tekst
Fra : daxi jumbo

Dato : 28-05-02 18:31

hvordan kopiere tekst fra en textarea / textfield over til clipboardet?
tilsvarende det som skjer ved [ctrl + c].

mvh. daxi

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 28-05-02 20:15

daxi jumbo wrote:

> hvordan kopiere tekst fra en textarea / textfield over til clipboardet?
> tilsvarende det som skjer ved [ctrl + c].

nu har jeg ikke lige testet det, men sådan cirka:

java.awt.datatransfer.StringSelection stringSel =
new java.awt.datatransfer.StringSelection( textarea.getText() );
java.awt.datatransfer.Clipboard clipboard =
java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit().getSystemClipboard();
clipboard.setContents(stringSel,stringSel);

Ulrik Magnusson

Fra : Brian Matzon

Dato : 28-05-02 20:47

"daxi jumbo" <daxijumbo@inbox.no> wrote in message
> hvordan kopiere tekst fra en textarea / textfield over til clipboardet?
> tilsvarende det som skjer ved [ctrl + c].
System.getSystemClipboard()
&
java.awt.datatransfer.Clipboard
er dine venner.