DECRA-tag - larmer det?!
Fra : Malmolin & Velschow

Dato : 28-05-02 18:07

Hej

Jeg har (primært af økonomiske årsager! ) set mig varm på et Decra-tag
som løsning på vores ikke helt tætte skiferternit-tag. Decra _ser ud_ til at
have en række fordele - men hvad med ulemperne?? Naboen har fået lagt et
stål-tag (ikke Decra!) på, og det lyder rent ud sagt forfærdeligt! Det
larmer som en bliktromme, når det regner, og giver sig med højlydte
blikdåse-lyde om morgenen, når solen skinner, og om aftenen(!!).

Er der nogen, der har erfaringer (positive såvel som negative) i den
retning?? Nå ja, og hvis I har erfaringer med håndværkere, vil jeg da også
gerne høre om dem..

PS! Jeg har INTET som sådan mod stål-tage; jeg synes bare ikke, jeg vil bo i
et hus, hvor taget konstant "vånder" sig osv.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow (Lynge)
dr-bo@post2.tele.dk

Fra : Per H

Dato : 28-05-02 18:24

On Tue, 28 May 2002 19:07:25 +0200, "Malmolin & Velschow"
<dr-bo@post2.tele.dk> skrev:

> [...]
>som løsning på vores ikke helt tætte skiferternit-tag. Decra _ser ud_ til at
>have en række fordele - men hvad med ulemperne??

Det er et godt tag. jeg har aldrig hørt noget dårligt om det

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 28-05-02 20:09

"Malmolin & Velschow" <dr-bo@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> larmer som en bliktromme, når det regner, og giver sig med højlydte
> blikdåse-lyde om morgenen, når solen skinner, og om aftenen(!!).

Vi har selv Decra-tag og har endnu ikke oplevet, at det larmede højlydt på
grund af solen.

Hvis det regner "hårdt" kan vi godt høre det på taget.

Du kan jo komme ud forbi og kigge selv - Det er i Høvelte.

mvh
Bendt Rasmussen

Fra : Tobias Simonsen

Dato : 29-05-02 09:28

Malmolin & Velschow wrote:

> [...]
>
> PS! Jeg har INTET som sådan mod stål-tage; jeg synes bare ikke, jeg vil bo i
> et hus, hvor taget konstant "vånder" sig osv.

Vi har også et DECRA tag og det virker bare helt perfekt. Det er lagt på et
gammelt eternit tag og vi har ALDRIG lagt mærke til nogen som helst lyd fra det.
Hverken når det regner eller når solen skinner på det. Jeg ville ikke have nogen
betænkeligheder ved at få lagt sådan et igen hvis det skulle blive nødvendigt.

/Tobias

Fra : BoK

Dato : 30-05-02 10:41

> Hej
>
> Jeg har (primært af økonomiske årsager! ) set mig varm på et Decra-tag
> som løsning på vores ikke helt tætte skiferternit-tag. Decra _ser ud_ til
at

Jeg synes nu ikke det er en billig løsning i forhold til beton-tagsten. Jeg
skal selv til at bruge Decra på en nyopført garage, men det er på grund af
den lave vægt pr. m2. som Decra har.

Mvh
Bok

Fra : Malmolin & Velschow

Dato : 30-05-02 19:11

> [...]
Jeg
> skal selv til at bruge Decra på en nyopført garage, men det er på grund af

Nej, Decra er ikke så billigt per m2 rent materialemæssigt - men til
renovering ovenpå eksisterende skifereternit er det vist forholdsvis billigt
som total-løsning. Vi taler om en resulterende kvm-pris på ca. 400,- - 450,-
inkl. moms, inkl. tagrender, skotrender, inddækninger osv. Nedtagning og
bortskaffelse af det eksisterende tag ville fordyre projektet voldsomt (vi
kommer let op i nærheden af en 1.000,-seddel per kvm, såfremt vi vil have
nyt skiferternit-tag). Vores tagkonstruktion vil heller ikke kunne bære de
40-50 kg/m2, som (brændte/støbte) tagsten vejer, så den løsning var desværre
på forhånd udelukket.

PS! Hvad giver du for Decra-taget per kvm?? Laver du det selv??
--
Venlig hilsen

Bo Velschow (3540 Lynge)
dr-bo@post2.tele.dk