E-Mail
webnoob 5265
Bulk Email
Fra : Lars Beck

Dato : 28-05-02 14:27

Hvilket program kan jeg bruge til subj.
Det skal kunne springe ugyldige adresser over. Jeg skal sende
informationsmateriale til en bestemt branche. Email adresserne har jeg
trukket fra KOB, men der er en del ugyldige imellen. Jeg har prøvet med
Outlook Express, men den sender ingen bare der er en ugyldig adresse i mit
kartotek. (det er en web side jeg skal sende)

Hjælp please....
Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-02 15:50

Tue, 28 May 2002 15:26:33 +0200, skrev "Lars Beck"
<Lars.Beck@dankemi.dk>:

>Det skal kunne springe ugyldige adresser over. Jeg skal sende
>informationsmateriale til en bestemt branche.

Du er godt klar over, at du er på gale veje.

Iflg. markedsføringsloven er fremsendelse af uopfordret e-mails
ikke tilladt og jeg mener det også gælder over for firmaer og
ikke kun private.

Se f.eks.
<http://www.bitconomy.dk/magasin.asp?article=1714&showmenu=6>.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-05-02 15:45

Lars Beck skrev:

> Hvilket program kan jeg bruge til subj.

Aner det ikke.

> Det skal kunne springe ugyldige adresser over.

Så skal du nok have fat på et specifikt program til det, eventuelt et
mailingliste program. Jeg ved der findes et hav af dem til *nix, men
jeg kender ikke til nogle på windows-platformen. Muligvis kan du bruge
den gratis Mercury mailserver (det er vistnok på www.pmail.org den kan
findes, jeg er offline lige nu og kan ikke tjekke det, brug eventuelt
Google til at finde mailserveren).

> Jeg skal sende informationsmateriale til en bestemt branche. Email
> adresserne har jeg trukket fra KOB,

Kødmandsstandens Oplysnings Bureau?

Du er vel ikke ude i noget med at spamme?

Hvis du er skal du nok lave en aftale med en advokat med det samme, da
det ikke er lovligt at spamme i Danmark i henhold til markedsførings-
lovgivningens (MFL) §6a, TDC er heller ikke glad for det, så du mister
måske din internetforbindelse hvis du spammer. MFL gælder også hvis
du benytter en udenlandsk konto til at spamme fra, når spammen er ret-
tet mod danskere.

Tjek i øvrigt dk.admin.netmisbrug hvis du vil se hvordan it-folk rea-
gerer overfor danske, og udenlandske, spammere. (søg eventuelt på
groups.google.com efter macroware i ovennævnte gruppe).
--
Fix Outlook Express 5.*: