TDC Kabel-tv og regninger
Fra : David J. V. Jensen

Dato : 28-05-02 14:20

Desværre et lidt langt indlæg/spørgsmål.

Efter et års ventetid har jeg modtaget en regning fra Oncable (TDCs
kabel-tv). Jeg måtte rykke for regningen 3 gange siden januar måned.

Jeg vil gerne betale regningen - delvist. Nu beskriver jeg hvorfor kun
delvist:

Vores hovedejerforening (HEF), der består af ca. 400 ejerlejligheder,
betalte indtil 1. juni 2001 Oncable. En husstand betalte 100 kr pr. måned
over fællesudgifterne. Man havde ikke mulighed for at vælge kanalpakker
eller slippe for de 100 kr. En ordning jeg fandt rimelig (ellers kunne jeg
bare have undladt at købe lejligheden).

Pr. 1. juni 2001 ville hver husstand få mulighed for at vælge kanalpakker og
regningen ville ikke længere blive opkrævet via HEF, men tilsendt hver
husstand på individuel basis. Herligt.

Af den regningsopgørelse jeg nu har modtaget efter et års forsinkelse,
fremgår flg (krævede heftig brug af lommeregner da priserne ikke direkte
fremgår af regningen):

Tallet i parentes er pris for kanal-grundpakken.

Månedspris før 1.6.2001: 100 kr
Månedspris fra 1.6.2001: 236 kr (122 kr)
Månedspris i 2002: 141 kr (43)

Min største anke er prisstigningen på 136% (ethundredeogseksogtredive!!) fra
maj 2001 til juni 2001. Jeg/vi har på intet tidspunkt modtaget priser eller
andet info-materiale fra Oncable. Ej heller er jeg/vi blevet spurgt om
hvilke kanalpakker jeg/vi ønsker.

Er det lovlig/rimelig forretningspraksis Oncable her udøver?

Mvh.
David J. V. Jensen

Fra : Robert Andersen

Dato : 28-05-02 18:39

> Er det lovlig/rimelig forretningspraksis Oncable her udøver?

Jeg boede i et socialt boligbyggeri indtil for lidt over et år siden, her
havde TDC også gevaldige problemer med at udsende regninger, og da de
endelig efter ca et år kom, var det med en noget anden pris end den lovede,
der var store stigninger som TDC ikke havde varslet.
Afdelingsbestyrelsen tog kontakt til TDC og rådede beboerne til IKKE at
betale sålænge sagen kørte.

Afdelingsbestyrelsen fik forhandlet en meget lavere pris frem end den TDC
krævede, mener at det var efter de truede med at sætte advokat på sagen.

- Robert Andersen.