spis fedt - og tab fedt ???
Fra : Lars Kruse

Dato : 28-05-02 18:36

Hej

Jeg har hørt om en "kur" hvor der skal spises meget protein (kød) og meget
lidt kulhydrat.

Der skal faktisk spises fedt for at tabe fedt ...!!

Kender nogle noget til dette - og hvilken erfaringer har i ??

Jeg er mere til "naturmetoden" - spis mindre fedt - dyrk mere motion.

med "fed" hilsen

Lars

medleden af Fnuggi
www.go.to/fnuggi-fyn

Fra : Katrine

Dato : 28-05-02 20:06

Hej Lars.

Ganske som du siger, så går det ud på at spise mere protein end kulhydrat i
forhold til de gængse energifordelingsråd. Man spiser altså ikke fedt.

Derud over kan jeg sige, at jeg personligt har lettere ved at bevare
mæthedsfølelsen, når jeg har spist kød end når jeg fx. har spist pasta, så
jeg spiser generelt mere protein end anbefalingerne lyder (og det betyder så
mindre kulhydrat, da jeg spiser fedtfattigt) og det virker. (Her burde jeg
måske tilføje "for mig").

Hvis du har problemer med at føle dig mæt efter aftensmaden, så prøv at se,
om det hjælper, hvis du spises lidt mere (fedtfattigt, selvfølgelig) kød og
mindre af kulhydratkilderne.

Mvh
Katrine
(Som spiser mindre fedt, mindre kulhydrat og mere protein - og som også
motionerer)

Fra : Thomas

Dato : 29-05-02 11:44

Det som det handler om i alle kure, er jo at forbrænde mere end man
indtager. Taber man sig ikke eller tilmed tager på, så dyrker man for lidt
motion eller spiser for meget. Dyrk noget motion istedet for alle de dyre
pulver og suppekure. spis forniftigt ellers og undgå overflødig og skjult
fedt. 50% grøntssager, 25% kød (protein), 25% stivelse (kartofler etc.) på
din tallerken... har omdannet 40kg på 2-3 år ved dette. Kom ud og rør jer..
er jo sundt for helbredet. dem som kan vel at mærke..

Thomas
www.bikenet.dk

Fra : Erna Andersen

Dato : 30-05-02 21:00

> [...]
>
> Der skal faktisk spises fedt for at tabe fedt ...!!
>
> Kender nogle noget til dette - og hvilken erfaringer har i ??

Ja, jeg har været på sådan en kur, hvor jeg spiste forholdsmæssigt mere
fedt, og mere rigtigt fedt og næsten ingen kulhydrater.
Efter først at have troet, at jeg kunne tabe mig ved bare at spise
kulhydrater når jeg var sulten, fik jeg tabt 3 kg. på et år og problemer med
gigt
Men med en bedre fordeling af energiindtag og mere varieret kost kunne jeg
tabe mig 8 kg. på 3 uger, samtidig med en meget moderat motion der ikke
belastede leddene.
De 11 kg jeg har tabt er 15% af min vægt, så det er temmelig meget.

> Jeg er mere til "naturmetoden" - spis mindre fedt - dyrk mere motion.

Jeg kan også bedst lide naturmetoden, og den kan jeg så dyrke igen nu, hvor
jeg har en mere naturlig vægt.

Hilsen Erna