Prut + Cylinder.-.
Fra : DS

Dato : 27-05-02 21:38

Hej, er der nogen der ved hvorfor min yamaha 4g kan finde på at slå en
"prut" når jeg starter den nogengange og når den går ud?? Er der nogen der
ved hvorfor min cylinder "klævre"?

Håber virklig i kan hjælpe

DS

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-05-02 21:43

"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse

> Hej, er der nogen der ved hvorfor min yamaha 4g kan finde på at slå en
> "prut" når jeg starter den nogengange og når den går ud??

Sandsynligvis pga. der er løbet benzin ud i udstødningen. Det antændes og
laver en sjov lyd. Forkert indstillte tænding kan også være problemet, men
sp skal det være der konstant, hvilket jeg ikke forstår det er....

> Er der nogen der ved hvorfor min cylinder "klævre"?

Ødelagt nåleleje / plejlstangsleje / krumtapleje. Tjek det ved at vrikke med
lidt af hvert, når cylindret er pillet af. Du skal nok finde kilden :)

Fra : DS

Dato : 27-05-02 21:59

Hvilket tændrør vil du anbefalde jeg smider på den??
Jeg har taget plumbem, 16mm kabu + indsugning, 5.3 udst!

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf29a72$0$9285$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-05-02 22:49

> Hvilket tændrør vil du anbefalde jeg smider på den??
> Jeg har taget plumbem, 16mm kabu + indsugning, 5.3 udst!

Jeg kørte med Bosch, et-eller-andet med 8 med samme "tunsæt"

Fra : DS

Dato : 28-05-02 22:02

Altså et B8hs??
Ang. tændrørs hætte så se:
1ohm: http://www.thansen.dk/product.asp?c=62016918&n=282497261&pn=282497342

5ohm: http://www.thansen.dk/product.asp?c=62016918&n=298051809&pn=522220795

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf2a9f5$0$14604$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 30-05-02 10:07

> Altså et B8hs??

Mener at det var BP8HS

> Ang. tændrørs hætte så se:
> 1ohm:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=62016918&n=282497261&pn=282497342

Jep, så fik jeg sgu ret alligvel :)

> 5ohm:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=62016918&n=298051809&pn=522220795

Samme her!

Damn I´m good

Fra : Allan Riise

Dato : 28-05-02 08:56

DS <fr@der.dk> scribbled:
> Hvilket tændrør vil du anbefalde jeg smider på den??
> Jeg har taget plumbem, 16mm kabu + indsugning, 5.3 udst!

NGK b9
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : Kasper Petersen

Dato : 28-05-02 10:30

"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket tændrør vil du anbefalde jeg smider på den??
> Jeg har taget plumbem, 16mm kabu + indsugning, 5.3 udst!

Et biltændrør med en 6-7 skiver sådan at det passer

Fra : DS

Dato : 27-05-02 21:59

Hvad med tændrørs hætte, NGK 5ohm eller 1ohn?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 27-05-02 22:48

> Hvad med tændrørs hætte, NGK 5ohm eller 1ohn?

Det må da være 500ohm eller 1000ohm du mener, ik´?
Jeg kørte med 1k-ohm Champion tændrørshætte... det kørte fint!

Fra : DS

Dato : 29-05-02 18:13

Altså et B8hs??

meddelelse news:3cf2a9d7$0$14606$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 30-05-02 10:08

> Altså et B8hs??

BP8HS... mener jeg.

> Ang. tændrørs hætte så se:
> 1ohm:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=62016918&n=282497261&pn=282497342

Jep, så fik jeg ret...

> 5ohm:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=62016918&n=298051809&pn=522220795

også her!

Har jeg ikke skrevet dette før?

Fra : DS

Dato : 29-05-02 22:28

SÅDAN så kører den perfekt. Tændingen var simpelt hend MEGA løs dne ene
skrue var røget næsten helt ud, nu resler den eller prutter eller noget
mere. HERLIGT

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 30-05-02 10:09

> SÅDAN så kører den perfekt. Tændingen var simpelt hend MEGA løs dne ene
> skrue var røget næsten helt ud, nu resler den eller prutter eller noget
> mere. HERLIGT

Hvilken skrue var det?

Fra : DS

Dato : 30-05-02 21:38

den der holder "pladen" som spolerne sidder på
"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf5ec3d$0$9250$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 31-05-02 13:16

> den der holder "pladen" som spolerne sidder på

AV!... så har tændingen heller ikke været for god! Så forstår jeg bedre at
den klævrede...

Fra : DS

Dato : 01-06-02 00:31

Så nu skal jeg have indstillet tændingen korrekt. så kig evt. mit topic:
Indstilling af tændning!

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf7696f$0$27395$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 02-06-02 18:12

> Så nu skal jeg have indstillet tændingen korrekt. så kig evt. mit topic:
> Indstilling af tændning!

Forstår ikke... du har da ikke oprette en ny tråd med det topic...