Italiensk brød ?
Fra : Pia Petersen

Dato : 28-05-02 16:40

Hejsa ..

Jeg har prøvet at finde oplysningerne andre steder, men jeg kan
tilsyneladenden ikke slå det op i de tabeller som jeg har ved hånden ..
derfor spør' jeg her .. Hvor fedt / kalorie-holdigt er italiensk brød,
durum osv. i forhold til fx. franskbrød, flutes eller grovbrød ?

Jeg holder meget af italiensk brød, og har nemt ved at spise det, uden
at mangle smør .. men er det fordi det er så meget mere fedt i sig selv,
eller ??

Kan I svare mig ? eller evt. henvise til et sted de kan

Hilsen Pia

Fra : Merete

Dato : 28-05-02 21:09

Hej Pia

Medmindre der er stoppet mange olieholdige kerner som sesam, solsikke og
hørfrø i, ligger de fleste brød på omkring 260-300 kcal pr 100 g. Kalorierne
kommer fra melet og ikke så meget fra tilsatte fedtstoffer, og durum-mel har
ligeså mange kalorier som hvedemel. Så hvis du skal spise brød, er du fri
til at vælge det, du bedst kan lide.

Hilsen
Merete (der elsker brød, men er nødt til at begrænse mængden pga
kalorieindholdet)

Fra : Pia Petersen

Dato : 30-05-02 13:04

Hej Merete