Java og LDAP?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 28-05-02 14:17

Hej
Jeg har fået 'overdraget' nogle bønner, der arbejder med en RACF database og
noget LDAP. Jeg tror nok, jeg kan hitte u' a' 'et, men jeg kan ikke
kompilere dem. Compileren kan ikke finde LDAPEntry og LDAPSearchResults. Jeg
går ud fra disse klasser ligger i noget netscape.ldap.et-eller-andet.*?
Er der nogle af jer, der har erfaring med LDAP og Java?

mvh
Stefan

Fra : Rene Nejsum

Dato : 04-06-02 09:34

Hej Stefan/

Typisk er der et eller andet SDK (Software development kit) med til
directory serveren. Vi bruger selv Novell's eDirectory og bruger deres SDK.

"Teoretisk" set skulle man bare kunne bruge en hvilken som helst
implementation, men det er nok teoretisk...

mvh
/René

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 04-06-02 11:56

> Typisk er der et eller andet SDK (Software development kit) med til
> directory serveren. Vi bruger selv Novell's eDirectory og bruger deres
SDK.
Ja, jeg fandt søreme nogle jar filer gemt i deres source. Efter de blev
inkluderet i classpath virker det fint.

Stefan