Det er sku´ da løvn?
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 28-05-02 17:39

http://www.rhema.org/about/tenets_faith.asp

We Believe....

WATER BAPTISM - Baptism in water is by immersion, is a direct commandment of
our Lord, and is for believers only. The ordinance is a symbol of the
Christian's identification with Christ in His death, burial, and
resurrection (Matt. 28:19; Rom. 6:4; Col. 2:12; Acts 8:36-39).

The following recommendation regarding the water baptismal formula is
adopted; to wit: "On the confession of your faith in the Lord Jesus Christ,
the Son of God, and by His authority, I baptize you in the Name of the
Father, and the Son, and the Holy Ghost. Amen."

Det er da ihvertfald ikke det Moses Hansen prædiker/tror på selv om han er
trænet på Rahma Bibelskole. På den måde at MH skider på om du har
gennemgået ovennævnte vanddåb, men mener, at bare du tror på Jesus så er du
kristen!

Jeg er også bekendt med mange fra LO der skider på dåben og højtsætter en
mekanisk troen!

Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : IChThYS

Dato : 28-05-02 18:17

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> trænet på Rahma Bibelskole. På den måde at MH skider på om du har
> gennemgået ovennævnte vanddåb, men mener, at bare du tror på Jesus så er

Jeg mener, du har misforstået Rhema. Dåben gør ikke kristen, og det siger de
heller ikke. Dåben er dog noget, der skal følge med, hvis man er kristen.

Hvad er det så, der gør kristen? Ef. 2,8-9. Af den nåde er I frelst ved TRO.

Dåben er ikke en betingelse for at blive kristen, men for at være kristen.

Tilhængere af troendes dåb (af nogle kendt som voksendåb) mener, at troen
til gengæld er en betingelse for dåb. Jeg mener, det er budskabet på
Rhema...

IChThYS

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-05-02 05:20

"IChThYS" <ichthys@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

de
> heller ikke. Dåben er dog noget, der skal følge med, hvis man er kristen.

Hvordan kan det misfortolkes uden der er total uenighed med Rahma????

> [...]
is for believers only:""

> Hvad er det så, der gør kristen? Ef. 2,8-9. Af den nåde er I frelst ved

Og det kan ikke være "Nåde" at blive døbt til Jesus død og opstandelse?????

> Dåben er ikke en betingelse for at blive kristen, men for at være kristen.

Du kan umuligt være kristen før du er genfødt Tit 3v5 frelste han os, ikke
fordi vi havde gjort retfærdige gerninger, men fordi han er barmhjertig; det
gjorde han ved det bad, der genføder og fornyer ved Helligånden,

> Tilhængere af troendes dåb (af nogle kendt som voksendåb) mener, at troen
> til gengæld er en betingelse for dåb. Jeg mener, det er budskabet på
> Rhema...

" Mener " er ikke nok, og så er budskabet jeg bragte fra "Rahmas
hjemmeside", de lyver vel ikke??

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 29-05-02 12:33

On Wed, 29 May 2002 06:19:32 +0200, "Erik Engelbrecht Larsen"
<ErikLarsen@oncable.dk> wrote:

>Og det kan ikke være "Nåde" at blive døbt til Jesus død og opstandelse?????

Det spørsmålet forsto jeg ikke. Kan du omformulere eller forklare?

mvh Knut

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-05-02 13:04

"Knut Klaveness Heidelberg" <kheidelb@online.no> skrev i en meddelelse

> Det spørsmålet forsto jeg ikke. Kan du omformulere eller forklare?

der er da en simpel spørgsmål; er dåben et tilbud af Nåde.

Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 29-05-02 14:13

On Wed, 29 May 2002 14:03:37 +0200, "Erik Engelbrecht Larsen"
<ErikLarsen@oncable.dk> wrote:

>"Knut Klaveness Heidelberg" <kheidelb@online.no> skrev i en meddelelse

>opstandelse?????

>der er da en simpel spørgsmål; er dåben et tilbud af Nåde.

Recipiuntur in gratiam Dei heter det på fint, og det betyr noe sånt
som at dåpen mottas i Guds nåde.

Beklager min grenseløse dumhet, men jeg forstår fortsatt ikke
spørsmålet ditt.

mvh Knut

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-05-02 15:43

..

> Recipiuntur in gratiam Dei heter det på fint, og det betyr noe sånt
> som at dåpen mottas i Guds nåde.
>
> Beklager min grenseløse dumhet, men jeg forstår fortsatt ikke
> spørsmålet ditt.

OK, så se på det som et ironisk svar til IChThYS!

Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 29-05-02 15:45

On Wed, 29 May 2002 16:43:03 +0200, "Erik Engelbrecht Larsen"
<ErikLarsen@oncable.dk> wrote:

>.
>"Knut Klaveness Heidelberg" <kheidelb@online.no> skrev i en meddelelse

>OK, så se på det som et ironisk svar til IChThYS!

Jeg velger å se det litt annerledes, men det er nå meg.

mvh Knut

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 29-05-02 12:33

On Tue, 28 May 2002 19:17:19 +0200, "IChThYS" <ichthys@e-mail.dk>
wrote:

>IChThYS

Hvorfor har du valgt det greske ordet for fisk som pseudonym. Bare
nysgjerrig.

mvh Knut

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-05-02 12:52

> [...]

Jesus kristus Guds søn frelseren,

--
Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 29-05-02 14:13

On Wed, 29 May 2002 13:52:17 +0200, "Erik Engelbrecht Larsen"

Men dette har da med fisk å gjøre?

mvh Knut

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-05-02 15:51

> Men dette har da med fisk å gjøre?

Så som jeg har hørt det, kunne man ikke bruge et kristne reklamskildte fordi
myndigheden ikke tillod eller jagte de kristne, så valgte man at bruge en
fisk som kendetegn på at det er en kristen der bor i huset, som i dag hvor
man klister en fisk bag på bilen for at tilkendegive at man er kristen.
(Man har også brugt et palmetræ som symbol)

Erik L

Sandheden er ikke altid rar
den kan såre og gøre ondt
men den er alligevel bedre
end fortielsen og løgnen
for de dræner ens livskraft.

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 29-05-02 15:58

On Wed, 29 May 2002 16:50:35 +0200, "Erik Engelbrecht Larsen"
> [...]

>man klister en fisk bag på bilen for at tilkendegive at man er kristen.
>(Man har også brugt et palmetræ som symbol)

Jeg har vært sjarkefisker i Nord-Norge. Savner fortsatt den tiden.

mvh Knut

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-05-02 19:31

> Jeg har vært sjarkefisker i Nord-Norge. Savner fortsatt den tiden.

Jeg var for 30 år siden 11 gange på Fladen-grund, helt oppe på dobbel F.
nord for Skotland efter skidtfisk, men gav op fiskeriet for det var forlangt
tid derude.

Erik L

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 28-05-02 20:11

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
KLIP!
> [...]
> kristen!
>
> Jeg er også bekendt med mange fra LO der skider på dåben og højtsætter en

Skønt sprog!
Mvh. Bodil.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 29-05-02 05:22