Genopbygningsafgift ???
Fra : Henrik

Dato : 28-05-02 11:31

Hej

Er der ikke nogen som ved hvordan det hænger sammen med genopbygningsafgift
? Jeg har kig på en tidligere totaltskadet, men nu genopbygget Bandit, som
jo selvfølgelig er uden afgift...

Et enkelt sted er der også nogen som har nævnt en såkaldt
genopbygningsattest, emn jeg ved heller ikke helt hvad det er ....

Hvis der er nogen som har lidt forstand på disse ting vil jeg meget gerne
høre lidt om det....

MVH

Henrik

Fra : Leif Poulsen

Dato : 28-05-02 15:54

Hvis det er en cykel der ikke er betalt dansk afgift på, er den ikke
omfattet af de danske toldregler.

Hvis du skal have den dansk indregistreret kræver det "bare" betaling af
alm. registreringsafgift, som svarer til hvad du skulle betale hvis det var
en udenlandsk cykel du havde importeret.

Det samme gælder i øvrigt med en dansk cykel som er erklæret totalskadet,
dvs. skadet over 75% af handelsværdien.
Den må man også gerne genopbygge uanset hvor stor skaden er, men der skal
erlægges nu reg.afgift.

Mig bekendt er der ikke nogen officiel attest der hedder
genopbygningsattest, men taksators erklæring (efter genbesigtigelse) om at
cyklen er genopbygget iht. taksators overslag, kaldes af nogen en
genopbygningsattest.

Leif

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-05-02 20:12

Leif Poulsen wrote:

> [...]
> genopbygningsattest, men taksators erklæring (efter genbesigtigelse) om at
> cyklen er genopbygget iht. taksators overslag, kaldes af nogen en

Hvor officiel den er ved jeg ikke. Min bil har været totalskadet. Jeg købte den
med skade. Med fulgte en attest der stod "genopbygningsattest" på. Efter skaden
var repareret, skulle taksatoren se bilen. Han underskrev attesten. Nu kunne
bilen køres til told og skat. Her kontrolleres bilens identitet, og den
originale registreringsattest blev udleveret. Der skulle ikke betales nogen
afgift.

Ib Jakobsen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-05-02 22:15

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> bilen køres til told og skat. Her kontrolleres bilens identitet, og den
> originale registreringsattest blev udleveret. Der skulle ikke betales

Hvad??? Vil det sige at folk der reparerer totalskadede biler ikke skal
betale afgift?

Hvilket år var du ude for dette?

Mvh,

Tony
Divvy 01'er

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 28-05-02 22:20

Tony Lorentzen wrote:

> Hvad??? Vil det sige at folk der reparerer totalskadede biler ikke skal
> betale afgift?
>
> Hvilket år var du ude for dette?

Til september er det tre år siden. Men jeg kan ikke huske om det skulle være
en momsregistreret virksomhed. Men det er der vel råd for.

Ib Jakobsen

Fra : Leif Poulsen

Dato : 29-05-02 16:21

Læs evt. mere her )

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A19990096430-REGL

Væsentligt punkt § 7:

Udgangspunktet er at der skal betales ny afgift hvis skaden overstiger 75 %
!!

Læs selv alle variationerne

Hilsen

Leif

Ps bemærk at lovændringen trådte i kraft pr. 1.1.2000 !