Andet multimedie
avi til mpeg
Fra : SFM

Dato : 28-05-02 05:36

Hvordan laver jeg AVI om til mpeg ( mpeg fylder forhåbentlig mindre )

Er der programmer som kan optage direkte fra et Web-cam og til mpeg ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-02 05:51

Tue, 28 May 2002 04:36:05 GMT, skrev stonefox58@hotmail.com
(SFM):

>Hvordan laver jeg AVI om til mpeg ( mpeg fylder forhåbentlig mindre )

Nej, mpeg fylder mere.

Avi komprimeret med Virtual Dub og div X 5 codec er vel nok, der
fylder mindst, hvis der skal bevares en god kvalitet.

Ellers kan du lave det om til wmv, men her er meget tydelig
kvalitetstab.

http://www.vcdhelp.com kan du finde alt om at konvertere
forskellige filmformater.

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-05-02 11:51

> Nej, mpeg fylder mere.

Som også anført af Niels Andersen er det ikke så sort hvidt. Det afhænger
100% af hvilket codec der anvendes (for AVI) og hvilken standard/bitrate der
anvendes (for MPEG).

mvh
Kim Jensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-05-02 08:00

SFM wrote in <3cf307f4.166605296@news.tele.dk>:
> Hvordan laver jeg AVI om til mpeg

Fx. med tmpgenc

> ( mpeg fylder forhåbentlig mindre )

Hverken AVI eller MPEG har nogen fast størrelse. Det er op til dig selv
hvor meget det skal fylde.

Men hvis du bruger DivX (som hører under avi) kan du opnå et meget pænt
billede på meget lidt plads. Det er et af de punkter hvor DivX er MPEG
overlegen.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-05-02 15:40

Tue, 28 May 2002 09:00:26 +0200, skrev Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk>:

>Hverken AVI eller MPEG har nogen fast størrelse. Det er op til dig selv
>hvor meget det skal fylde.

Men OK - generelt fylder mpeg mere og jeg skrev også at han
skulle bruge Divx 5.