E6 op gennem Norge
Fra : Jan Vesterlund

Dato : 28-05-02 13:29

Hej

Jeg skal til Bodø til sommer og vil gerne høre om erfaringer med E6 op
gennem Norge.

Vi skal sejle til Oslo og køre ad E6 hele vejen gennem Tronhjem og vidre til
Bodø.

Hvor gode er vejene?
Hvor lang tid skal vi regne med at det tager (med campingvogn)?

Hilsen Jan

Fra : Erik Poulsen

Dato : 29-05-02 23:21

Hej Jan
Først Ønskes i en god tur
Vi kørte denne rute i 1999 hjem fra Nordkapp, vejene var udemærkede
men, jeg husker fra en TVAvis i år, noget med at E6 forsvandt i et regnskyl
lidt nord for Tronhjem.
Du skal nok regne med ca. 3 dages kørsel, vi tog 4 dage til Nordkapp. og 4
Dage
Hjem gennem Norge
Ps. skal til Norge i år igen, det er 4. gang, og vi glæder os.

Med Venlig Hilsen
Erik og Kis Poulsen

Fra : person

Dato : 03-06-02 11:05

Hej !
Først lige et ønske til jer om en rigtig god tur.
Når I skal nordpå i Norge er der en mulighed for at køre en anden rute på
noget af turen.
Lige før Hamar kan i Køre ind på hovedvej 3, som vil føre jer uden om
Rondane og Dovrefjell. Vejen er lige så god at køre på som E6, men ikke nær
så trafikeret, foruden at i sparer ca. 80 km. inden i kommer på E6 igen ved
Ulsberg, En anden ting er at man på hovedvej 3 kan holde en højere
gennemsnitshastighed, der er ikke så mange småbyer man skal igennem.
PS. tager til Norge igen i år, for gud ved hvilken gang.(Fiske laks må man
jo)
Venlig hilsen
Per

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 03-06-02 18:23

"person" <person@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Ulsberg, En anden ting er at man på hovedvej 3 kan holde en højere
>gennemsnitshastighed, der er ikke så mange småbyer man skal igennem.

Hvis det bliver Riksvei 3, så hold evt. en pause i Tynset og se verdens længste
spænd for en træbro. Selv under kørebanen er det bærende lavet af træ....

Jeg har lidt billeder på <http://hiker.dk/dagbog/norge2001/side08.htm>

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>