Lokal trafikradio til MC?
Fra : Claus Lorentzen

Dato : 28-05-02 19:50

Hej!

Jeg kørte idag hvor jeg endte i en kø, godt ærgelig - for det havde
været varslet over trafikradioen. Findes der en lille radio med trafik-
radio til brug for MC?

Jeg ved godt at man bare kan lytte regionalradio på en almindelig
lille radio, men jeg vil altså kun høre noget når det er trafikrelevant.

mvh
Claus L
XJ600N

Fra : Frank

Dato : 28-05-02 20:02

Man holde s.. da ikke i kø på en MC - Det er en af de åbenlyse fordele -
Helt ærligt

/Frank

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 21:10

"Frank" <frankwodstrup@mail.tele.dk> wrote in message

> Man holde s.. da ikke i kø på en MC - Det er en af de åbenlyse fordele -
> Helt ærligt
>
> /Frank

enig!!

...men pas nu på du ikke får vækket de 'helllige' i NG'en

Kenneth
R1

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 28-05-02 20:25

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

> [...]
> >

> enig!!
>
> ..men pas nu på du ikke får vækket de 'helllige' i NG'en

Hvem er det der tramper på min bro

Personligt holder jeg altid i kø på min mc, istedet for at køre imellem
eller udenom bilerne, som jeg antager der hentydes til i indlægget, men det
er nu mere fordi jeg mener det er lidt småfarligt og ikke for at være
hellig. Jeg behøver formodentlig ikke fortælle nogle om fare for pludselige
uvendinger, eller bilister der mere eller mindre torpederer en, og så har
jeg da intet problem med at andre prioriterer anderledes end mig.
Til gengæld kan jeg blive temmelig ophidset over scootere, der kører på den
måde, men det er så en helt anden snak
Måske er min holdning også påvirket af, at jeg næsten aldrig kører mc i
byområder.
Mvh
Anders O

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 21:44

"[8260]Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> wrote in message
> [...]
> måde, men det er så en helt anden snak
> Måske er min holdning også påvirket af, at jeg næsten aldrig kører mc i

Ja, jeg tilstår, jeg kravler op mellem rækkerne, jeg har ingen tålmodighed,
jeg er en skurk

...måske har min tid som MC-kurer, eller min tid som Taxa-chauffør været
medvirkende årsag til mine dårlige trafikvaner, men kan dog tilføje at jeg
på trods af flere grimme trafikvaner ikke været impliceret i uheld af nogen
art de sidste 11 år.

...men jeg kan jo køre galt i morgen, det har utvivlsomt meget med held at
gøre

Kenneth
R1

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 28-05-02 20:59

> [...]
> art de sidste 11 år.
>
> ..men jeg kan jo køre galt i morgen, det har utvivlsomt meget med held at

HVis jeg car MC-kurer, ville jeg nok også falde for fristelsen til sidst.
Det var således ikke for at dømme nogen, mere bare fordi du næsten tryglede
om en lille opsang med dit indlæg
Mvh
Anders O

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 22:11

> [...]
> >
> HVis jeg car MC-kurer, ville jeg nok også falde for fristelsen til sidst.
> Det var således ikke for at dømme nogen, mere bare fordi du næsten

Jah, jeg ved det godt

...og oprigtigt talt kan man jo risikere at en dør åbner sig, så du er den
fornuftige her, indrømmet

Jeg kører jo ikke kurér mere, men sidder på min flade på mit kontor og får
en fed hyre, så reelt behøver jeg jo ikke at lave den slags stunts.

Tålmodighed er en dyd.

Kenneth
R1

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 28-05-02 21:38

Men vi kom da vidst lidt væk fra emnet . . . . . ?

Claus L

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 23:01

"Claus Lorentzen" <lorentzen@privat(fjerndette).dk> wrote in message
> Men vi kom da vidst lidt væk fra emnet . . . . . ?
>

> Claus L

Joh, temmelig meget, sorry ;-(

Kenneth
R1

Fra : Henning

Dato : 28-05-02 22:50

Findes sådan et job i .dk?

--
Who, what, where?: http://move.to/henning

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 29-05-02 07:52

"Henning" <henning@see.sig> wrote in message

> Findes sådan et job i .dk?
>

> --
> Who, what, where?: http://move.to/henning

Det gjorde der i hvert fald for 6-7 år siden.

Du var din egen 'vogn-mand', tilknyttet et kurér-firma/bestillingskontor, i
mit tilfælde Postrytterne. Ekstra-haste pakker (typisk tegninger og
videobånd) der skulle fra byen til en destination længere væk (..dog altid i
Danmark), kunne så blive kørt med motorcykel. Jeg var i øvrigt den eneste
MC-rytter tilknyttet, så nogle gange havde jeg travlt. Jeg lærte også at
smide min FJ1200 rundt i byerne, men havde også en del 'nær-ulykker', så jeg
besluttede at lave noget andet efter et år som kurér.

Kenneth
R1

Fra : Kennert Lindskjold

Dato : 29-05-02 14:12

Hvor kan man køre som MC-kurer?
Det lyder sku da som et sjovt job i et par måneder!

Hilsen Kennert.

Fra : Kenneth S

Dato : 29-05-02 14:25

"Kennert Lindskjold" <kennert@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hvor kan man køre som MC-kurer?
> Det lyder sku da som et sjovt job i et par måneder!
>
> Hilsen Kennert.

Hvis systemet stadig er som det var 6-7 år siden, skal du være din egen
vognmand (enkeltmands firma med cvr.nr osv), din cykel registreret som
arbejdskøretøj, og derefter tilknytter du dig et
bestillingskontor/kurérfirma, du betaler således 'pladsleje' og procenter
til dette firma for at få køreordrer. Det er ganske hårdt i det lange løb,
da du er i sadlen 8-10 timer (effektivt!) om dagen, tit 6 dage om ugen, for
at opretholde en høj nok indtægt, og det er også i regnvejr

...selv om det lyder umiddelbart sjovt, vil jeg ikke anbefale det til nogen,
du mister lysten til at køre MC, og så er risikoen for uheld stor, da du jo
reelt arbejder på akkord.

Kenneth
R1

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 29-05-02 01:10

> enig!!
>
> ..men pas nu på du ikke får vækket de 'helllige' i NG'en

Ifølge mc betjent fornylig, så er overhaling venstre om - i den mest venstre
bane lovlig sålænge man ikke overskrider fuldt optrukne linier.

Han ville personligt selv være ret large med overhaling imellem to rækker af
holdende biler, men lovligheden heraf er mere tvivlsom.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-05-02 07:33

> Han ville personligt selv være ret large med overhaling imellem to rækker
af
> holdende biler, men lovligheden heraf er mere tvivlsom.

Afaik må man kun kører der hvis man kan overhale venstre om i den højre
bane. I praksis skifter man jo nok lidt på begge sider at den stiplede for
at holde bedst plads, men mange bilister er nu flinke til at holde til højre
så man kan komme forbi. Jeg falder oftest først for fristelsen når der er
kommet en mc forbi i midten. Så kan han være bølgebryder og gøre bilisterne
opmærksomme på at der kan komme nogen i midten og jeg kan følge lidt sikrere
efter ... Men der er også bilister der vil gøre alt for at spærre din vej.
Jeg var lidt tæt på for nogen tid siden hvor bilisterne i 1. og 2. spor
samtidigt så mig og begge ville "lukke døren". De var godt nok tæt på at
klappe sammen henover midterstriben i deres iver...

/A

Fra : Denis Nielsen

Dato : 29-05-02 07:53

"Henrik Steen Larsen" <SLEThsl@adslhome.dk> wrote in message

> Ifølge mc betjent fornylig, så er overhaling venstre om - i den mest
venstre
> bane lovlig sålænge man ikke overskrider fuldt optrukne linier.

Sådan har det da været i lang tid, tog mit mc kørekort for 1år siden.
Og der lærte vi at man gerne må overhale hvis du bare bliver inden for
stripe.
Det må du også gøre selv om linierne er fuldt optrukken.
Man skal bare blive i samme vejbane og ikke køre over striperne

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-05-02 07:27

> Findes der en lille radio med trafik-radio til brug for MC?

Det gør der - Jeg har en Sony SRF-M48RDS og den er ok. Den er lidt større
end mange andre små radioer og bruger 2 AA batterier. Eneste ulemper er at
følsomheden i tuneren kunne være bedre. Dvs den er mindst på højde med mine
2 ældre sony walkman radioer men ikke så god som en typisk bilradio.

Anders

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 29-05-02 14:17

tak for nedenstående info, hvor mon sådan en kan erhverves?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-05-02 15:02

> tak for nedenstående info, hvor mon sådan en kan erhverves?

Jeg mener at Electric City på roskildevej i glostrup kunne bestille den hjem
(men jeg husker ikke hvor jeg købte).

En hurtig søgning på google gav http://www.cyberphoto.se/pri_walkman_fi.php
hvor de kan skaffe den til 50 euro og http://www.ogormans.co.uk/airmail.htm

(Jeg var bare nysgerrig efter om den stadig kunne fåes - men sådan en
søgning kunne du jo også selv have lavet

/Anders - Der har hørt p3 80km idag.

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 29-05-02 18:56

> (Jeg var bare nysgerrig efter om den stadig kunne fåes - men sådan en
> søgning kunne du jo også selv have lavet

Tak for hjælpen.

Claus L