Ang. heldragt i kvindestørrelser
Fra : SLP/JM

Dato : 28-05-02 06:31

Jeg lovede tidligere at vende tilbage, når jeg havde fundet ud af noget
med en heldragt - og det gjorde jeg i går

IXS laver nogle heldragter i kvindestørrelser, og derfor var jeg på jagt
efter sådan en - Motegi hedder den. En henvendelse til den danske IXS
importør afslørede, at ingen forhandlere i DK havde sådan en hjemme, at
der faktisk kun var solgt en Motegi i kvindestørrelse i DK i al den tid,
den var blevet lavet, og at den ikke længere bliver lavet, så der findes
ikke så mange modeller tilbage.

Jeg sendte derfor en mail til Franz Kroon's eftf. for at høre, om de
ville tage en hjem, så jeg kunne prøve den og finde ud af, hvilken
størrelse jeg skulle have. Det var de ikke så glade for.

Det gjorde på sin vis ikke så meget, for i mellemtiden havde jeg været
inde hos Haasum og prøve en Lookwell i str. 50. Den sad rigtig godt lige
pånær ved skuldrene, der var for brede, så beskyttelsen sad forkert.

Ketty foreslog mig derfor at prøve en i str. 48, da en læderdragt kan
give sig en hel størrelse. De havde ikke en hjemme i str. 48, men tog
gerne en hjem på bestilling.

Den var jeg så inde og prøve i går. Besværlig at få på, og den sidder
ret stramt på benene, men jeg ku' sidde på hug og komme op på en mc, så
den blev købt. Nu skal jeg bare lige "arbejde" på at få læderet til at
give sig, så den sidder lidt bedre.

--
Susanne

Fra : Richard Pade

Dato : 28-05-02 06:48

SLP/JM wrote:

> [...]
> der faktisk kun var solgt en Motegi i kvindestørrelse i DK i al den tid,
> den var blevet lavet, og at den ikke længere bliver lavet, så der findes

Du skal ikke græde over, at det ikke blev en IXS. De kan slet ikke finde ud
af at sy lynlåse i - i det mindste i deres Cordura/nylon-tøj. IXS syr små
stoflapper ind langs lynlåsene. Lapperne fanger lynlåsen; det gør det tynde
foer også efter kort tids brug. Syningerne i foret i bukserne skrider også.
IXS vil jeg ikke anbefale.

Richard

Fra : SLP/JM

Dato : 28-05-02 07:40

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> skrev > Du skal ikke græde over,
at det ikke blev en IXS. De kan slet ikke finde ud
> af at sy lynlåse i - i det mindste i deres Cordura/nylon-tøj.

Hvad angår deres læderdragter kender jeg en her fra ng'en, der netop er
godt tilfreds med sin Motegi, som han også har crashtestet. Da jeg ikke
er specielt imponeret over Dainese, som også laver dragter i
kvindestørrelser, og jeg havde prøvet div. dragter i herrestørrelser
uden succes, valgte jeg at gå efter en Motegi.

Men nu har jeg altså en Lookwell, som jeg også har fået indtryk af,
holder ganske udmærket.

--
Susanne

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-05-02 10:20

SLP/JM <MADCAT@c.dk> wrote in article <acv8s8$fsa$1@sunsite.dk>...

> Men nu har jeg altså en Lookwell, som jeg også har fået indtryk af,
> holder ganske udmærket.

Jeg har ihvertfald set dem crashtestet en del gange, og de virker ganske
solide. Eneste problem jeg har hørt om var en af lynlåsene i benet. Men om
det blot var en mandagsmodel, eller et generelt problem er lidt svært at
udtale sig om med kun 1 tilfælde

--
Mikkel

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-05-02 08:12

"De kan slet ikke finde ud af at sy lynlåse i"

Min kæreste er meget glad for sin IXS, dog læder.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 28-05-02 10:44

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> wrote in message
> [...]
tynde
> foer også efter kort tids brug. Syningerne i foret i bukserne skrider

Jeg har både en IXS jakke og IXS bukser med Cordura og kan slet ikke nikke
genkendende til det du skriver. Jeg købte mit tøj sidste sommer og har ikke
oplevet nogle problemer med det ... Kan det være et problem, der opstod på
tidligere modeller?

Mvh,

Tony
Divvy 01'er

Fra : Richard Pade

Dato : 28-05-02 16:34

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> oplevet nogle problemer med det ... Kan det være et problem, der opstod på

Tja, jakken er en IXS Daytona, bukserne hedder blot IXS. Begge købt foråret 98,
jakken er sikkert en 97'er. Ca. 14.000 km har jeg kørt med tøjet, så det er
ikke det. Foret i bukserne gik i en syning allerede anden sæson, lynlåsene for
neden begyndte også ret hurtigt at bide i foret, de små montagelapper i jakkens
lynlåse irriteres jeg over, når jeg tager tøjet på, men glemmer at skære væk,
når jeg er kommet hjem. Små irrritationer måske, men nok til ikke at vælge det
igen - eller anbefale IXS.

Richard Pade
'85 VF750S Veffer Dancer

Fra : Anneli

Dato : 10-06-02 22:43

"Richard Pade" <richardDOTpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Du skal ikke græde over, at det ikke blev en IXS. De kan slet >ikke finde
ud af at sy lynlåse i - i det mindste i deres >Cordura/nylon-tøj.

Hmm....jeg har kørt med en IXS Lady Fashion jakke siden '99 og har ikke haft
problemer, hverken med lynlåse eller andet, så måske har du bare været
uheldig? Jeg tør godt købe sådan een en anden gang :0)

Stor hilsen Anneli og Savage :0)
www.friserverplads.dk/anneli

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 09:32

> [...]
> ret stramt på benene, men jeg ku' sidde på hug og komme op på en mc, så
> den blev købt. Nu skal jeg bare lige "arbejde" på at få læderet til at

Kan du ikke lige smide et billede af dig selv i en stram læderdragt på
binær?

Ingen skumle bagtanker selvfølgelig, blot almindelig sund interesse. ))

Kenneth (..skabslæderfetichist)
R1

Fra : RacerNiels

Dato : 28-05-02 12:40

"Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message
> Kan du ikke lige smide et billede af dig selv i en stram læderdragt på
> binær?
>
> Ingen skumle bagtanker selvfølgelig, blot almindelig sund interesse. ))

Dirty pig...!!

Niels *har set Susanne i læder*

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 28-05-02 13:50

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.dk> wrote in message
> "Kenneth Sørensen" <kso@REMOVE_THISkrak.dk> wrote in message

))

> Dirty pig...!!
>
> Niels *har set Susanne i læder*

Damn, skyndte mig at slette mit reply lige da jeg havde postet den, da det
var ikke sikkert Susanne kunne klare min humor :-/

Nåh, anyway nu er den ude! ..Vis dit læder, Sus

Kenneth (..lejlighedsvis dirty læderfetichist)
R1 (..utrolig så mange penge man bruger, bare for at få lov at gå rundt i
læder