Hyldest til orgasmen
Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-02 21:18

Hyldest til orgasmen

"Take all away from me,but leave me ecstasy/And I am richer than all my
fellow men. " Emily Dickinson (kaldet den amerikanske
Søren Kierkegaard - Lisa Simpson i tegnefilmen ser op til hende)

En dansk skuespillerinde udtalte i et interview, uden at virke
sensations-liderlig, at

"Jeg oplever clitoris-orgasmerne for "marxistiske, subjektorienterede
individualistiske lyst-oplevelser" og vaginal orgasmerne for "dionysiske
zen, buddhistiske lyst-oplevelser" Maria Damsholt(dansk
skuespiller)

Dionysos var gud for vin, rus og religiøs ekstase i old-grækenland og
Nietzsche gør ham til Zarathustra-agtigt overmenneske-ideal, ved at
intuition og følelser respekteres.

og dionysiske personligheder har

"et fremstød mod enhed, der rækker ud over personlighed, der dagligdags,
samfundet, virkeligheden, henover det forbigåendes kløft, en lidenskabelig
og pinefuld oversvømmelse ind i mørkere, rigere, mere livsglade tilstande,
en ekstatisk bekræftelse på livets totalitet som det, der forbliver
konstant - ikke mindre potent, ikke mindre ekstatisk, - igennem at vaklen:
den store panteistiske deling af glæde og sorg, som velsigner og giver sin
tilslutning til selv de mest grufulde, de mest tvivlsomme elementer i livet;
den evige vilje til fornyelse, frugtbarhed, tilbagevenden; bevidstheden om
at skabelse og ødelæggelse er uadskillige." (Viljen til magt §1050)

"In things pertaining to enthusiasm, no man in sane who does not know how to
be insane on proper occasions. Henry Ward Beecher

"Man never rises to great truths without enthusiasm. Vauvenargues

"Entusiasme er det smukkeste ord på jorden. Christian Morgenstern

Jeg har altid foretrukket passionernes galskab frem for
forstandens ligegyldighed. Anatole France

Der er kun ét, der overvinder lidelsen, og det er passionen.
Henrik Pontoppidan

Nothing great was ever achieved without enthusiasm.
Emerson

Passions are vices or virtues in their highest powers.
Johann W. von Goethe

"Den, som i omgangen med mennesker ikke lejlighedsvis changerer i
alle nødens farver, grøn og grå af væmmelse, lede, medfølelse, formørkelse,
ensomhed, han er bestemt ikke et menneske af højere smag."
Nietzsche

Dem, jeg elsker, ønsker jeg et gran af vanvid - det gør hjerter let.
Anatole France

"Sæd får succes hvis kvinden får orgasme. To engelske biologer, Robert Baker
og Mark Bellis, har opdaget, at hvis kvinden får orgasme lige før eller
inden for 45 min. efter mandens udløsning, beholder hun langt mere sæd inden
i sig, end hvis hun ikke havde fået orgasme. Forsøgene viser, at i de
perioder, hvor kvinden er utro, beholder hun mindre sæd fra sin
hverdags-partner inden i sig. Under stævnemøder med elskeren får hun
derimod hyppigere orgasme. De engelske forskere mener derfor, at orgasmen er
kvindens ubevidste middel til selv at vælge, hvem hun vil besvangres af.
Den amerikanske forsker Stephen Jay Gould mener, at kvinders orgasme har
lige så stor en funktion som mænds brystvorter og en blindtarm.
Illustreret Videnskab nr. 10/96.p26

(men også her er det ikke klart om der skelnes mellem ophidselse og
orgasme/klimax)

"Trods årtusinders erfaring ved manden stadigvæk lige så lidt om kvinden som
maddiken om ferskenkerner. Norma Woods

[...]

One orgasm in the bush is worth two in the hand. Graffiti

OG SÅ VANDRER MINE ASSOCIATIONER LIDT VIDERE,så stop her evt

Hos kvinden opstår lysten til at behage før trangen til at elske.
Ninon de Lenclos

Latterens stimulans er en intellektuel begivenhed, men den går hurtigt over
til at blokere alt andet. Der er kun to andre fænomener, der så fuldkomment
dominere ens opmærksomhed: orgasmen og nyset. Howard
Pollio

MÅSKE ER DER NOGET HYSTERI-AGTIGT I KVINDEORGASMEN

"Visse hysterikere træder ind i en hvilkensomhelst rolle med en manglende
evne til ikke at reagere., som forvandler sig konstant. De opildner deres
følelsesmæssige system til på een gang at fremkalde evnen til fremstilling,
imitation, forklarelse, forvandrling og alle former for efterligning eller
skuespilkunst. "Nietzsche

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : hrerik

Dato : 29-05-02 21:56

Hej Bo !!!

Sig mig er du ikke den der Bo - der for efterhånden mange mange år siden
- startede din egen sædklinik???

Du fik vist en del omtale i pressen på den konto - udover kun at citere
andre - hvad kan du så selv - he he-

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-02 22:14

"hrerik" <hrerik.news@kandu.dk> wrote in message
> Sig mig er du ikke den der Bo - der for efterhånden mange mange år siden
> - startede din egen sædklinik???

Jeg annoncerede i Kom Frit Frem i Politiken og pludselig stod Berl og Pol og
EB journalisterne på mit dørtrin i løbet af søndagen 16maj1979 og næste dag
var jeg på forsiderne

Så kom der debat, og EB løj, og EB var nødt til at lade mig svare med en
lang kronik, og den førte til at en masse andre mænd der havde tilbudt sig
som sæddonorer til kunstig insemination på enmandsbasis , sluttede sig
sammen med mig som forgrundsfigur (alle var familiefædre og kun jeg behøvede
ikke anonymitet.)

Snart var denne privatiserede sæddonorformidling i TV, Ugeskrift for læger
og Ugens rapport.

Aidsforskrækkelse og at lægerne har oppet sig, betyder vi ikke længere har
hundred henvendelser om året.
("Kvinde kend din krop"- bogen angav 3 års venteliste på
hospitalsinsemination dengang, men takket være markedsfrihed og konkurence,
er det nu bedret)
Vor beskyttelse mod aids, anden kønssygdom, arvelig sygdom og vor
anonymitetsbeskyttelse er og var bedre end hospitalsafdelingernes og de
gynækologiske special-klilnikker - men folk ser snobber og hvidkitlede er
der særlig respekt om

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-02 22:47

Wed, 29 May 2002 20:56:16 GMT, skrev "hrerik"
<hrerik.news@kandu.dk>:

>Sig mig er du ikke den der Bo - der for efterhånden mange mange år siden
>- startede din egen sædklinik?

Jo, det er ham.