GPRS - udland
Fra : Jakob

Dato : 28-05-02 07:02

Hej.
Hvordan er det med GPRS på et TDC abonnement i udlandet ?. Koster det
ekstra, hvordan er dækningen osv.
Håber der er nogle der har erfaringer på det område.

Mvh
Jakob

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-05-02 07:55

Jakob <cjb.vl@get2net.dk> wrote in message
> Hej.
> Hvordan er det med GPRS på et TDC abonnement i udlandet ?. Koster det
> ekstra, hvordan er dækningen osv.
> Håber der er nogle der har erfaringer på det område.

Spørg TDC.

--
Mvh Henrik.

Fra : Jakob

Dato : 28-05-02 08:50

Jamen du har da så ret......Spørg TDC !!!
Men nu er jo altså sådan i en nyhedsgruppe, at mange af de bedste svar,
andres erfaringer osv. er at foretrække frem for svar fra
producenterne/leverandørerne.

Men "TAK" for dit venlige svar.

mvh
Jakob

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 28-05-02 08:55

> Jamen du har da så ret......Spørg TDC !!!

Ja, de er jo de nærmeste til at kende deres eget net/produkt, og kan give
dig korrekte og opdaterde informationer.

--
Mvh Henrik.
ps, skriv under det du svarer på, og klip resten væk.

Fra : Brian Schelde

Dato : 28-05-02 17:21

"Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> wrote in message
> Spørg TDC.
Jeg tror ikke de læser nyhedsgrupper, så det var nok ikke dem han mente, det
var nok andres erfaring med det.

Fra : Tommy Jo

Dato : 29-05-02 21:47

> Spørg TDC.

Har spurgt TDC og GPRS virker ganske enkelt ikke i udlandet.

--
Mange hilsner
Tommy

Fra : Brian Schelde

Dato : 29-05-02 21:55

"Tommy Jo" <i@tommyjo.dk> wrote in message
> Har spurgt TDC og GPRS virker ganske enkelt ikke i udlandet.
Det holder da ikke, hvad gør man så hvis man vil have en "hurtig"
forbindelse når man er i udlandet og ikke lige er tæt på en
telefonforbindelse?

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-05-02 08:51

"Brian Schelde" <br_sc@hotmail.com> wrote:

>"Tommy Jo" <i@tommyjo.dk> wrote in message
>Det holder da ikke, hvad gør man så hvis man vil have en "hurtig"
>forbindelse når man er i udlandet og ikke lige er tæt på en
>telefonforbindelse?

I det fleste tilfælde er der ikke noget at gøre. Selv hvis man har
high-speed data (HSCSD), får man normalt ikke lov til at bruge det i
udlandet. Problemet er, at de fleste kunder opfatter det som et
taleselskab og ikke som et teleselskab. Så operatørerne er ikke særlig
motiverede til at gøre noget på data-området.

Peter

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 04-06-02 23:34

SNIP

> [...]
> taleselskab og ikke som et teleselskab. Så operatørerne er ikke særlig
> motiverede til at gøre noget på data-området.

Det passer nu ikke at de ikke er motiverede til at gøre noget på
data-området.....

GPRS har bare været en ubehagelig mundfuld at skulle gabe over (er bl.a.
derfor mange operatører kun kører med abonnementsbetaling og ikke har
volumenbetalingen på plads....).

/Keld

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 04-06-02 23:34

SNIP

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 04-06-02 23:34

SNIP

Fra : Steffen Lindemann

Dato : 26-08-02 07:53

Henrik Aarfeldt wrote:
> Jakob <cjb.vl@get2net.dk> wrote in message

> Spørg TDC.
>
> --
> Mvh Henrik.

TDC har GPRS roaming med flg. lande og udbyder:
Vodafon, UK
sunrise, Schweiz
Sonera, Finland
SingTel, Singapore

Indtil videre er det gensidigt aftaler som ikke koster ekstra at bruge.
Dvs. du betaler kun den alm. GPRS takst. Dette er hele 2002 ud, hvad der
så sker ved ingen endnu.

Mvh,

Stef

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 29-05-02 08:51

> [...]
> ekstra, hvordan er dækningen osv.
> Håber der er nogle der har erfaringer på det område.

GPRS og roaming er stadig to ret inkompatible emner.... prøv igen om en
måned eller to.....