Så blev det min tur til turen i asfalten *~
Fra : Eddy Folder

Dato : 28-05-02 15:26

Fredag, på vej hjem fra arbejde, ud af Frederikssundsvej og accelerere op i
fart efter der er blevet grønt ved et kryds.. Bremser igen da bilen foran
mig skal til højre at en villavej (Dette er en vej med to spor og jeg kører
i det indeste da det yderste holder stille)... Efter at bilen er drejet til
højre accelerere jeg roligt igen og når en ca 40 Kmt. da er der pludselig er
en billist, fra yderste vejbane, der bestemmer sig for at han ikke gider
holde stille mere og uden at se mig, drejer han ind i den inderste bane.
Sjovt, selv om at tingene sker på brøkdele af et sekund kan man alligevel
huske alt klart..
Nå men for at gøre en historie kort så prøvede jeg at bremse, og da jeg
kunne se at jeg ikke ville kunne nå det tog jeg en sur beslutning og satsede
på at jeg ville have større chancer i asfalten frem for hans bagende...

Cyklen står nu på værkstedet med den ene side fuldstændigt smadret(Utroligt
hvad der kan ske med bare 40 Kmt.) og jeg selv slap med en ledbåndsskade i
det ene knæ og en gul og blå krop.. Det er så her jeg er rigtig glad for at
jeg havde min jakke på og har herefter lært at jeg aldrig kører uden mit
udstyr Uden jakken var der sgu nok røget et kraveben

Ville bare lige dele denne fantastiske oplevelse med jer

Mvh.

Eddy Folder
-Gul smadret SV´er

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-02 15:33

Ærgerligt, og så når solen endelig er begyndt at skinne. Men godt der ikke
var alvorlig personskade. Håber du snart er på hjulene igen.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 28-05-02 15:38

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> Sjovt, selv om at tingene sker på brøkdele af et sekund kan man alligevel

Nederen!!

> [...]
> på at jeg ville have større chancer i asfalten frem for hans bagende...

Nu kender jeg ikke lige vejen, men var der ikke plads til at undvige?
Nåede han _helt_ over i din vejbane eller var der "håb" indenom?

> [...]
> jeg havde min jakke på og har herefter lært at jeg aldrig kører uden mit
> udstyr Uden jakken var der sgu nok røget et kraveben

"Jakke" og "udstyr" synes jeg ikke så godt hænger sammen. Til jakken
hører rygbeskytter, bukser, handsker og støvler - udover den
obligatoriske hjelm.
Hvordan kan man "slippe" med en ledbåndsskade?? Jeg vil da 10 gange
hellere brække kravebenet end rive et ledbånd over!!

> Ville bare lige dele denne fantastiske oplevelse med jer

*weeeee*

> Mvh.
>
> Eddy Folder
> -Gul smadret SV´er

Niels
XS400-SS - til salg på www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Eddy Folder

Dato : 28-05-02 15:59

> Nu kender jeg ikke lige vejen, men var der ikke plads til at undvige?
> Nåede han _helt_ over i din vejbane eller var der "håb" indenom?

Desværre ingen håb af nogen art.. Parkerede biler til højre og en kø ef dem
til venstre og selv om jeg kunne nå forbi ham så ville jeg have været i så
høj fart at jeg ville have samme problem med køen i min bane

> "Jakke" og "udstyr" synes jeg ikke så godt hænger sammen. Til jakken
> hører rygbeskytter, bukser, handsker og støvler - udover den
> obligatoriske hjelm.

Havde alt tumlen op, men havde undladt bukserne den dag... sjovt uheldet
skulle være ude lige den dag ...

> Hvordan kan man "slippe" med en ledbåndsskade?? Jeg vil da 10 gange
> hellere brække kravebenet end rive et ledbånd over!!

Nogle fleksible led i benet og har haft skader der før, så jeg fortrækker nu
det istedet for kravebenet...

Fra : Søren Lindholt

Dato : 28-05-02 16:42

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Havde alt tumlen op, men havde undladt bukserne den dag... sjovt uheldet
> skulle være ude lige den dag ...

Sådan ER det bare...

> Nogle fleksible led i benet og har haft skader der før, så jeg fortrækker
nu
> det istedet for kravebenet...

Taktak. Fik du mon fat i ham bilisten??

Søren

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 16:54

> [...]
> udstyr Uden jakken var der sgu nok røget et kraveben
>
> Ville bare lige dele denne fantastiske oplevelse med jer

Tough luck, håber du og din maskine snart kører på alle cylindre igen..

Kenneth (..som snart har været forskånet for uheld i mange år nu...knock,
knock-7-9-13)
R1

Fra : Kim Hansen

Dato : 28-05-02 17:12

Når man vælger at prøve "lykken" i astfalten eller grøften i stedet for at
banke ind i det køretøj som er skyld i balladen hvordan ser forsikringen så
på det ? hvem skal dække en sådan skade ? mit bud er selvfølgelig at det er
billistens forsikring der skal snuppe den, men da han jo i sådan tilfælde
måske slet ikke opdager hvad der sker bag ham og bare kører videre eller
nægter at skylden er hans hvad så? (hans nr. plade er nok ikke lige det man
kigger efter på vejen i astfalten.)

Mvh. Kim Hansen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 28-05-02 18:07

> [...]
> måske slet ikke opdager hvad der sker bag ham og bare kører videre eller
> nægter at skylden er hans hvad så? (hans nr. plade er nok ikke lige det

Been there - done that - paid for the damages myself.

Hvis jeg insisterede på at anmelde det ville politiet give mig en bøde for
ikke at have kørt efter forholdene (hastigheden var overholdt)... Næste gang
håber jeg at det enten lykkes at undvige uden en tur i asfalten eller at jeg
får farten tilstrækkeligt af inden jeg rammer til at det ikke gør for ondt.

----

Men min kone var vidne til en grim ulykke på Vigerslevvej i Valby igår lige
uden for vores gadedør omkring klokken 3. En ældre mand på cykel (eller
trækkende den) krydsede vigerslevvej fra øst mod vest. Han havde
formodenligt set et "hul" i trafikken og krydsede vejen. Desværre havde han
overset motorcyklisten der kom fra nord. Denne havde også overset den
krydsende cyklist (gemt bag modkørende færdsel ?) og motorcyklisten rammer
ham stort set uden at have bremset.

Cyklisten bliver liggende stort set på stedet hvor han bliver ramt og
motorcyklisten vælter umiddelbart efter og kurrer en ~15meter mens
motorcyklen fortsætter yderlige en ~15meter langs kantstenen. Min kone og
knægt er på fortovet umiddelbart syd for hvor motorcyklisten ender og
motorcyklen passerer (Squ heldigt at den blev på vejen istedet for at ryge
op over cykelsti og fortov hvor der var fodgængere).

Cyklisten har bla. fået et åbent kraniebrud og bliver kørt direkte til
rigshospitalet og i aftes var hans tilstand stadig usikker. Motorcyklisten
slap vist med overfladiske skrammer og var et par timer efter uheldet
tilbage på uheldstedet. (Politiet brugte 3 timer på opmåling af ulykkestedet
og motorcyklen blev afhentet af falck og kørt til tekniske undersøgelser)

Der er 60km/t begrænsning på strækningen men min kone kan ikke vurdere
motorcyklens hastighed da hun først så op da hun registrede at der kom en
motorcykel med høre omdrejninger og derfor kun så den 1sek eller lign før
uheldet. Jeg kunne ikke umiddelbart se hvad det var for en mc, men det
lignede noget "småt" japansk 80'er som en 250 eller 400ccm maskine (lilla
fuldkåbe og et dobbelt sæde der minder om et single sæde plus et tyndt til
passageren oppe på "puklen"). Desuden havde den en kulfiber råbepotte der jo
også giver et lydbillede der signalerer "fart".

I den tid jeg har boet der har jeg set/rørt mere end et uheld i kvartalet
(dog heldigvis oftest uden personskade) og oftere blot se de efterladte
glaskskår. Der er butikker ud til vejen (bla. en lokalbrugs) og derfor en
livlig trafik af handlende og mange kantstensparkede biler hvor fodgængere
vader ud imellem. Derfor er det et af de steder hvor jeg mener at
fartgrænsen godt kunne være lavere.

Men det er værd at have i baghovedet at selvom motorcyklister er bløde
trafikanter er der nogen der er blødere og i bytrafik sker det uventede hele
tiden så der er en god grund til at holde farten nede så følgerne af
uheldene bliver mindre.

/Anders - stadig mén i skulderen efter tiltet sidste efterår.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-05-02 20:22

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in article <ad0d8m$86q$1@sunsite.dk>...

> Been there - done that - paid for the damages myself.
>
> Men min kone var vidne til en grim ulykke på Vigerslevvej i Valby igår
lige
> uden for vores gadedør omkring klokken 3.
<snip>

Sig mig... Har du på noget tidspunkt fornærmet trafikguderne? Jeg synes da
hele tiden dig (og nu din familie) er ude for det ene værre end det andet.
Hvis det ikke er tyveri, så er det styrt og nu vidne til ulykker foran din
hoveddør.

Har du aldrig overvejet at flytte til et land hvor benzin er forbudt?

--
Mikkel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-05-02 07:14

> [...]
> hoveddør.
>
> Har du aldrig overvejet at flytte til et land hvor benzin er forbudt?

Nej uha da - men måske tilbage til det mørke Jylland hvor der findes områder
der ikke er helt så udsatte for tyveri/hærværk (og forsikringerne er
billigere)

Mht til mit eget uheld tjae - Der er nogen der siger at der findes 2 slags
motorcyklister. Dem der har været nede og ligge og dem der ikke har har
været nede og ligge endnu ... Efter små 45000km på to hjul på 4,5år
skiftede jeg så fra den ene kattegori til den anden. Jeg burde nok også have
været istand til at redde den. Men kombinationen af våd fedtet vejbane og at
jeg måske ikke var helt årvågen gjorde at jeg fik blokeret forhjulet og tog
en røvtur da bilen kom på tværs (Måske jeg skulle drikke en kop kaffe
hjememfra om morgenen ...) Men det fordæk kasserede jeg så også umiddebart
efter selvom det ikke var særlig slidt. Jeg syntes ikke rigtigt om dets
feedback og så læste jeg også en test der gav det dumpe karakter på våd
vej...

Men jeg har det nu bedre med at køre på "mc" og være ordenligt klædt på end
at cykle. Fra jeg solgte knallerten og købte leonardoen gik der en uge hvor
jeg var cyklist - Der præsterede jeg at blive kørt ned af en højresvingende
bus. Han holder stille i højre svingbane så jeg troede at han har set mig,
men han sætter alligevel igang igen og drejer lige ind foran mig...

Men det er ikke mere end et år siden at jeg var vidne til at motorcyklist på
en nimbus med sidevogn mistede herredømmet over ekvipagen i et blødt sving
og kom over i min vognbane et par biler fremme (og to biler ikke kunne undgå
at ramme ham) Han fik sin fod klemt fast mellem motorcykel og sidevogn og
jeg hjalp med at få ham fri. Han slap med knubs.

Men der sker mange uheld på Vigerslevvej på strækningen fra jernbanen og ned
til folehaven. Kombinationen af tæt trafik, mange fodgængerer og parkerede
biler af folk der skal i butikkerne er en farlig cocktail. Vores lokale
pizzerias bud er også blevet torpederet to gange bagfra når han 50meter
efter et kryds bremser for at dreje ind i sin gård. "folk" forventer
åbenbart ikke at nogen kan finde på at bremse lige efter et kryds ...

/A

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-05-02 08:11

<3cf47325$0$78768$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Nej uha da - men måske tilbage til det mørke Jylland hvor
> der findes områder der ikke er helt så udsatte for tyveri/hærværk
> (og forsikringerne er billigere)

Ja, jeg bliver da igen mindet om hvorfor jeg er glad for at bo i provinsen

> Mht til mit eget uheld tjae - Der er nogen der siger at der findes
> 2 slags motorcyklister. Dem der har været nede og ligge og dem
> der ikke har har været nede og ligge endnu ...

Jeg har 7-9-13 ikke været nede endnu i trafikken. På bane derimod...
Men der er på en eller anden måde stil over en temmelig ridset læderdragt
og en blå MZ

> [...]
> to gange bagfra når han 50meter efter et kryds bremser for at dreje
> ind i sin gård. "folk" forventer åbenbart ikke at nogen kan finde på at

Nu kender jeg ikke lige strækningen, men der er nok bare bedre plads i
Jylland.

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-05-02 17:31

Eddy Folder wrote:
> Eddy Folder
> -Gul smadret SV´er

Sådan noget pis Du må have god bedring og så må vi håbe at du ikke må
vente for længe på reservedelene
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Kim...streetfigther@~

Dato : 28-05-02 17:58

Hej!

Surt, det med dit uheld! Men det vigtigste er vel at der ikke skete
alvorlige personskader! Jeg kørte selv galt på vej på arbejde i
fredags, det kostede to totalt skadede biler, men heldigvis ingen
personskade, andet end et par ømme rygge!

Op på hesten igen, og keep going!

Mvh Kim
Bandit600
www.sitecenter.dk/motorcykler

Fra : Ras

Dato : 28-05-02 22:42

Hej "Eddy"..!!

Det er bare trist at lave sådan én - kender selv én der lige har lavet en
magen til = ØV..!!

Go` vind derude.....

- Ras

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> wrote in message

< snipsen>

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 29-05-02 08:27

så er det bare sur røv hvis det er forsikringen der skal blandes ind i det
for taxatorne synes åbenbart ikke at mc er vigtige....jeg har lige ventet 14
dage på gutten....og værkstedet kan ikke begynde at at reppe på cyklen før
han har været der...og de kan heller ikke begynde at bestille dele hjem...og
hvis reservedelene nu er lige så lang tid om at ankomme som de plejer til mc
så går der vel også resten af sommeren med at få den fixet.

nå det var den tur til alperne....men en charter tur kan del vel blive til
istedet

Lasse
RS154
smadret mille

Fra : Eddy Folder

Dato : 29-05-02 10:13

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> wrote in message
> [...]
> så går der vel også resten af sommeren med at få den fixet.
>
> nå det var den tur til alperne....men en charter tur kan del vel blive til

Uha ... Jeg håber da at den taksator der skal glo på min cykel, får fingeren
ud.. Jeg har kun haft hende i ca. et måned, og ville da gerne nå og lege
lidt mere med hende i løbet af sommeren

Fra : Kenneth S

Dato : 29-05-02 11:09

> Uha ... Jeg håber da at den taksator der skal glo på min cykel, får
fingeren
> ud.. Jeg har kun haft hende i ca. et måned, og ville da gerne nå og lege
> lidt mere med hende i løbet af sommeren

Håber du huskede beskyttelse da du red hende så hun gik i stykker

Kenneth
R1

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 30-05-02 07:58

> [...]

>på at jeg ville have større chancer i asfalten frem for hans bagende...

Nu ved jeg jo ikke mere om ulykken, end det du skriver. Men er det
normalt ikke medre, at holde cyklen på hjulene så længe så muligt -
evt. helt til sammenstødet?
Der er jo noget bedre bremseevner i gummidæk-mod-asfalt, end der er i
siden-af-en-motorcykel-mod-asfalt - eller i MC-tøj-mod-asfalt.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : Pein

Dato : 30-05-02 16:48

"Kåre Nejmann" skrev ...

> Nu ved jeg jo ikke mere om ulykken, end det du skriver. Men er det
> normalt ikke medre, at holde cyklen på hjulene så længe så muligt -
> evt. helt til sammenstødet?

Jo! Jeg har prøvet begge dele.
2 gange har jeg ramt en bil og een gang en trailer fordi jeg ikke kunne nå
at bremse.
Det ene bil-hit og trailer-hittet gav skader, mest kåbedele, for 8-10.000
kr. og jeg tror det var blevet værre hvis jeg have smidt den i asfalten.
Det andet bil-hit kostede kun en knækket møtrik (2 en halv krone) mens bilen
fik et hjørne trykket ind (15.000 kr.).
Alle 3 gange blev jeg på hjulene og slap helt uskadt. Det hit hvor jeg
krøllede hjørnet på en bil, var konen med bagpå, så det var ekstra godt jeg
ikke bare smed den ned.

Men da jeg var ung og uerfaren blokerede jeg engang forhjulet, fordi en
bilist ikke overholdt sin vigepligt. Meget dumt. Jeg slog mig og lavede
store skader på motorcyklen. Motorcyklen nåede aldrig at ramme bilen, så med
en veludført opbremsning kunne jeg helt sikkert have nået at stoppe inden.

> Der er jo noget bedre bremseevner i gummidæk-mod-asfalt, end der
> er i siden-af-en-motorcykel-mod-asfalt - eller i MC-tøj-mod-asfalt.

Ja. Også det har jeg fået bevist, en anden gang en bilist ikke overholdt sin
vigepligt og oven i købet bremsede chokeret op midt i vejbanen.
Jeg havde jo prøvet det før, så jeg bremsede så godt jeg kunne uden blokade,
og forberedte mig på et sammenstød, for afstanden var for kort... troede
jeg. Jeg fik den stoppet klods op ad bilen, og vidste faktisk ikke om jeg
havde ramt eller ej. Jeg lænede mig frem og kiggede efter, og der var ca. 2
cm.
*Det* var et gys, og bagefter var jeg ret stolt af mig selv over ikke at
have tabt besindelsen.
--
Pein
Honda TransAlp (trailer-hit og næsten-hit + det løse)

Fra : Thomas Makro

Dato : 30-05-02 19:16

On Thu, 30 May 2002 17:48:24 +0200, "Pein" <niels@pein.fjerndette.dk>
wrote:

>Honda TransAlp (trailer-hit og næsten-hit + det løse)
>Yamaha DT125R (masser af stunts i terræn)
>Honda CX650E (2 asfalt-ture)
>Yamaha XJ900 (2 bil-hit)

Hmmm sætter du streger på tanken per "hit"?

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 30-05-02 21:17

> [...]
2
> cm.
> *Det* var et gys, og bagefter var jeg ret stolt af mig selv over ikke at

Du har sq også grund til at være stolt. Det er sådan noget der giver respekt
hos mig, køligt at bremse til det yderste i en ellers potientiel fatal
situation, så kan folk ellers lave wheelies og stoppies til den store
guldmedalje, det kommer ikke engang i nærheden.

Kenneth
R1