem alle (ikke altid hjemme),

> mon ikke.

Jeg snakkede med dem i dag i butikken på Strøget i København. Der havde
de fået et parti hjem, så de er altså på vej ud i butikkerne. Jeg blev
kontaktet af en sælger, da jeg havde bedt om det. Han fortalte dog at
Orange kun tager de sorte udgaver hjem. Kun i specielle tilfælde kunne
det være at de havde 6310i i andre farver.
Lidt ærgerligt, da den sorte udgave er styg at se på med det guldfarvede
plasticskjold omkring displayet. Jeg valgte at bide i det sure æble og
købe telefonen i en teledk-butik...

MVH

Nikolaj

Fra : Michael Jensen

Dato : 29-05-02 11:45

Hvis din telefon har de omtalte problemer bør du forsøge at ringe til Orange
kundeservice på 80404040. Her vil de så kunne afgøre om det er en fejl fra
deres side, eller om din telefon skal sende til en evt. reperation.

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 29-05-02 15:07

Hej,

Michael Jensen wrote:

> [...]
>kundeservice på 80404040. Her vil de så kunne afgøre om det er en fejl fra
>deres side, eller om din telefon skal sende til en evt. reperation.

Fik testet fonen, med både nye Orange kort og på et værksted, det
viser sig, at 1800MHz sendertrinnet er defekt, så det er derfor den
kan køre på alt muligt andet, som er 900MHz.

Ret ærgeligt, men det må jo klares på en eller anden måde.

--
Mvh.
Alex T.