GTA3 CD eller ej?
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-05-02 11:16

Hej,

Jeg bevæger mig godt nok lige på kanten af det man ikke synes er
fint, men jeg prøver alligevel.

For det første: Jeg køber og betaler mine PC spil.

For det andet: Jeg har lige købt GTA3, og blev lidt skuffet da jeg så
der var en install til spillet samt en spil CD seperat.

Normalt plejer jeg nemlig at downloade NOCD patches, for at undgå at
skulle sætte CD'en i og ud hele tiden. Desuden er det irriterende at
høre periodiske snurreturer fra drevet. Mit 52 speed lyder som en
Boing 747 der er ved at lette.

Er der nogle der har eksperimenteret med NOCD patch til købeversionen
af spillet? Jeg har lagt mærke til at CD'er snurrer tit når jeg
spiller? Jeg har bare set på gamecopyworld at der lå et NOCD patch,
men er det mon kun til fuskerversionerne?

Håber I fatter hvad jeg ævler om

Fra : Svend Emil

Dato : 28-05-02 11:39

> Håber I fatter hvad jeg ævler om

Efter hvad jeg ved findes der et program som kan gøre det ved ALLE spil.
Ved desværre ikke lige hvad det hedder.
--

--- Svend Emil (o: ---

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-05-02 11:43

Svend Emil wrote in

> Efter hvad jeg ved findes der et program som kan gøre det ved
> ALLE spil. Ved desværre ikke lige hvad det hedder.

Synes at erindre noget om et program der hedder FakeCd.

Men jeg er bange for at det kan være et problem med GTA3. Jeg tror at
spillet løbende fodres med data fra CD'en. Men jeg er ikke sikker?

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 28-05-02 12:19

> Efter hvad jeg ved findes der et program som kan gøre det ved ALLE spil.
> Ved desværre ikke lige hvad det hedder.

Virtual Daemon manager (aka Daemon tools)

Skaber et virtuelt cd-drev ud fra en cd. Kræver dog så vidt jeg ved at du
har cd'en som iso, ccd, cue, bwt, mds eller cdi

Held og lykke!

Mvh Thomas

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-05-02 12:53

Svend Emil skrev:

> Efter hvad jeg ved findes der et program som kan gøre det
> ved ALLE spil.

Ja, den slags programmer er der mange af (jeg bruger Virtual CD), men
det kræver jo, at man har cd'ens indhold liggende på harddisken. Så
fylder en nocd-patch på under 100 kb alligevel mindre end 600 MB+.

Jeg ved ikke helt, hvad Palle mener med "fuskerversionerne", men han bør
i det mindste give patchen fra gamecopyworld en chance.

--
Mvh. Peter

Fra : Svend Emil

Dato : 28-05-02 13:36

> Ja, den slags programmer er der mange af (jeg bruger Virtual CD), men
> det kræver jo, at man har cd'ens indhold liggende på harddisken. Så
> fylder en nocd-patch på under 100 kb alligevel mindre end 600 MB+.

OK, jeg har lige et spørgsmål mere så. Hvis man så bruger "Deamon Tools",
ligger den så bare det på harddisken, som ellers ville blive læst fra
cd'en???
Jeg kunne godt tænke mig en lidt grundigere gennemgang af hvordan man gør,
når man vil have et spil til at virke uden cd.
--

--- Svend Emil (o: ---

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 28-05-02 13:47

Svend Emil skrev:

> OK, jeg har lige et spørgsmål mere så. Hvis man så bruger
> "Deamon Tools", ligger den så bare det på harddisken, som
> ellers ville blive læst fra cd'en???

Jeg kender ikke Deamon Tools, men mit gæt vil være nej. Det eneste,
programmet gør, er at bilde operativsystemet ind, at det skal betragte
en bestemt folder som et cd-drev. Derfor skal alt, hvad der ligger på
cd'en ligge i den pågældende folder.

Muligvis kan man slette enkelte af filerne, evt. ved at sammenligne med
den folder, som spillet er installeret i.

--
Mvh. Peter

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 28-05-02 13:53

> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig en lidt grundigere gennemgang af hvordan man gør,
> når man vil have et spil til at virke uden cd.

Man skal først lave et image (ISO, bin etc. - Daemon accepterer det meste)
af CD'en og derefter mounte det som et drev. Jeg har selv benyttet det ved
flere lejligheder og det fungerer perfekt! .. :)

Skal dog ikke kunne afvise, at lidt mere raffinerede kopi-beskyttelser, som
mange spil jo er i besiddelse af, er i stand til at gennemskue tricket ..

Mvh Mads

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 28-05-02 15:47

> [...]
> spiller? Jeg har bare set på gamecopyworld at der lå et NOCD patch,
> men er det mon kun til fuskerversionerne?

Ret mig hvis jeg tager fejl! Men jeg mener at du som indehaver til
originalspillet bare kan finde den nærmeste kopi-version, og bruge den. Du
har jo købt en licens til at spille spillet, ikke nødvendigvis den skive du
selv har hentet i butikken.

Jeg tror ikke der vil være noget ulovligt i at gøre det på den måde - nogen
der ved det?

Mvh Thomas

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 28-05-02 16:14

Palle Hans Jensen wrote:

> [...]
> skulle sætte CD'en i og ud hele tiden. Desuden er det irriterende at
> høre periodiske snurreturer fra drevet. Mit 52 speed lyder som en

Prøv og check dit CD-drev's hjemmeside eller søg efter et CD speed tool,
mange drev kan indstilles til at køre langsommere og ved sporadisk
læsning af mindre datamængder kan det være en fordel. Dels skal man ikke
vente på drevet kommer op i fuld hastighed så det kan måske være
hurtigere at køre i fx. 8-speed og så er der jo larmen som du selv
nævner.

> [...]
> spiller? Jeg har bare set på gamecopyworld at der lå et NOCD patch,
> men er det mon kun til fuskerversionerne?

Der er formodentlig en opskrift du kan bruge hvis du kigger nærmere på
patchen.

Mvh

Bruno

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-05-02 16:48

, for lige at citere noget af det du skrev i dk.spil.computer:

> Der er formodentlig en opskrift du kan bruge hvis du kigger
> nærmere på patchen.

Uhmm.. :

------------------------------
Install Notes:
~~~~~~~~~~~~~~
If you want to simply use the new cracked .exe:

1. Unrar into your gamedir.
2. And then play :)

If you want to use the .ppf to patch the iso image:

1. Unrar into dir with CD1-.cue/.bin.
2. Use PPF-O-MATIC.EXE to apply the .ppf file on the dev-gt3a.bin.
3. Burn the .cue/.bin with the program of your choice.

By the way: we use Winrar V3.x compression - if you don't have it
yet, get it from http://www.rarlab.com
------------------------------

- Ifølge den kan man jo bare udskifte exe filen. Det kan man bare
ikke. Årsagen er at det patch er til den version man henter fra
nettet, og ikke betaler for

- Jeg forstår så at jeg bliver nødt til at installere et virtuelt
drev. Hmm...

Fra : Wizeguy

Dato : 28-05-02 22:17

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> wrote in message
> [...]
> spiller? Jeg har bare set på gamecopyworld at der lå et NOCD patch,
> men er det mon kun til fuskerversionerne?

Jeg ved havd du mener Det du skal gøre er at kopiere hele indholdet af
CD 2 over i den mappe, hvor du har installeret spillet, og derefter bruge
no-cd .exe filen fra Gamecopyworld. Det får spillet til at køre bedre, idet
der ikke konstant skal læses fra CD-ROM drevet, når man skifter radiostation
i spillet.

Anders

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 29-05-02 06:59

Wizeguy wrote in

> [...]
> Det får spillet til at køre bedre, idet der ikke konstant skal
> læses fra CD-ROM drevet, når man skifter radiostation i spillet.

Fedt! Skal prøves!

Fra : Jens S

Dato : 29-05-02 09:34

> [...]
idet
> der ikke konstant skal læses fra CD-ROM drevet, når man skifter

Skal indholdet af Audiomappen på CD'en lægges over i den audiomappe der
findes allerede på HD'en eller.... Kan du give en lidt mere detaljeret
opskrift. Og tak for tippet i øvrigt. Det er squ træls med alle de CD'er.

Jens

Fra : Wizeguy

Dato : 29-05-02 23:08

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message
> Skal indholdet af Audiomappen på CD'en lægges over i den audiomappe der
> findes allerede på HD'en eller.... Kan du give en lidt mere detaljeret
> opskrift. Og tak for tippet i øvrigt. Det er squ træls med alle de CD'er.

Følg dette link: http://www.ipfreelytech.net/gta3fix/.

Anders

Fra : DWM

Dato : 27-05-02 20:38

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
idet
> der ikke konstant skal læses fra CD-ROM drevet, når man skifter

Hmm har nu været på 4 forskellige gamecopyworld mirrors og ingen
GTA3 no-cd fil. Har du et mere specifikt link?
Hvor meget hjælper det forøvrigt mht hastigheden? (FPS mæssigt)

/Kenneth Iversen

Fra : Wizeguy

Dato : 29-05-02 23:07

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
> Hmm har nu været på 4 forskellige gamecopyworld mirrors og ingen
> GTA3 no-cd fil. Har du et mere specifikt link?
> Hvor meget hjælper det forøvrigt mht hastigheden? (FPS mæssigt)

Her er en komplet beskrivelse af, hvordan man installerer no-cd patchen:

Fra : DWM

Dato : 28-05-02 20:08

> Her er en komplet beskrivelse af, hvordan man installerer no-cd patchen:
> http://www.ipfreelytech.net/gta3fix/.

Takker. Det vil jeg så prøve.

/Kenneth Iversen

Fra : DWM

Dato : 28-05-02 21:03

Det må siges at være en del bedre. Nu er jeg helt oppe på 40fps
fremfor 7fps før. Syntes dog stadig det er for langsomt til at jeg
vil bruge tid på at spille det.

/Kenneth Iversen