riffelskydning
Fra : etta place

Dato : 28-05-02 14:16

jeg kunne godt tænke mig at prøve at skyde med jagtriffel (på bane). hvordan
fungerer det rundt omkring; kan man bare møde op på en skydebane og købe sig
til at skyde? har klubberne rifler til udlån?.
det er selvfølgelig med henblik på at få en riffelpåtegning på et tidspunkt.
jeg bor i viby j.

etta

Fra : Peder Porse

Dato : 28-05-02 18:11

DJs riffelinstruktører har ret til at overdrage fiflede våben til andre
på en skydebane.

Jeg tror ikke, nogen jagtforening har rifler til udlån, men der er
givetvis instruktører, der har eller kan låne et våben, som du kan skyde
med.

Men du kan jo godt erhverve en jagtriffel, (forudsætter
polititilladelse, som igen forudsætter jagttegn og en ren straffeattest
bla.)) som du må bruge på en skydebane, riffelpåtegningen er jo "kun"
til jagt.
pp

Fra : JFB

Dato : 28-05-02 23:13

I Århusområdet er der mulighed for at skyde med riffel + få instruktion osv
på skydebanen i Skibby. Jeg kan ikke lige alle datoerne i hovedet, men næste
mulighed er faktisk på mandag d. 3.-6. kl. 17-20.

Venlig hilsen Jette B

Fra : etta place

Dato : 29-05-02 12:32

tak for det!
er der nogen der oven i købet har et navn på en evt. kontaktperson eller et
tlf.nummer?

mvh
etta

Fra : JFB

Dato : 29-05-02 16:19

Hej Etta (og andre interesserede)
Jeg har et par gange forsøgt at maile til din egen mailbox, men får hver
gang mailen lige retur m. en fejlmelding. Min samlever, Jan, er
riffelinstruktør og vil gerne hjælpe dig på skydebanen i Skibby - evt. gerne
på mandag. Til Etta: Forsøg at maile til mig, så vil jeg forsøge igen.
Hvis dette ikke lykkes, så kan du også ringe til Johannes Sørensen
(Jægerforbundets riffelkoordinator for Århus Amt) på tlf. 86 17 37 30. Han
ved alt, hvad du har brug for at få at vide.

Fra : Claus Krüger

Dato : 31-05-02 21:09

Ude på skydebanen i Allingåbro kan man vist nok prøve en riffel.

Claus