Køseskab på gas??
Fra : Peter

Dato : 27-05-02 22:44

hejsa, hvad sker der hvis man kører med køleskabet over gassen? og er det
overhovedet lovligt?

-Peter

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 28-05-02 06:37

Hvis du sætter det over gassen - så bliver det varmt.
Hvis du mener om man kan køre med køleskabet tilsluttet gassen, har vi
prøvet det, det går ud - hvorfor ved jeg ikke, men jeg formoder der kommer
træk som slukker flammen.

Hilsen
Bente Jørgensen.

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 28-05-02 06:45

"Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> wrote in message

> Hvis du mener om man kan køre med køleskabet tilsluttet gassen, har vi
> prøvet det, det går ud - hvorfor ved jeg ikke, men jeg formoder der kommer
> træk som slukker flammen.

Vores campingvogn skal ikke holde ret skråt før det er umuligt at tænde for
gasbrænderen i køleskabet. Så måske gå det ud, når det går op og ned ad
bakke under kørslen ??
Under kørsel slår vi køleskabet over på 12V. Til gengæld slår vi som regel
straks over på gas, så snart vi holder stille på campingpladsen eller ved de
korte ophold på rastepladserne undervejs, da vores erfaring viser, at
køleskabet køler allerbedst, når det får lov at køre på gas.

- Gitte

Fra : Henning Keseler

Dato : 28-05-02 10:15

"Peter" <pzylauv@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:acu9cb$ltm$1@news.cybercity.dk...
> hejsa, hvad sker der hvis man kører med køleskabet over gassen? og er det
> overhovedet lovligt?

Hej Peter

Vi har kørt til sydeuropa de sidste 8 år + div. kortere ture, altid med
køleskabet på gasdrift under kørsel, det fungerer perfekt, flammen er
aldrig blæst ud, og køleskabet køler bedst på gasdrift.
Hvorvidt det er lovligt i alle lande ved jeg ikke, men emnet har tidligere
været diskuteret i div. forum, og ingen har påvist at det er ulovligt, dog
skal man slukke for gassen inden man fylder benzin på bilen.

mvh. Henning

Fra : sten basbøll

Dato : 28-05-02 10:43

"Henning Keseler" <keseler@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

været diskuteret i div. forum, og ingen har påvist at det er ulovligt, dog
skal man slukke for gassen inden man fylder benzin på bilen.

Færger og skibe har også en meget skrap regel om at der ikke må være åben
ild ombord. og "vågeblusset" i skabet i mellem 50 -100 varme biler på et
lukket bildæk med evt bensindampe bør rejse alle de små hår. Også forbudt at
ryge.
mvh sten

Fra : Thore Sorensen

Dato : 28-05-02 15:02

On Mon, 27 May 2002 23:44:17 +0200, "Peter" <pzylauv@worldonline.dk>
wrote:

>hejsa, hvad sker der hvis man kører med køleskabet over gassen? og er det
>overhovedet lovligt?

Sker ikke spor...det fungerer fint for os, og har nu fungeret fint i 12
år i 3 forskellige vogne.
Om det er lovligt har jeg ingen anelse om...dog skal man slukke for det
på færger...(hvis man husker det..:))

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 29-05-02 01:18

> [...]
> år i 3 forskellige vogne.
> Om det er lovligt har jeg ingen anelse om...dog skal man slukke for det

Er det nogen der måske kan forklare mig hvorfor det ikke kan lade sig gøre
at køre med køleskabet gaskølet i min CV.
Vi har forsøgt utallige gange, men ved hver stop hvor vi har tjekket, har
gassen igen været slukket.
Vores køleskab, kan i modsætning til Gittes, sagten tændes uanset hvor skæv
vi holder under rast.
Det ville være dejlig om man kunne køle med gas undervejs, især sydpå.

Mange hilsner
Bente Jørgensen

Fra : PHK

Dato : 29-05-02 10:11

"Bente Jørgensen" <juli@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det nogen der måske kan forklare mig hvorfor det ikke kan lade sig gøre
> at køre med køleskabet gaskølet i min CV.

Det blæser måske ind igennem gitrene til afkøling? I så fald burde I i det
mindste kunne køre med køleskabet tændt om vinteren, når dækpladerne er på.
Om sommeren (+10 grader) er det nemlig for varmt for køleskabet at køre med
disse.

--
_
|_|

Fra : Gismo

Dato : 29-05-02 22:14

Der sidder på min CV en plastikklap foran "udstødningen" fra gassen
<big>skal</big> dette afmonteres hvis gas benytes under kørsel?

Gismo.

Fra : PHK

Dato : 30-05-02 05:08

Gismo wrote:
> Der sidder på min CV en plastikklap foran "udstødningen" fra gassen
> <big>skal</big> dette afmonteres hvis gas benytes under kørsel?

Det er ikke udstødningen, det dækker for, men varmen, dels fra køleskabet,
dels fra campingvognen (herunder varmeovnen).

Du kan ikke bruge HTML-koder her, og du bedes desuden svare under det du
svarer på samt skære det overflødige væk. Se www.usenet.dk/netikette.

--
_
|_|

Fra : Gismo

Dato : 01-06-02 00:26

> Du kan ikke bruge HTML-koder her, og du bedes desuden svare under det du
> svarer på samt skære det overflødige væk. Se www.usenet.dk/netikette.

Ja far, det skal jeg nok, må jeg så få en is