Yt!
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-05-02 18:27

Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Mit valg kunne nemt falde på den svenske popgruppe A-teens: Ikke
blot fik de urimelig succes med talentløse kopier af klassiske Abba-
numre, som de ikke tilførte så meget som en knivspids ny kunstnerisk
værdi, de har også 'udviklet' sig til et 'almindeligt', men populært
popband af minimal musikalsk værdi og oven i købet dannet skole i
form af dannelsen af yderligere Abba-kopibands og f.eks. Bee Gees-
kopibandet B3. Aaaargh!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Rindsig

Dato : 28-05-02 18:32

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

U2.

lars

Fra : Peter G.

Dato : 28-05-02 21:26

In article <3CF3BF0D.4020900@larsrindsig.dk>, Lars Rindsig
<news@larsrindsig.dk> wrote...

> U2.

Voffer det då?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Address is not munged.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 28-05-02 21:37

Peter G. wrote:

> Voffer det då?

Bono er træls. Jeg kan ikke høre forskel på deres numre - de er alle
sammen storladne og pompøse, parret med lidt misforstået rock-attitude,
lidt lissom hvis Genesis anno 1974 og Joan Jett fik et barn sammen. Og
så er Bono møg-træls.

lars

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-05-02 22:08

Lars Rindsig wrote:

> [...]
> sammen storladne og pompøse, parret med lidt misforstået rock-attitude,
> lidt lissom hvis Genesis anno 1974 og Joan Jett fik et barn sammen. Og

Det gamle Genesis er da genialt. The Lamb Lies Down on Broadway er da
sublim.

/David

Fra : rectum moses

Dato : 28-05-02 18:53

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ad0eo7$cgq$1@sunsite.dk...
> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Crazy Town. Mange andre bands og kunstnere er kvalificerede (tro mig!), men
Crazy Town må da helt klart være det værste musik (country og dansk-top er
ikke musik, men jammer og bæ), mine stakkels øre nogensinde er blevet udsat
for.

Fra : rectum moses

Dato : 28-05-02 18:56

> [...]

Crazy Town må da helt klart være det værste musik (country og dansk-top er
ikke musik, men jammer og bæ), mine stakkels ører nogensinde er blevet udsat
for.

Fra : Kim Petersen

Dato : 28-05-02 19:08

> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Er det ikke indlysende? DJ Ötzi naturligvis.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-05-02 19:29

"Kim Petersen" <kems@DELETEmail.tele.dk>
> Er det ikke indlysende? DJ Ötzi naturligvis.

Godt valg.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 05-06-02 12:52

Enig

Fra : AJC

Dato : 05-06-02 13:06

?

Fra : nikolaj borg

Dato : 05-06-02 14:13

AJC wrote:
> "Martin Sjøberg" <martin@sjoeberg.dk> wrote in message
>
> ?

!

/Nikolaj

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-05-02 19:24

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Okay, de her er måske ikke så unge, men de udgiver da stadig musik, der
får mig til at løbe skrigende væk: Rod Stewart og Tina Turner.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-05-02 19:29

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk>

> Tina Turner.

Dårligt valg.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-05-02 19:59

Peter Brandt Nielsen skrev:

> "Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk>

> Dårligt valg.

Det tænkte jeg nok, du ville sige : )

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Michael Bas

Dato : 28-05-02 20:04

Safri Duo, Christian.... MGP!!!

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-05-02 20:07

Michael Bas wrote:
> Safri Duo, Christian.... MGP!!!

Safri Duo har lavet masser af interessante indspilninger den gang de var
klassiske musikere. Men for min skyld må man da godt få deres
Dance-halløj til at forsvinde.

/David

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-05-02 20:49

David Rasmussen wrote:
> [...]

Malene W Mortensen

troll

Fra : Flemming

Dato : 28-05-02 21:10

On Tue, 28 May 2002 19:26:40 +0200 "Peter Brandt Nielsen"
wrote in dk.kultur.musik:

> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Nu er det jo en syg ide selv om der er meget musik og mange kunstnere,
som jeg ikke bryder om har jeg ingen ønsker om at de/det skal forsvinde,
men hvis jeg skal vælge en enkelt kan det kun blive Richard Ragnvald...

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 28-05-02 21:47

"Peter Brandt Nielsen" skrev i en meddelelse

> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Jeg kunne som de fleste nævne mange.... Christian, A-Teens, Small-Talk med
flere.....

Men et band hader jeg over dem alle. Uden sammenligning det værste
tegneserie pop med lallegald atityde af talentløshed, pengemaskine og alt
for meget form og slet intet indhold: Cartoons.

Intet under dem. Alt over.....

Kåre

Fra : Gizmoduck

Dato : 29-05-02 10:33

On Tue, 28 May 2002 22:46:47 +0200, "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> wrote:

> [...]
>tegneserie pop med lallegald atityde af talentløshed, pengemaskine og alt
>for meget form og slet intet indhold: Cartoons.

hm de findes jo faktisk ikke mere, de er gået tilbage til at spille
rock'n'roll musik under navnet Scooters(ligesom de startede)

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 28-05-02 21:55

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message
> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Beatles.

Af den simple grund, at det ville være spændende at se hvor rock/pop musik
ville være idag uden dem.

/Morten

Fra : David Rasmussen

Dato : 28-05-02 22:10

Morten Bock Sørensen wrote:
> [...]
>

> Beatles.
>
> Af den simple grund, at det ville være spændende at se hvor rock/pop musik

Mmm. Nej, det er ikke det værd. Jeg vil ikke undvære Beatles under nogen
omstændigheder.

/David

Fra : Astrid

Dato : 28-05-02 22:17

ham fra børne-mgp
Caroline Henderson
Christian

Fra : zcully

Dato : 28-05-02 22:22

> [...]
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Mandlig: Elton John

Kvindlig: Celine Dion

Fra : AJC

Dato : 28-05-02 23:46

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mandlig: Elton John

Chok! Det mener du vel ikke? Elton John har jo leveret det ene gode nummer
efter det andet i flere årtier!

> Kvindlig: Celine Dion

Chok igen! Celine Dion er jo en af de bedste sangerinder nogensinde!'

Mvh
AJC (som er lettere chokeret!)

Fra : Troels

Dato : 31-05-02 12:09

> Chok! Det mener du vel ikke? Elton John har jo leveret det ene gode nummer
> efter det andet i flere årtier!

Du mener hans optrædende med Eminem sidste år?

/Troels

Fra : Rolf Ehrenreich Thor~

Dato : 29-05-02 12:50

zcully wrote:

> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:ad0eo7$cgq$1@sunsite.dk...
>
> Kvindelig: Celine Dion

Det er så sandt. Jeg får det fysisk dårligt når jeg hører en Celine Dion
sang.

/Rolf

--
The Dude: Hey, careful, man, there's a beverage here!

Fra : / / dentro / /

Dato : 30-05-02 14:32

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kvindlig: Celine Dion

JA føj for satan! Ok hun synger godt, men jeg så et interview med
hende for et stykke tid siden. FØJ hvor var hun til at brække sig
over. Jeg har aldrig hørt nogen der var så selvhøjtidelig og patetisk
at høre på som hende!!

/ / dentro / /

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-05-02 09:11

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk>
> [...]
> hende for et stykke tid siden. FØJ hvor var hun til at brække sig
> over. Jeg har aldrig hørt nogen der var så selvhøjtidelig og patetisk

Det er sjovt med hende. For det er jo rigtigt som du siger, at det
let bliver kvalmt, når hun taler inderligt om både det ene og det
andet. Og dog siger hun jo aldrig noget grimt, ondt eller forkert,
endsige sarkastisk eller arrogant, så det er også lidt urimeligt at
have noget direkte imod det.

I øvrigt så jeg hende i et Leno-show for nogle dage siden. Der
var hun flere gange sjov (jokede og flirtede med Hugh Grant),
aldeles uselvhøjtidelig og egentlig en ganske god gæst.

PS. Jeg kunne ikke drømme om at ønske talentfulde musikere,
sangskrivere eller sangere bort, heller ikke Celine Dion.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : / / dentro / /

Dato : 01-06-02 12:37

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hende for et stykke tid siden. FØJ hvor var hun til at brække sig
> over. Jeg har aldrig hørt nogen der var så selvhøjtidelig og

Hvis I vil se interviewet bliver det genudsendt på TV2 idag (lørdag)
klokken 13.50!

/ / dentro / /

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-05-02 09:55

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i

> Mandlig: Elton John

Chok!

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Duggi

Dato : 28-05-02 22:51

> [...]
> popband af minimal musikalsk værdi og oven i købet dannet skole i
> form af dannelsen af yderligere Abba-kopibands og f.eks. Bee Gees-

Wham - for så var vi fri for at blive tvangsindlagt til Last Christmas fra
midten af oktober til nytår - år efter år efter år ...

/Klaus

Fra : AJC

Dato : 28-05-02 23:40

"Duggi" <NoM@il.com> skrev i en meddelelse

> Wham - for så var vi fri for at blive tvangsindlagt til Last Christmas fra
> midten af oktober til nytår - år efter år efter år ...
>
> /Klaus

Accepter dog at det er en klassiker!. Du vil komme til at høre den år efter
år efter år...
Wham! var en af mine favoritter da jeg var teenager og de lavede nogle gode
numre som stadig holder 100%.
George Michael som soloartist holder også 100%.

Mvh
AJC.

Fra : Duggi

Dato : 29-05-02 11:21

> Accepter dog at det er en klassiker!. Du vil komme til at høre den år
>efter
> år efter år...

Hvis det ikke var en klassiker, var det jo nok ikke så nødvendigt, at bruge
mit eneste ene ønske på dem -så ville de jo forsvinde af sig selv meget
hurtigere end jeg kunne tælle til 3.

Men at Last Xmas er en klassiker gør den ikke en døjt bedre.

> Wham! var en af mine favoritter da jeg var teenager og de lavede nogle
> gode
> numre som stadig holder 100%.

At du havde en dårlig smag som teenager er nok desværre for sent at rette op
på nu

mvh Klaus

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 02-06-02 02:17

> Wham - for så var vi fri for at blive tvangsindlagt til Last Christmas fra
> midten af oktober til nytår - år efter år efter år ...

Jeg vil ikke ytre, om jeg enig eller ej, men du fik mig godt nok til at
grine, for du har jo så ganske ret mht. tvangsindlæggelsen!

Jx

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 29-05-02 00:39

> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem
> til at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende
> kraft - helst inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Alt danceband skråstreg dansktop - så deeeeet...

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : High End

Dato : 29-05-02 09:22

Ja kunne man afskaffe den irreterende 'Dance tromme" ville vi være mange der
blev glade...
Den startede engang i start 90'erne, og vi er snart lidt trætte af den..

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 29-05-02 07:34

> [...]
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Den gale pose.

/Henrik

Fra : Torben Larsen

Dato : 29-05-02 08:05

"Henrik S. Pedersen" <yyy_nospam@mail.tele.dk> wrote in message
> Den gale pose.

Hørt !!!!! Og Karen/Shirley/alt det andet danske r'n'b. I guder hvor er jeg
træt af at høre på dem.
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Ricki

Dato : 29-05-02 08:18

> "Henrik S. Pedersen" <yyy_nospam@mail.tele.dk> wrote in message
>
> Hørt !!!!! Og Karen/Shirley/alt det andet danske r'n'b. I guder hvor er
jeg
> træt af at høre på dem.

Jeg må så udvide og sige ALT "arrronbeeee" ( læs: r&b) det er jo bare
skrækkeligt at høre på en eller anden tøs der står og vrider sig til ALT for
mange toner. Det vidner jo oftest om at melodien ikke holder en bæ!

Ricki

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 29-05-02 22:57

"Ricki" <webfabrikken_NOSPAM@pc.dk> skrev i

> [...]
> jo bare skrækkeligt at høre på en eller anden tøs der står og
> vrider sig til ALT for mange toner. Det vidner jo oftest om at

100% enig! Det værste er faktisk at man har tyvstjålet en kategori
og omdefineret den totalt - øv!

Faktisk startede fx Rolling Stones som et R&B-band (dengang man
ikke forkortede det, og derfor kaldte det "rythm and blues").

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Esther Selig

Dato : 30-05-02 08:51

In article <3cf54ea5$1@news.4952.dk>, Bjørn Løndahl
<usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote:

> Faktisk startede fx Rolling Stones som et R&B-band (dengang man
> ikke forkortede det, og derfor kaldte det "rythm and blues").

den diskussion har lige været i dk.kultur.sprog, hvor det viste sig
at den engelske definition på rhytm'n & blues (stones, animals, van
morrison m fl) allerede dengang var en anden end den amerikanske.
sidstnævnte sprang ud af motown genren, der også var med til at
rendyrke den lækre, vel/-overproducerede lyd med bands som fx supremes.

back on track: hvor er Stig Rossen henne på listen. Har han måske ikke
arbejdet hårdt for en topplacering?? Eller hvad med Eran
jeg-er-for-selvfed DD??? Og så ku jeg egentlig også godt tænke mig at
gi' P Diddy et ordentligt spark op på listen. Dels er for klam med sine
Gucci paraplyer og sin butler, dels er hans nye hit med babyidolet
Usher ganske forfærdelig & frygteligt.

hilsen esther

Hørt i P3e: Efter nederlaget på 0-3 til (whoever) troede AB ikke det
kunne blive værre. Men SÅ kom den nye single med Celine Dion....

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-05-02 09:15

> [...]
>
> Faktisk startede fx Rolling Stones som et R&B-band (dengang man
> ikke forkortede det, og derfor kaldte det "rythm and blues").

Hvad er det dog for noget vås at være sur på en musikgenre,
blot fordi ordet, der beskriver den, betød noget andet i et
andet land for fyrre år siden?

Denne tråd blev mere kontroversiel, end jeg troede. Ønsker om
at lukke ned for r&b-genren var mere, end jeg kunne have
forestillet mig!

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-05-02 09:54

> Hvad er det dog for noget vås at være sur på en musikgenre,
> blot fordi ordet, der beskriver den, betød noget andet i et
> andet land for fyrre år siden?

1) Som du ville erfare hvis du rent faktisk læste hvad jeg skrev,
er jeg stort set enig med den skribent der udtalte, at han ikke
kunne fordrage "arrronbeeee". Dette har intet at gøre med navnet på
kategorien.

2) Det er altid voldsomt uintelligent at give en ny genre samme
navn som en i forvejen eksisterende genre, det må være klart for
enhver, da det i selv i best-case vil forvirre begreberne.

> Denne tråd blev mere kontroversiel, end jeg troede. Ønsker om
> at lukke ned for r&b-genren var mere, end jeg kunne have
> forestillet mig!

Hmmm.... smag og behag er jo så forskellig, der er næppe en eneste
genre som alle kan lide.

Min instilling er nok generelt, at musik som jeg ike synes kan
forsvares "kunstnerisk" er ganske overflødig.

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-06-02 17:23

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk>
> 1) Som du ville erfare hvis du rent faktisk læste hvad jeg skrev,
> er jeg stort set enig med den skribent der udtalte, at han ikke
> kunne fordrage "arrronbeeee".

Ja, okay.

> Dette har intet at gøre med navnet på kategorien.

Du skrev jo selv: "Det værste er faktisk at man har tyvstjålet en
kategori og omdefineret den totalt". Det værste!

> 2) Det er altid voldsomt uintelligent at give en ny genre samme
> navn som en i forvejen eksisterende genre, det må være klart for
> enhver, da det i selv i best-case vil forvirre begreberne.

Den nuværende r&b-genre er en naturlig udvikling af gammel r&b
og soul. Derfor er der ikke tale om, at man har givet en ny genre
samme navn som en helt anden genre.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-06-02 20:20

Peter Brandt Nielsen wrote:
> [...]
>

> Den nuværende r&b-genre er en naturlig udvikling af gammel r&b
> og soul. Derfor er der ikke tale om, at man har givet en ny genre

Mmm. Nej, det er det faktisk ikke. R&B som det kendes i dag, er opstået
ret pludseligt i starten af 90'erne. Det er klart at man er inspireret
af Prince og Stevie Wonder og en masse andre navne, men det er ikke en
naturlig udvikling. Det er musikalsk indavl, i den forstand at det er
nogle få producere der på et tidspunkt har besluttet at alt skulle lyde
sådan. Både Mariah Carey og Whitney Houston, for at tage to teknisk
dygtige sangere, lavede ikke moderne R&B i 80'erne. Nu har de begge
lavet masser af den slags, men de har også lavet andet. Moderne R&B er
en genre der er opfundet "til lejligheden" af producere.

/David

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 06-06-02 12:34

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com>

> [...]
> lavet masser af den slags, men de har også lavet andet. Moderne R&B er
> en genre der er opfundet "til lejligheden" af producere.

Og adskiller sig dermed ikke væsentligt fra alle mulige andre genrer,
som jævnligt fornys og "genopfindes". At denne genre kan siges at
have holdt en vis pause omkring 80'erne og derefter oplevede en
gevaldig fornyelse, ændrer ikke på dette. Jeg siger vel at mærke
ikke, at genren er præcis den samme, som soul/r&b tidligere var,
men jeg betragter det stadig som en naturlig udvikling.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Zed

Dato : 31-05-02 19:00

"Ricki" <webfabrikken_NOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> mange toner. Det vidner jo oftest om at melodien ikke holder en bæ!

de leger jo bare med stemmen og gør numrene så meget mere interessant. At
rnb typisk ik er for gennemtænkt rent lyrisk, er en anden sag.

-Zed

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 29-05-02 08:58

Peter Brandt Nielsen skrev: (messageID: <news:ad0eo7$cgq$1@sunsite.dk>)

> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Uh, der er mange! Men her er de værste:
- Christian (SÅ BLIV DOG KLIPPET!)
- DJ Aligator (pga. hans talentløse destruktion af det gamle Dr. Baker
track "Turn up the music")
- U2 (pga. Bonos trælse moraltaler ved enhver given lejlighed.)
- Samtlige boybands (inkl. Limp Bizkit)

Det var så mit sure opstød for idag :-}

--
Kasper Damkjær

Komplet PC sælges:
http://damkjaer.net/pc/

Fra : Wertigo

Dato : 29-05-02 13:51

> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Limp Bizkit/Korn - fordi nu-metal er en latterlig musikstil, som
rockmusikken meget godt kunne have undværet - og de top bands står i min
verden som genrens ærgerlige mainstream-gennembrud.

New Kids On The Block - fordi de var med til at starte en bølge af
kommercialiserede og 100% producer-opfundne boybands, hvilket vi stadigt
lider under i dag.

Me & My/Whigfield - fordi deres musik slog igennem i udlandet, og kastede
meget lignende (og endnu værre) lokalradio/dance-pis af sig.

> [...]
> popband af minimal musikalsk værdi og oven i købet dannet skole i
> form af dannelsen af yderligere Abba-kopibands og f.eks. Bee Gees-

Udmærket valg. Verden ville i hvert fald ikke være et værre sted uden det
band. Hvis vi så oven i købet kan beskylde dem for at være inspirationen for
fx Creamy (der igen var inspiration for en ulidelig mængde af
preteenage-kopibands uden musikalitet, men med computerrytmer), så er jeg
tilbøjelig til at give dig ret.

MvH Mikkel

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-05-02 17:38

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i

> New Kids On The Block - fordi de var med til at starte en bølge af
> kommercialiserede og 100% producer-opfundne boybands, hvilket vi stadigt
> lider under i dag.

Det startede vel egentlig længere tilbage med "the Osmonds"

> Me & My/Whigfield - fordi deres musik slog igennem i udlandet, og
> kastede meget lignende (og endnu værre) lokalradio/dance-pis af sig.

Ja de skulle sgu havde været stoppet meget før. Bare det at de kan vanære
"sleeping my day away" er jo en skandale. Da den udkom var jeg inde på deres
forum for at udtrykke min mening om at de havde kopieret DAD's klassiker men
jeg blev sørme modereret fra. Tyndt forum som ikke kan klare andet end "i et
bare så søde" og "i har reddet mit liv" bvadr.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Christian Muus

Dato : 29-05-02 19:12

"Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Limp Bizkit/Korn - fordi nu-metal er en latterlig musikstil, som
> rockmusikken meget godt kunne have undværet - og de top bands står i min
> verden som genrens ærgerlige mainstream-gennembrud.

Jeg har aldrig forstået, hvorfor man kalder Korn nu-metal? Hvad er det ved
deres musik, der gør dem til "nu"?

Christian

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-05-02 20:47

Christian Muus wrote:

> "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> >

> Jeg har aldrig forstået, hvorfor man kalder Korn nu-metal? Hvad er det ved
> deres musik, der gør dem til "nu"?

Og hvad er det lige der gør dem mainstream?

/Robert

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-05-02 22:32

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> Og hvad er det lige der gør dem mainstream?

Intet ... der er bare nogle der bliver irriterede over at et fedt og sejt
band som KoRn går hen og bliver alt for kendte ... det kan mange mennesker
slet ikke bære. KoRn er og bliver, dog, hamrende seje! Check i øvrigt lige
deres nye single "Here to stay" ... har den lige en tung intro, eller hvad?

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-05-02 23:47

Kim Frederiksen wrote:

> [...]
> deres nye single "Here to stay" ... har den lige en tung intro, eller hvad?

Check lige hele albummet.
Det har ikke forladt hverken WinAmp eller CD-afspiller siden jeg hentede
det.
Det styrer 100%!
Jeg har ikke ord for hvor positivt det overraskede mig.

Bare det dog snart var den 11/6 (eller 10/6 alt efter hvilket website
man tror på)

/Robert

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-05-02 22:50

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> band som KoRn går hen og bliver alt for kendte ... det kan mange mennesker

Sikke noget infantilt bæ at fyre af.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 30-05-02 23:29

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in message

> Sikke noget infantilt bæ at fyre af.

Næ ... det er da ikke helt løgn ... og KoRn hører ikke til i den dér
Nu-metal wannabe-kategori, vel?

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Wertigo

Dato : 29-05-02 19:52

Christian Muus <gergen@post.tele.dk> skrev i
> "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> >

> Jeg har aldrig forstået, hvorfor man kalder Korn nu-metal? Hvad er det ved
> deres musik, der gør dem til "nu"?

Nej men havde vi ikke haft Korn, så tror jeg heller ikke, at vi havde haft
nu-metal bølgen - den ville i hvert fald ikke have fået samme eksponering i
MTV samt andre medier, men nok i stedet enten hurtigt gå i sig selv eller
også ville genren blot blive forbigået i tavshed. Jeg har egentligt ikke
noget mod Korn som sådan - jeg tror bare, at de har været en inspiration for
for mange ynkelige musiker/popstjerne-wannabes.

MvH Mikkel

Fra : Christian Muus

Dato : 29-05-02 20:53

> [...]
for
> for mange ynkelige musiker/popstjerne-wannabes.

Tjatjoo, det er måske rigtigt. Men som inspirationskilde til mange af
nutidens nu-metalbands, tror jeg nu mere, at et band som Rage Against The
Machine har haft mere at sige. Og dem ville jeg meget nødigt have undværet

/Christian

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-05-02 23:51

Christian Muus wrote:

> "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> for

Du mener ligesom The Beatles, Elvis Presley og Iron Maiden f.eks.?
Ikke at de har så meget med nu-metal at gøre. Men de har da også være
inspiration for en masse skod-bands.

> Tjatjoo, det er måske rigtigt. Men som inspirationskilde til mange af
> nutidens nu-metalbands, tror jeg nu mere, at et band som Rage Against The
> Machine har haft mere at sige. Og dem ville jeg meget nødigt have undværet

Eller Suicidal Tendencies, Anthrax, Faith No More og Red Hot Chili
Peppers.
Bare for at nævne et par stykker til.

/Robert

Fra : Astrid

Dato : 30-05-02 12:28

"Christian Muus" <gergen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tjatjoo, det er måske rigtigt. Men som inspirationskilde til mange af
> nutidens nu-metalbands, tror jeg nu mere, at et band som Rage Against The
> Machine har haft mere at sige. Og dem ville jeg meget nødigt have undværet

Tak!!! jeg vidste, der var nogen jeg havde glemt.

astrid

Fra : Michael Hjorth

Dato : 09-06-02 23:15

Wertigo wrote:

> [...]
>
> New Kids On The Block - fordi de var med til at starte en bølge af
> kommercialiserede og 100% boybands, hvilket vi stadigt

Det er nu et fænomen som går væsentligt længere tilbage.
Jeg kan huske adskillige af den slags tilbage fra 70'erne, Bay City
Rollers var f.eks. et af den tids værste eksempler på et gennem-designet
kommercielt band.

Michael.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 29-05-02 17:21

Hejsa

Jeg mener jo klart at Me and My burde slettes fra jordens overflade sammen
med en masse andre... feks.... julie-blå øjne... Regina osv.

MVH
Betina

Fra : Nyberg

Dato : 29-05-02 18:17

> "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:ad0eo7$cgq$1@sunsite.dk...

Helt klart P.O.D - jeg er så *Fu...............* træt af deres reklame.....

Mvh.

Malou

Fra : - A

Dato : 29-05-02 18:07

> [...]

>at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
>inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Et enkelt......det var sgu´ikke meget............jeg har masser af
bud.

Lis & Per, Jodle Birge, Janni & Far, Richard Ragnvald, Keld & Hilda,
Creamy, EyeQ, ham den lille lort med kickflipper, Cartoons, Michael
Carøe, Carsten.......øehh, ham med "hvis Frederik var til piger.....",
Souvenirs, Kirsten Siggaard, Karen Busk, Muddi & Salamidrengene,
Kandis, alle der synger dansktop og C&W, det allermeste R&B og sidst
men absolut ikke mindst Janet Jackson og Christian!

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-05-02 09:21

"- A" <no@way.net>

> Et enkelt......det var sgu´ikke meget

Nå ja, men nu synes jeg jo heller ikke, der er nogen grund til at
ønske al den musik bort, man ikke selv kan lide - forskellighed
er godt. Min bagvedliggende pointe er snarere, at der er enkelte
"kunstnere", der er så ringe eller så indflydelsesrige på den
forkerte måde, at der ikke ville gå det mindste tabt, hvis de
selv gik tabt.

> og sidst men absolut ikke mindst Janet Jackson og Christian!

Janet Jackson (yay!) og Christian (buh!) ... det var da ellers noget
af et par at sætte sammen på samme linje.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Christian Muus

Dato : 29-05-02 19:15

> [...]
> popband af minimal musikalsk værdi og oven i købet dannet skole i
> form af dannelsen af yderligere Abba-kopibands og f.eks. Bee Gees-

Alle de mange danske dancebands, der pga. mangel på musisk innovation
opfinder et eller andet tema/koncept for at kompensere for deres manglende
talent (læs: DJ Aligator, Barcode Brothers, Infernal, Cartoons, Toybox,
Hit'n'Hide samt en masse døgnfluer, der er glemt af de fleste i dag)

/Christian

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 29-05-02 23:01

> [...]
> Barcode Brothers, Infernal, Cartoons, Toybox, Hit'n'Hide samt
> en masse døgnfluer, der er glemt af de fleste i dag)

(Tænkt indslag fra Åge):

Hov stop! Det er jo ring-i-næsen-musik, et rigtigt danceband er
Vikingernarne.

(Tænkt indslag fra gruppen):

Hold kæft, Åge!!

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : / / dentro / /

Dato : 30-05-02 14:42

> [...]

> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Birthe Kjær!! Hun har lavet sangen med verdens mest irriterende frase!
Fuck hvor har jeg været ved at smadre mit Tv hver gang hun stod og
sang "Livet det er herligt og jeg nyder hvert et sekund" i sin fucking
reklame! ARGH! JA måske er HENDES liv herligt, men behøver hun 'blære'
sig med det, og hele tiden minde os andre om at vores ikke er det?
Hvad kommer hendes næste sang til at hedde? "Haha, jeg er stinkende
rig og det er du ikke" eller hvad?

Hold lidt igen med lykkepillerne din gamle lalleglade SMATSO!

/ / dentro / /

Fra : Christian Muus

Dato : 30-05-02 16:35

> [...]
> rig og det er du ikke" eller hvad?
>
> Hold lidt igen med lykkepillerne din gamle lalleglade SMATSO!

Selvom det måske er offtopic, og at din kommentar med "lykkepiller" sikkert
var sarkastisk, vil jeg alligevel gøre op med nogle fordomme;

Man bliver ikke decideret lykkelig af at tage "lykkepiller". De kan bare
hjælpe een til at gøre livet lidt nemmere og udholdeligt.

/Christian

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 30-05-02 20:16

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Hvis I kunne vælge et enkelt band eller en kunstner og få dem til
> at forsvinde fra klodens overflade med tilbagevirkende kraft - helst
> inden for de senere år - hvad skulle det så være?

Gnags. De har da ikke ændret lyd de seneste mange år.
Dvs. man kan ikke høre om det er et 2002- eller et 1985 nummer der
spilles.

De var da gode engang, med Vestergade, tur med hunden osv.
Men de er da vist gået i stå.

--
Mvh. Jørgen
Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Peter P

Dato : 30-05-02 23:13

Q8! Eller EyeQ eller hvad de nu hedder....

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-05-02 09:48

"Peter P" <peter.aka.p@post.tele.dk> skrev i

> Q8! Eller EyeQ eller hvad de nu hedder....

Ja det er jo nok ikke IQ

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Astrid

Dato : 06-06-02 23:56

Miss Mukuba.
Fordi hun ikke har lavet eet eneste stykke original musik i hele sin
karriere.
Og så kan hun tage Zindy Kuku hulubulu galore med sig

Fra : Lars Rindsig

Dato : 07-06-02 11:09

Astrid wrote:
> Miss Mukuba.
> Fordi hun ikke har lavet eet eneste stykke original musik i hele sin
> karriere.

Nårh, de ting, hun lavede sammen mad Natasha Saad (sp?) i No Name
Requested var da temmeligt okay ...

lars